Een echte vrijdag de 13e voor mij.
Ik was eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik me niet zo lekker voelde. Zie ik ongeveer een km voor mijn huis dat de koelvloeistoftemp. opeens stijgt.....
Maar ja, wilde snel naar huis en in bed, dus niet teveel aandacht aanbesteed.....
Zet ik hem op de parkeerplaats denk ik voor de zekerheid even kijken onder de motorkap....geen koelvloeistof meer in het reservoir....dit piste er nu uit vanaf de voorkant....
What's the problem? Slang kapot? Waterpomp? Kan het kwaad dat ik er een stuk mee ben doorgereden?
Graag antwoord....
Wilde trouwens binnen een maand de clio verkopen en zat niet op deze kosten te wachten...maar ja, wie wel he?
Alvast bedankt..
Koelvloeistof onder de auto....wat is het probleem?
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Kosten vallen waarschijnlijk wel mee, zodra je je iets beter voelt eens de slangen bij het reservoir bekijken, bij de radiateur uiteraard. Kan ook zijn dat er een klein gaatje in de radiateur zit, maar dat is goedkoop op te lossen, zolang het klein is hoef je er alleen maar zo'n goedje in te gieten.
Als hulpmiddel kan je er nu iets in doen, auto avondje laten staan en de volgende ochtend kijken waar het precies onder de auto ligt. Beperkt je tot een gebied, zoals moter of radiateur enz enz.
FF kijken dan weet je zelf al meer, mocht je het toch niet weten nog ff vragen.
Als hulpmiddel kan je er nu iets in doen, auto avondje laten staan en de volgende ochtend kijken waar het precies onder de auto ligt. Beperkt je tot een gebied, zoals moter of radiateur enz enz.
FF kijken dan weet je zelf al meer, mocht je het toch niet weten nog ff vragen.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
Als je van plan om hem te verkopen en je radiateur is lek. zet er dan wel een andere in (op de sloop betaal je 20 euro) ipv zo`n goedje is wel zo netjes.
Het kan ook zijn dat het alleen er uit spuit als hij onder druk staat.
je zegt ook dat je ben doorgereden terwijl je geen koelvloeistof meer had? was je temp erg heet want dan kan ook je kop krom zijn, en dat worden wel Kosten maar aangezien het maar een km betreft zal dit wel meevallen check het wel voor de zekerheid.
Het kan ook zijn dat het alleen er uit spuit als hij onder druk staat.
je zegt ook dat je ben doorgereden terwijl je geen koelvloeistof meer had? was je temp erg heet want dan kan ook je kop krom zijn, en dat worden wel Kosten maar aangezien het maar een km betreft zal dit wel meevallen check het wel voor de zekerheid.
Liever een 2e hands radiator dan een goedje erin gieten!
Zal ik je eens foto's laten zien van een goedje erin gieten?
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 302(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 304(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 305(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 306(1).jpg[/img]
Clio16v met dikke PIL erin
Zal ik je eens foto's laten zien van een goedje erin gieten?

[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 302(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 304(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 305(1).jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/csa51/pictures/ ... 306(1).jpg[/img]
Clio16v met dikke PIL erin

-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07
ej ik moet nog eten 

Vandaag alles eraf gehaald en het was inderdaad de vijf-vingerige slang, er zat een scheurtje in.
Dus morgen een nieuwe halen! Iemand een idee van de prijs?
Andere vraag: Bij de clio van een vriend doet de koelventilator het sinds vandaag niet....Ventilator doet het zelf wel (contacten lasgemaakt en aangesloten op de accu). Meters geven ook de goede waarde aan....wat kan dit zijn?
Alvast bedankt.
Dus morgen een nieuwe halen! Iemand een idee van de prijs?
Andere vraag: Bij de clio van een vriend doet de koelventilator het sinds vandaag niet....Ventilator doet het zelf wel (contacten lasgemaakt en aangesloten op de accu). Meters geven ook de goede waarde aan....wat kan dit zijn?
Alvast bedankt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
thermoswitch
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Thermoswitch?
Bedoel je het thermocontact wat in de radiateur zit?
Maar mijn dashboarmeters geven toch de correcte temperatuur aan? dan zou de koelventilateur toch moeten aanslaan?
Hoe heet het onderdeel en waar zit het precies?
Weet iemand trouwens wat die 5-vingerige slang kost? Hoorde net van een vriend dat die al snel boven de 100 euro kan kosten.
Alvast bedankt.
Chris
Bedoel je het thermocontact wat in de radiateur zit?
Maar mijn dashboarmeters geven toch de correcte temperatuur aan? dan zou de koelventilateur toch moeten aanslaan?
Hoe heet het onderdeel en waar zit het precies?
Weet iemand trouwens wat die 5-vingerige slang kost? Hoorde net van een vriend dat die al snel boven de 100 euro kan kosten.
Alvast bedankt.
Chris
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Degene net aan de achterkant van je blok. die ook naar de kachel binnen gaat.... Je die zit idd. rond de 100 eu. Heb hem 2 jaar geleden ook vervangen. en die zat toen met btw net onder de 100,Chris1983 schreef:Weet iemand trouwens wat die 5-vingerige slang kost? Hoorde net van een vriend dat die al snel boven de 100 euro kan kosten.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
die thermoschakelaar die erik bedoelt zal waarschijnlijk kapot zijn, je dashboard meter heeft een andere sensor dus vandaat dat je meter nog wel de juiste waarde aangeeft. de thermoschakelaar zit meestal in de radiator, vrij grote sensor met 2 of 3 draden. deze schakelt de ventilator in als de temperatuur in de radiator boven een bepaalde waarde komt.
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ontact.jpg[/img]
deze komt van de site van mb car performance en deze heeft een lagere temp, hij begint dus eerder met koelen, maar je kan er natuurlijk ook gewoon een origenele indraaien
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ontact.jpg[/img]
deze komt van de site van mb car performance en deze heeft een lagere temp, hij begint dus eerder met koelen, maar je kan er natuurlijk ook gewoon een origenele indraaien
kan ook een te laag koelvloeistof niveau zijn
Dat is ook waar, maar met een renault weet je maar nooit he 
Jammer...de plaatselijke onderdelenboer kan de slang niet leveren, hij is namelijk niet leverbaar op de 'vrije' markt....
Renault-dealer gebeld en de slang is er morgen: Quanta costa? 101,- euri ex btw.
Het thermocontact kost 18 euro ex btw.
Renault-dealer gebeld en de slang is er morgen: Quanta costa? 101,- euri ex btw.
Het thermocontact kost 18 euro ex btw.