Jochem's GTT ...Dyno ..

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Wordt het nog wat met het turbootje vandaag?

Veel plezier alvast in Frankrijk, wel mooie foto's maken voor Lexie
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hoi lex ik zit bij chris en dus ook onder zijn naam ( ja kan opene niet in en uitloggen),maar ik ben het jochem.

Nou me turbo zit er op en doet het ............alleen hij pluimt een beetje ( veel) echt blauwe/witte olie walm je ruikt het gewoon.

Het vreemde is dat als je rijd hij het bijna niet doet maar als je hem dan ff stationair laat draaien dan begint het gewalm ( sinterklaas zijn stoomboot is er niets bij )

Nou had ik nog niet zover gereden dus na advies van jl maar ff een stuk gereden en uiteindelijk werd het minder tot helemaal niets ....

Misschien soort inloopolie uit de turbo.
Ik heb alleen geen zin dat ik zo in frankrijk sta en dat ie opene de geest geeft ( krijg je zo'n verhaal als 2 jaar geleden, magny cours met zo'n bleu krot...... :lol: )
Vandaar dat ik met chris mee rij , beetje jammer maar het is niet anders ....

Oja nog een kleine geit met dat test rijden hebik ook een kachelslang kapot gescheurd langs me V-snaar dus ik had ook nogeens lekage maarja dat is niet zo erug .

Ik hoop dat de turbo nou goed blijft en dat als ik hem start na het weekend dat ie niet meer rookt .

Je hoort het wel als ik sta te schelden......
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer

heb ik wel vaker van gehoord van die pluim bij revisie/nieuwe turbo. Moet idd eers inlopen..

Gebruik de auto een weekje als dagelijkse auto dan weet je het zeker ;)
Steven
Car: M536

Nix gewoon gassen met die bak, ik had exact hetzelfde, was na 100 km zo goed als weg.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dit was echt niet zomaar een pluimpje... Heel de wijk hier stond grijs/blauw/zwart.. Niet te zuinig.

Helaas maar met één GT naar France...

Tot straks Jochem. :beer:
Bouw

carterventilatie is ook een mogelijk probleem.
-PAZ-
Über-Spammer

heb dat ook al vaker gezien, is volgens mij wel bij elke nieuwe/revisie turbo. maar gewoon eerste stukken effe rustig an en daarna gewoon knalle
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Na 60 km rijden was de rook zo goed als weg, een dezer dagen gaat De Haas er weer mee aan de gang. :)
Haas
Car: Megane RS

turbo van de 200sxturbo van een klasgenoot van me deed dat ook, duurde alleen iets van 150 km, toen werd minder. Nu doetie nix meer, althans geen rook ;)
Ivo
Über-Spammer

Ik had dus precies hetzelfde....., schrok me echt de tering..... :(
Sta je s'morgen's vroeg je GT uit zn stalling te halen...., stond ineens alles blauw......, en na een km of 250 is alles wel redelijk weg (gelukkig..)

@ Haas, gewoon eff gasgeven..... :smoke:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Net kwam ik Haas tegen in de buurt van Alphen, maar na een minuut of 5-10 begon de auto toch weer te roken, balen.. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de jouwe of die van hem?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Lezen... ;) Die van Jochem...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik las wel, en zag ook dat het in zijn topic stond, maar t was niet duidelijk :p

maar klote dus voor Jochem
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ivo
Über-Spammer

Het is idd klote Haasie...., maareh we zullen komend weekend eff kijken wat mijn turbo gaat dien..., die zit er natuurlijk ook net op, en pluimde ook behoorlijk...!
1 ding weet ik wel.., het zal echt wel weer goed komen Haas.... :smoke:
Steven

Pfff panische gasten, ga gewoon es een flink stuk snelweg rije, dan ff flink op volle druk en dan houd het vanzelf wel op hoor.

Bij mij was het na 500km pas echt weg.
Ivo
Über-Spammer

Tja hert zal ook allemaal best wel goed komen..., alleen laat ze het er dan eff bij vermelden ofzo...
Je betaald een hoop geld, vol blije verwacting rommel je die blazer er weer op, ga je rijden, en staat alles blauw van de (olie) rook....
Best eff schrikken toch.... :p
Steven

Ok ik ken het, ik keek de eerste x ook een beetje zenuwachtig nadat alles eindelijk weer inmekaar zat en ie ook fiks stond te roken.
Zelfs na 100km kon ik nog aardig wit door te tunnel heen roken met gas los :D

Dus gewoon flink toeren en niet speculeren...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Nou ik heb inderdaad verschillend gas gegeven enz maar hij bleef terug komen met roken en idd ik baalde hevig .....ja betaald een hoop knaken en wat krijg je terug en rookend ding ....

Ik heb jeroen ongeveer elke dag ff gebeld en lopen mauwen wat het nou kon zijn ......na overleg met turbohoet ben ik toch maar eens gaan kijken of het idd niet de olieretourleiding kon zijn ( die dicht/gekniekt zat ) of de carterontluchting.

Ik heb alles los gegooid en doorgeblazen en uiteraard gekeken of er niets gekniekt zat, er kwam geen vuil uit me retourslang ( zover ik kon zien ) en hij zat ook niet gekniekt .....toen ik bij me caterventilatie ( alle slangen en potjes afzonderlijk )blies hoorde ik de olie in me cater borrelen dus ook geen verstopping. na ja wat is het dan ?

Ik heb toen me retourleiding die nog los lag ff los laten liggen en heel ff me auto gestart , de olie liep meteen uit me turbo in een mooie straal ..tja daar ook geen verstopping ......
Dus ik de zooi weer dicht gebouwd en dan maar weer een rondje rijden en wat denk je .........pluimloos :D dus waarschijnlijk heeft het toch aan 1 van deze dingen gelegen , hoewel ik het vreemd vind om dat het met mijn vorige turbo ( lees toen ie nog niet gereviseerd was ) totaal geen last had van pluimen ( jajaja bij het gas geven wel maar das benzine :lol: )

1 ding weet ik wel dat ik super blij ben dat hij er niet weer af moet ...

En steven jij hebt zeker geld te veel dat je zo makkelijk erover denkt , ik bedoel stel dat je hem wel ff aan gort trapt en dan denk je goh ik breng hem ff terug naar hoet voor garantie ...nou vergeet dat maar want dan ken je in bijna alle gevallen gewoon weer revisie kosten betalen en daar had ik net ff geen zin en niet het geld voor .
Dus vandaar mijn voorzichtigheid .

Nou zondag naar duitsland eens kijken hoe ie het vol gaat houden
Steven

Nouja van 500km rijden met rokende turbo kan er weinig gebeuren hoor, zolang de olie gewoon op peil blijft en je niet al te abnormale druk blijft rijden kan er weinig misgaan.
Als je na 500km je turbo terugbrengt bij turbohoet en ze doen moeilijk is er eerder wat mis met turbohoet.

Maja goed hij doet het weer toch? Gasse maarrrr ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja dat weet ik ook wel , maar ik wou het gewoon allemaal voor zijn.
Gevallen garantie is altijd gezeik .

Maar idd hij doet het weer en idd gas erop nouja een beetje dan ......
Bouw

Zoals ik al zei de carterventilatie is meestal het probleem. Je hebt dan teveel onderdruk in het blok waarop de retourleiding van de turbo gaat "stuwen". Ik blijf het vreemd vinden dat een nieuw gereviseerde turbo rookt. Het asje is als het goed is geballanceerd en de keringen en lagers vervangen.
Ik belde een tijd geleden naar Turbohoet ivm een rokende turbo en het eerste dat ze mij als vraag stelden: "Heb je je carterventilatie gecontroleerd."
Ik heb de carterventilatie gechecked en weg was het roken.
Een telefoontje terug aan hun leerde dat het reviseren dan geen zin had.
Jochum ben blij voor je dat het nu goed is. Ik zou ook een hartverzakking krijgen als je auto na revisie zo zou roken. Veel rijplezier.
Steven

jochem de haas schreef:Ja dat weet ik ook wel , maar ik wou het gewoon allemaal voor zijn.
Gevallen garantie is altijd gezeik .

Maar idd hij doet het weer en idd gas erop nouja een beetje dan ......
Nouja in principe had je jezelf ook een hoop ellende kunnen besparen door em niet te laten reviseren ;)

Naja genoeg gezeken :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Helaas hij rookte gisteravond opene weer :(
Ga er morgen mee naar duitsland , ff wat km's maken en dan maar weer eens kijken. Is het dan nog niet weg , dan nogmaals het carterventilatie traject renigen .....heeft iemand daar nog tips voor , jij toevallig bouw......
Ronnie B.
Contacteer:

Mooie gostbusters machine haas! :lol: :lol: :lol:
Steven

Ik heb zowaar ook een tip ;)

Ik zou die slangen ff doorspoelen met remmenreiniger ofzo, dat zwarte potje die achter je waterpomp zit wil ook nog wel es volprutte.
Heb je er nu nieuwe olie inzitten en zoja watvoor olie? Dit wil serieus ook nog wel eens uitmaken wat je neemt.

Hoeveel km heb je nu gereden?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

oke bedankt

Euh gewoon de olie bij jeroen vandaan 10 w 40 als ik me niet vergis.

euh ongeveer 175 denk ik ga er morgen nog wat bij tuffen en dan zien we wel weer
Steven

Brega olie isda geloof ik he, maar issie ook nieuw?

Je kan ook es een oliereiniger erdoorheen tetteren en dan verse olie erin.
Kep dat ook es gedaan om wat sludge van vorige eigenaren weg te spoelen en warempel het blok is er een stuk schoner van :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik houd hem morgen wel in de gaten hoor, haassie (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik dacht gewoon ELF olie ( jaja hij heb wat geleerd :wink: )
Tuurlijk is het nieuwe olie ook het olie filter is nieuw ( olie en filter waren ook al 3000km geleden gedaan maar ach )

Ik heb net nog ff alles gereiningt met remreiniger en idd er kwam nog wat drap uit maar om nou te zeggen zo hee dat was veel neee niet echt maarja alle beetjes zullen wel helpen

NOU bedankt lex doe ik het bij jouw...goed?
Heb net ff je kleurtje bekeken (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ivo
Über-Spammer

Goh..., altijd dezelfde die op de foto staan... :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Jaloers, :wink:

Nou nieuwe update betreffende het turbo verhaal .........

HIJ PLUIMT NOG STEEDS !!!!!!!!!!!

Op ene op de terug weg uit duitseland begon ie weer te pliumen, vor het stoplicht ...

Toen ik weg reed zag men achter me niets meer, iets oliewalm.
Ik was het toen echt goed zat, en heb toende volgende dag nog 1 maal alles gereinigd en alles gecheckt.

En wat denk je nog steeds ........

Toen was er maar 1 oplossing de turbo er maar weer afhalen en er een ander opzetten , kijken of dat die ook zou pluimen. zoja dan was het dus iets in mijn motorblok ( plotselingen slijtage).

Nou is er keus zat qua 5 jes op eens ff de turbo uitewisselen maar ik heb maar de makkelijkste manier gekozen en die van ronnie ff geleend( blok ligt re toch nog naast ).
Na dat ik die turbo gemonteerd had ben ik maar eens en rondje gaan rijden en wat denk je totaal geen pluim onder welke omstandigheid dan ook, of tewel mijn net gereviseerde turbo is niet goed :( .

Ik had verder nog niet gekeken naar mijn eigen turbo dus dat heb ik daarna maar eens ff gedaan en wat bleek toen ik de elbow eraf haalde zag je aan de onderkant ( voor de helft rond het schoepje )van het uitlaathuis een teerachtige( aangerotte olie) laag zitten , iets wat wijst lijkt mij op een continue lekage van olie oftewel er is iets niet helemaal goed.

Nou die gaat dus weer terug naar turbohoet en kijken wat voor verhaal ze er van gaan maken op de garantie te omzeilen of niet , maar ik heb er een hard hoofd in ......
-PAZ-
Über-Spammer

das klote zeg, betaal je een boel centen omdat je dan denkt dat je spullen er beter van worden en dan zit je hiermee (N) (N) (N) , garantie zullen ze toch wel nie moeilijk overdoen, lijkt me toch vrij duidelijk dat de fout bij hun ligt en dat jij hier nix an kan doen. in elk geval veel succes
GijsClioRS

Damn, wat 'n k*tzooi! Hier ziet je dus helemaal nie op te wachten. Sterkte ermee. Ik hoop voor je dat er iets met garantie te regelen is.
Plaats reactie