Uitzoek hulp

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
NtroniX

Hallo allemaal,

Ik heb laatst gehoord dat als ik een auto neem.. dat ik hem dan op de naam van mijn ma mag zetten... Dat geeft dus een extra stimulatie voor mij om te gaan zoeken voor een leuke Renault 5 auto'tje..

Maar ik heb niet echt zoveel kennis over auto's.. Mja ik kan wel beoordelen of dat hij er goed uitziet ofzo.. (roest etc..) maar als het gaat of dat de moter nog goed is of dat de turbo er niet al aan is.. dat zou ik niet weten..

Daarom zou ik willen vragen of er iemand is die het leuk zou vinden om met mij te gaan kijken bij mensen/bedrijfjes die een renault 5 verkopen.. zodat die kunnen helpen de auto te controleren en dergelijke..

Dus als er vrijwilligers zijn die me zouden willen helpen.. :D
Ik woon trouwens in Bergen op Zoom.. (wel handig dat iemand zich aanbied die in de buurt woont..)

Groeten, NtroniX
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het is nog steeds illegaal en dus verboden om een voertuig op een andermans naam te zetten, zonder dat dit de hoofdbestuurder is.

In jouw geval moet het in de polis worden opgenomen dat je een mede-bestuurder bent, en daardoor zal de premie vrijwel gelijk zijn aan het geval dat je hem op eigen naam zet.

En de gemiddelde 5 kost op eigen naam niet echt gek denderend veel.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
NtroniX

Mja maar daar gaat het niet om.. en illegaal.. hebben jullie geen neon in de auto? rijdent mag dat ook niet he? ook illegaal.. je speelt toch ook weleens een spel die tie gedownload heeft.. he ook illegaal.. iedereen doet zo zijn dingetjes die illegaal zijn..

Maar mijn punt is.. het gaat er neit om wat ik doe met het autotje.. maar mijn vraag is gewoon of er iemand is die mij mee wilt helpen naar het kijken naar renault 5jes.. want heb er geen verstand van enz..

En ben maar een arme student.. dus alle kleine beetjes aan minder kosten helpt..
pierre

je kan ook even de internetsite geven waar er een wordt aangeboden, kunnen we allemaal even meekijken en onze mening geven.

er zullen er niet zo gek veel te koop zijn, gezien de ouderdom.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

NtroniX schreef:Mja maar daar gaat het niet om.. en illegaal.. hebben jullie geen neon in de auto? rijdent mag dat ook niet he? ook illegaal.. je speelt toch ook weleens een spel die tie gedownload heeft.. he ook illegaal.. iedereen doet zo zijn dingetjes die illegaal zijn..
jawel, maar daar krijg je hoogstens een boete voor. in het worst case scenario, kun je zelf alle schade bedragen betalen, want dan rijd je dus onverzekerd rond.

en het is meer dan je blijkbaar denkt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remco v.K.

Iinderdaad Erik, je hebt gelijk. In de Autoweek van deze week staat een voorbeeld van hoe fout het kan gaan met een auto op andermans naam. Persoon had een 2,5 V6 Calibra gekocht, op papa's naam, lekker goedkoop.... Totdat hij 2 personen aanreed welke overleden. Je ligt je leven lang krom wegens de schadevergoedingen en ik geloof niet dat je makkelijk aan een goedkope autoverzekering kunt komen als je ooit nog eens een auto mag rijden.

Had het 4 jaar terug ook willen doen, was 19 met een Clio RSI (110pk) en wilde via pa verzekeren. Maar ben blij dat het toch op mijn eigen naam gezet is, als ik zo de voorbeelden en personen om me heen bekijk/hoor. Dan maar iets meer zelf betalen, bouw je een eigen stukje korting op voor later als je een echt serieuze wagen met pk's aanschaft.
NtroniX

Mja.. maar in de verzekering kun je gewoon opnemen van dat er meestal iemand anders in rijdt.. moet wel of iemand van het bedrijf zijn of een partner of iemand uit het gezin ofzo.. heb al gekeken en het scheelt bijna niks qua kosten als ik dat wel of niet bij zet duss... Doe ik het in ieder geval gewoon zo
pierre

quote: gekopieerd van internet

Mogen er ook andere bestuurders in mijn auto rijden?

Ja, dit is met toestemming van de verzekerde uiteraard mogelijk. Zij zijn dan gedekt op de verzekering van de regelmatige bestuurder. Echter let wel op dat bij de premie-berekening van de polis altijd wordt uitgegaan van de regelmatige bestuurder. Dit is de persoon die de verzekering heeft afgesloten en op wiens naam doorgaans de auto is geregistreerd. Bij schade veroorzaakt door een andere bestuurder valt de regelmatige bestuurder dus terug in zijn no-claim korting.
Plaats reactie