Wie kan me hierover informatie geven?!

Post hier al je vragen over de Clio
Juno

Sander2 schreef:
domi schreef:Hierbij dan de links voor de foto's.... bumper moest dus toch helemaal ervan af. Ook heb ik de gele standlichtjes vervangen door witte:
Ik heb mijn stadslichtjes ook een tijdje geleden vervangen voor witte PIAA ledjes. Ziet er veel beter uit :

[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Images/xenon_led2.jpg[/img]

(Y)
Nepper! :D :wink:
Hebt ik ook, ziet erg mooi uit in combinatie met XENON! :worship:
XENON roeleert! (Y)

Gelukkkig heb ik zelf ook Xenon.
domi

Snap het nut ook niet echt van Bi-xenon. Tis gelijk Erik schrijft. Je hebt met H7 alleen al ik weet niet hoeveel licht en als je dan nog eens het groot licht erbij opzet dan heb je licht genoeg. Je ziet de mensen wel opkijken als je langsrijdt....zo van "hmmm, een clio met xenons". Vind da wel leuk, meestal zijn het van die duurdere en grotere wagens die het hebben, maar daar hoeven we dus op xenon-gebied niet meer voor onder te doen. :D (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik bedoelde dan ook grootlicht met een h1/h7 lamp. en niet grootlicht vanaf een h4 lamp. die stellen weinig voor
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR

Heb zelf van die HB3 lampen (inmiddels als een stuk of 12 vervangen) maar zit wel genoeg licht in vooral in combinatie met het groot licht.

Zit zo'n mooie blauwe gloed over het licht heen. >-)
domi

ja, blauwe gloed is wel mooi om te zien. Gewoon groot licht bij Xenon doet nie zoveel extra af, ziet alleen de gele gloed er nog eens bijkomen...
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Heb ook idd een hele heldere witte kleur licht van men koplampen van de clio. Dat is al niet echt een pretje om in te kijken maar met groot licht ook aan( wat de zelfde kleur heeft als men dimlicht) wordt je helemaal gek al kijk je erin :D Ze zijn zo wit dat ze idd een blauwe gloed hebben :p
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ziet er erg netjes uit man! (Y)
domi

thx man! Gisteren de tellers in het blauw laten zetten, zal zo snel mogelijk foto's posten.
domi

Ferdy
Über-Spammer

:worship: :worship:

errug netjes allemaal !

wat hebben ze er nu precies aan gedaan ?
alle ledjes vervangen ?
en wat heeft het nu alles bij elkaar gekost ?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ziet er erg goed uit. Complimenten!
domi

Wat er tot nu toe gebeurd is:

*Bij de wijzerplaten zijn er 10 blauwe smd leds geplaatst. Originele oranje zijn verwijderd.
*Bij het radio display zijn de 2 originele witte lampjes vervangen door 4 matte blauwe leds. Vervolgens is er achter het displaytje zelf kalkeerpapier geplaatst omdat de lichtjes anders gewoon door het display schenen.

Wat er nu nog moet gebeuren, zijn dus de bediening voor ramen, airco,verwarming,lichten... omzetten naar het blauw. Ik zal ook zo snel mogelijk eens een fotootje posten van de buitenkant van mijn wagentje.
Clio16vTR

Strakke bak.

Ook hele mooie velgen trouwens. Origineel Renault?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Idd hele toffe velgen..staan heel netjes!! (Y)

die display ziet er ook goed uit! (Y)
domi

zijn Vanadio 17" velgen, enkel het Renault tekentje heb ik erbij gezet. Wat zou ik nog kunnen veranderen volgens jullie om hem nog wat strakker te maken? Ik wil niet met bumpers enzo beginnen, maar alle tips zijn welkom. :)
paulvanrooij
Contacteer:

Strips op bumer en zijkant in kleur misschien?

ander grilletje erin
Ad van Haperen
Contacteer:

spoilertje achterop?

ruiten tinten

stryping
domi

die strips wil ik inderdaad van kleur gaan veranderen. Waar kan ik de kleur van de carroserie terugvinden? dan weet k welke kleur te nemen. Ruiten tinten ga ik nog even mee wachten, maar die grille kan ik eventueel ook spuiten?
paulvanrooij
Contacteer:

Kleurcode is te vinden op een metalen plaatje onder de motorkap als t goed is..
je grill kan je wel (laten) spuiten, maar denk dat t dan wel heel erg zilver word..een mooie racegrill in t zwart lijkt mij een stuk mooier!
Rémi clio ph3

Witte knipperlichten, en blauwe neon staafjes achter het dashbord bij de voeten, zodat je ze niet ziet, maar wel een blauwe schijn hebt. Staat mooi bij de kleur van de wijzer platen :wink: en koplampen voorzichtig open maken en het grijze gedeelte in de kleur van de auto spuiten
domi

Paul1916v schreef:Kleurcode is te vinden op een metalen plaatje onder de motorkap als t goed is..
je grill kan je wel (laten) spuiten, maar denk dat t dan wel heel erg zilver word..een mooie racegrill in t zwart lijkt mij een stuk mooier!
Waar kan ik die race grilletjes vinden?
Witte knipperlichten, en blauwe neon staafjes achter het dashbord bij de voeten, zodat je ze niet ziet, maar wel een blauwe schijn hebt. Staat mooi bij de kleur van de wijzer platen en koplampen voorzichtig open maken en het grijze gedeelte in de kleur van de auto spuiten
Witte knipperlichten ben ik ook naar op zoek. Wat dat blauw neon betreft, daar ben ik niet voor te vinden. Ben niet zo voor da tralala-gedoe aan een auto. Ook wat dat grijs betreft van de lichten, dat ga ik voorlopig ook laten. Rémi, heb je een link naar wat meer foto's van jou Clio?Ik zou liever wat meer doen aan het motorisch gedeelte van de Clio. Hebben jullie hier nog meer tips over?
Ferdy
Über-Spammer

race grilletjes kun je krijgen van MS Design,
Peter (renaultclioII16v) hier op het forum heeft er eentje,
ik heb een iets andere,
MS Design grilletje met racegaas erin
domi

Wat komt zo een racegrill? Ferdy, heb jij een link voor meer foto's van jouw clio?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

domi schreef:Ik zou liever wat meer doen aan het motorisch gedeelte van de Clio. Hebben jullie hier nog meer tips over?
Wat wil je motorisch bereiken? Meer pk's, ander geluidje?
Ferdy
Über-Spammer

meer foto's heb ik niet online staan van mn gebakje,
zal binnenkort eens een "project"topic aanmaken ;)
domi

Wat wil je motorisch bereiken? Meer pk's, ander geluidje?
Het liefst zou ik wat pk's bijwinnen. Geluid hoeft niet per sé. Wat het kleuren van die zwarte stukken op de bumpers en zijstrips betreft, hoe kan ik dit het beste doen: eraf halen of laten zitten, de rest afplakken en zo spuiten? Moet er eerst een grondlaag op en dan de verf? Waar kan ik de juiste kleur van verf of spuitbus halen? Thx
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Voor pk's geldt eigenlijk wel: hoe meer je investeerd, hoe meer je er bij krijgt. Dus wat is je budget?

Voor de zijstript moet je naar een (professionele) spuiiter gaan. Dit kan je niet zomaar met een spuitbusje doen. Als je niemand kent dit hier verstand van heeft zou ik eens naar 1 van de sponsors van de RTC mailen. Haal zoiezo alles los als het niet te veel moeite is (zoals bij je zijstrips). Dat scheelt een hoop ellende.
Clio16vTR

Paul1916v schreef:Kleurcode is te vinden op een metalen plaatje onder de motorkap als t goed is..
Bij mijn clio staat dit in de passagiersdeur. Zo'n grijs plaatje je kunt het niet missen.
domi

elmotheelk (Eric) schreef:Voor pk's geldt eigenlijk wel: hoe meer je investeerd, hoe meer je er bij krijgt. Dus wat is je budget?

Voor de zijstript moet je naar een (professionele) spuiiter gaan. Dit kan je niet zomaar met een spuitbusje doen. Als je niemand kent dit hier verstand van heeft zou ik eens naar 1 van de sponsors van de RTC mailen. Haal zoiezo alles los als het niet te veel moeite is (zoals bij je zijstrips). Dat scheelt een hoop ellende.
Dan zal ik daar eens achter zoeken. Wat mn budget betreft, voor het moment moeilijk te zeggne omdat ik eerst eens zou willen weten wat zoiets allemaal kost:chip,luchtfilter,...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Aangezien je een diesel hebt denk ik dat je met een chip de beste pk winst/kosten verhouding hebt. Afhankelijk van je uitvoering en welke chip je neemt heb je dan voor 350-500 euro 18-28 pk er bij. Dat schiet op!
domi

28pk is inderdaad de moeite! Wat raad je me aan als beste keus om een chip te nemen?Wat doet een open luchtfilter eigenlijk extra?
Ferdy
Über-Spammer

wacht even tot speedline reageert :P
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Dat dashboard is echt super gaaf. Dat zou ik nou ook wel willen doen... Maar hoe...?
domi

euhm,je haalt gewoon het volledige dashboard eraf en vervangt de oranje leds door blauwe. That's it! De rest moet ik nog van kleur veranderen. Ferdy, wat heeft speedline te bieden? :D
Plaats reactie