sinds een week of drie ben ik de trotse bezitter van een 5 gtt en dat als eerste auto op me 18de .
hier over komt nog een hele topic bij de projecten maar dat volgt later.
wat is ut probleem ik heb een fase 1 maar sinds een week ofzo werkt de choke nie meer .
net duz ff me elbow eraf gehad en me choke in de auto omhoog zie ik duzz ok dat kleppie dwars gaan duzz ik beetje gesmeerd alles. Dacht dat het dus weer zou werken maar...... HELAAS. Het mocht niet zo zijn .
Mijn vraag wat is er dan loos??? iemand ideen roep het maar
auto slaat met dit weer wel redelijk zonder choke
maar zodra ik de choke er normaal op zette als tie koud was liep hij zo naar de 2000 a 2500 toeren stationair. Maar nu veranderd er nix duzz tja.
Nou je ut zegt ken natuurlijk ook ff aan een leraar vragen .
Maar warm start hij gewoon goed zonder problemen. en koud ook nie met veel moeite maar tog als ut dalijk egt koud word is ut misschien wel twijfel achtig.
Wat blijkt nu ik had al zoon vermoede. Aan de zijkant van je carb zit het choke mechanisme en het gas mechanisme. deze 2 horen met elkaar verbonden te zitten d.m.v een veer of stangetje of iets dergelijks.
Duz als je de choke erop zet dat ie iets de gasklep verdraait.
maar nu de laatste vraag waarmee zit dit met elkaar verbonden? met een veer of iets anders.???
de carburateur voor 5gt turbo is een apart type nm. solex 32 DIS-Turbo
de chokeklep boven in de carburateur moet volledig sluiten indien de chokeknop in de auto volledig is uitgetrokken, controleer dit inwendig en anders stel af door de chokekabel te verplaatsen door het klemmetje los te halen van de beugel aan de carburateur
aan de buitenkant is de chokeklep verbonden met een rond plaatje, waar de chokekabel aan vastzit tevens zit aan het plaatje een zeer kleine veer.
dit veertje trekt de chokeklep goed dicht indien de chokekabel volledig is uitgetrokken, controleer of dit veertje aan het nokje zit en goed werkt.
de onderzijde van het rondvormige plaatje maakt verbinding door een nokje met de gasklep, dit nokje kan afgesteld worden en er dient een zeer kleine opening te zijn bij uitgetrokken choke, maar als je niet de afstelwaarde weet, blijf hier vanaf.
Steven schreef:Choke? Wat nou choke... ik heb helemaal nix meer van het chokemechanisme
Die klep is alleen maar slecht voor de flow
groep A carb is toch meestal zonder choke, of heb ik me nu verkerrd laten inlichten, kmeende eens zo iets te lezen. dat er op een groep A geen choke zat.
is de koude start nog wel beetje te doen dan stevie???
bij een gt turbo hoef je niet 3 maal in te trappen voordat je start.
mijn auto start op choke, uittrekken en dan starten en dat doet hij al praktisch 18 jaar zonder problemen, in feite start de auto nu beter ( in een keer ook als het 20 graden vriest ) als dat ie nieuw was, kwestie van goede afstelling.
pierre schreef:bij een gt turbo hoef je niet 3 maal in te trappen voordat je start.
mijn auto start op choke, uittrekken en dan starten en dat doet hij al praktisch 18 jaar zonder problemen, in feite start de auto nu beter ( in een keer ook als het 20 graden vriest ) als dat ie nieuw was, kwestie van goede afstelling.
het ging om een carb waarvan het choke gedeelte weg gehaalt was , dan moet je effe 3 keer das intrappen om em een beetje extra te geven bij de koude start, beetje beter lezen pier
pierre schreef:bij een gt turbo hoef je niet 3 maal in te trappen voordat je start.
zelfs in de renault handleiding (er staat niet veel in het boekje goed maar dit zeker wel) staat eerst je gas een keer in trappen dan starten en als je motor aanslaan je choke uittrekken. als ik hem start op choke verzuipt hij gegarandeerd.
het ging om een carb waarvan het choke gedeelte weg gehaalt was , dan moet je effe 3 keer das intrappen om em een beetje extra te geven bij de koude start, beetje beter lezen pier