Kan iemand me uitleggen wat nou t bijzondere is aan een RE209 is (en wat de waarde van zoiets is nieuw/2e hands)?
En of dit een 'speciaal' item is of al standaard op een gtt p2 zit?
Grtz
vraag over RE209 ontsteking
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zitten idd standaard op ph2.
En tja, wat het mag kosten?? tis maar wat de gek ervoor geeft.
En tja, wat het mag kosten?? tis maar wat de gek ervoor geeft.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
effe vraagje over 209, bij mij gtt zit die er ook op maar nu zag ik net dat er wat kapot was. naast de onsteking zit een klein rechthoekig blokje met een wit draadje dat naar de onsteking zelf loopt nu is bij mij het draadje afgebroken van dat zwarte blokje weet iemand een bestelnr ofzo van dat ding want ik zou het toch graag effe vervangen
Dat is in ieder geval een ontstoor blokje, zodat hij niet stoort op je radio. Weet allen zo niet het nummer, even er op kijken is het makkelijkste denk ik.
gr s
nder
gr s

Tino schreef:RE209 heeft een pingelsensor aansluiting heeft een 208 niet.
Wat zoiets 2de hands mag kosten, als je hem aan mij verkoopt met pingelsensor dan hooguit 15 euro
208 heeft zeker wel een aansluiting voor de pingelsensor en deze werkt volgens mij ook nog. Lullige is dat ph1 geen pingelsensor heeft.
209 heeft een andere onstekingscurve als een 208.
hmm..kun je dan wel veilig op 1 bar rijden zonder zo'n sensor?
eventueel met AFR meter in de auto ofzo.
Is één van die 3-polige aansluitingen toch? Is zo'n sensor goed te monteren op een ph1 (ook qua kosten etc.) ?Riël schreef:Tino schreef:RE209 heeft een pingelsensor aansluiting heeft een 208 niet.
Wat zoiets 2de hands mag kosten, als je hem aan mij verkoopt met pingelsensor dan hooguit 15 euro
208 heeft zeker wel een aansluiting voor de pingelsensor en deze werkt volgens mij ook nog. Lullige is dat ph1 geen pingelsensor heeft.
209 heeft een andere onstekingscurve als een 208.
En waar oh waar zit ie?

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Weet je wat een goeie AFR meter met wideband(!) kost?tyberium schreef:hmm..kun je dan wel veilig op 1 bar rijden zonder zo'n sensor?
Kun je zo ongeveer 5 à 6 losse pingelsensoren voor kopen.
Tuurlijk is de wideband beter, maar als je er verder toch weinig mee gaat doen is het zonde van je geld.
En wat doet een wideband voor signaal geven als het zaakje pingeld?
Wideband kun je je mengsel mee in de gaten houden dat wel, maar zelfs met het juiste mengsel kan pingelen gewoon voorkomen.
Pingelen kun je alleen maar herkennen met een pingelsensor(beetje blok specifiek), of je kunt het redelijk goed zien met een EGT-sensor.
Kosten niet eens zo heel veel geld en kun je genoeg info uithalen.
greetz
Wideband kun je je mengsel mee in de gaten houden dat wel, maar zelfs met het juiste mengsel kan pingelen gewoon voorkomen.
Pingelen kun je alleen maar herkennen met een pingelsensor(beetje blok specifiek), of je kunt het redelijk goed zien met een EGT-sensor.
Kosten niet eens zo heel veel geld en kun je genoeg info uithalen.
greetz
Je kan zelfs een ionenstroom (dacht dat 't dat was
) meten aan de bougie, waarmee je het pingelen al kan zien aankomen! Dan kun je al verlaten voordat ie pingelt! Maar 't gaat mij even te ver 
edit van het meten aan de bougie ben ik niet zeker. BMW past de technologie toe in de M5 en de M6 zover ik weet, en da's het laatste nieuwe systeem.
Overigens kunnen er meer onregelmatigheden geregistreerd worden met deze techniek.

edit van het meten aan de bougie ben ik niet zeker. BMW past de technologie toe in de M5 en de M6 zover ik weet, en da's het laatste nieuwe systeem.
Overigens kunnen er meer onregelmatigheden geregistreerd worden met deze techniek.
Ebay. Zoeken. Ionflowsensor + Aplication device