Hallo allemaal,
Weet iemand hoe duur het ongeveer zal kosten als ik een renault 5je wil laten overspuiten?
Spuitwerkje
NtroniX schreef:Hallo allemaal,
Weet iemand hoe duur het ongeveer zal kosten als ik een renault 5je wil laten overspuiten?
ligt er helemaal aan hoe je het zelf wilt, doe je het schuren en strak zetten zelf of moet dit gebeuren door een andere word ie gespoten door een beun of bij een schadebedrijf. wat voor verf word er gebruikt ook daar zit veel prijs verschil in. doe gewoon eens navraag bij verschillende bedrijven en vraag wat het kost en ook wat het kost als je zelf de voorbewerking doet. dan weet je gelijk wat je ongeveer kwijt bent
Schuren strakmaken zelf doen kan ik je afraden
De meeste spuiters of beunhazen doen dat liever toch zelf
als ze een mooi resultaat willen afleveren.
Daarbij heb je bij beunhazen geen garantie dus zou je dat wel even goed moeten overwegen..

Daarbij heb je bij beunhazen geen garantie dus zou je dat wel even goed moeten overwegen..
jah het ligt er eigenlijk puur aan hoeveel je wilt uitgeven, als je alles bij een schadebedrijf laat doen is het een stuk duurder en waarschijnlijk ook mooier dan wanneer je het grotendeels zelf doet en het spuiten door een beun laat doen
Hmmmm.... Een goede beunhaas ziet ook wanneer ie een foutje heeft gemaakt.Remco T. schreef:Schuren strakmaken zelf doen kan ik je afradenDe meeste spuiters of beunhazen doen dat liever toch zelf
Geef me eens een voorbeeld? Ik heb toch wat lelijke stukken plaat uit een spuitbedrijf zien komen? Maakt geen verschil, ligt aan de kwaliteit van de spuiter. Iemand die er feeling voor heeft en een cabine kan huren kan net zo goed een plaatje afleveren.paz-maniac schreef:jah het ligt er eigenlijk puur aan hoeveel je wilt uitgeven, als je alles bij een schadebedrijf laat doen is het een stuk duurder en waarschijnlijk ook mooier dan wanneer je het grotendeels zelf doet en het spuiten door een beun laat doen
da's dus niet helemaal waarpierre schreef:1000 euro als het goedkoop kan
2000 euro als het goed moet.
Mja.. ik denk zoiezo dat ik alles laat doen.. En de kleur zal waarschijnlijk zilverkleurig worden.. Maar het gaat er mij meer om naar wat voor getal ik moet kijken.. of zoiets 500 euro kost of 2000 euro.. dat scheelt natuurlijk wel wat.. Nu weet ik ongeveer wat ik moet sparen..
In ieder geval bedankt voor de tips en de schattingen
In ieder geval bedankt voor de tips en de schattingen

-
- Contacteer:
als je alles laat doen door een schadebedrijf ben je zeker meer dan 2000 kwijt. En als je het goed wilt laten doen zelfs wel een flink stuk meer.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ik had van Marcel mlg (van die express) begrepen dat je ook beter in België of een oostblokland kan spuiten: vanwege milieunormen die hier gelden voor de lak. Bij hem is de zijkant van de express laadbak overgespoten (bij de Renault dealer), en daar zit nu (na langere tijd is dat) sinaasappeleffect in. Komt door het type verf dat gebruikt is. In België of de oostbloklanden hebben ze die milieunormen (nog) niet en daarom gebruiken ze daar de lak die wél goed is. Zelfs op nieuwe auto's is dat sinaasappeleffect te zien zei hij zelfs.
Sinasappeleffect heeft naar mijn weten nix met de soort verf te maken of milieunormen..
Het zit dacht ik namelijk niet in je verf maar in je toplaag dus je blanke lak..
die is dan op 1 of andere manier niet goed gedroogt of te snel te langzaam te lang..
Dat sinasappeleffect na langere tijd optreed heb ik al helemaal nog nooit gehoord..sorry
Oplossing.. Toplaag van de blanke lak licht opschuren en flink poetsen
Het zit dacht ik namelijk niet in je verf maar in je toplaag dus je blanke lak..
die is dan op 1 of andere manier niet goed gedroogt of te snel te langzaam te lang..
Dat sinasappeleffect na langere tijd optreed heb ik al helemaal nog nooit gehoord..sorry
Oplossing.. Toplaag van de blanke lak licht opschuren en flink poetsen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zit m ook in de basislaag, vraag je pa maar na
heb net mijn discman gespoten, en die had dus al in de basislaag sinaasappeleffect.
(wel weer opnieuw gespoten
)

heb net mijn discman gespoten, en die had dus al in de basislaag sinaasappeleffect.
(wel weer opnieuw gespoten

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma schreef:zit m ook in de basislaag, vraag je pa maar na![]()
(wel weer opnieuw gespoten)
dus zoals je nu zegt heb je nu dus weer sinasappeleffect

kan aan meerdere factoren liggen, o.a. verdunning e.d..
nieuwe auto's worden gelakt in wadergedragen lakken, welke niet so strak staan als conventionele lakken
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zei t verkeerd dan
kaalgeschuurd en weer opnieuw gespoten in de cabine, is nu zo strak als een tiet

kaalgeschuurd en weer opnieuw gespoten in de cabine, is nu zo strak als een tiet

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.