ik heb nu 195/45 banden op mijn 7J velgen en wil een iets plattere band proberen, er zijn maar 2 mogelijkheden.
165/50-15 in bridgestone
215/40-15 in dunlop
welke van de 2 is het beste ??
ik weet het zelf niet.
de een lijkt me te smal en de ander lijkt me te breed
te breed of te smal
Ow, nee....
Het scheelt echt minimaal!
En ik vrees dat je 215 sowieso niet wegkrijgt in de wielkasten. Zal aanlopen bij het sturen, denk ik.
Het scheelt echt minimaal!
En ik vrees dat je 215 sowieso niet wegkrijgt in de wielkasten. Zal aanlopen bij het sturen, denk ik.
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 11 mei 2005 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekke Pierre, waarom wil je dat... alleen omdat je teller een tikkie afwijkt? (dat kun je afstellen achterop je teller he).
Anyway, 215 is way te breed. 205 is zelfs al lastig.
En 165 op 7J geeft het bekende duitse effect waar jij toch zo op tegen was? Afrollende banden enzo
Anyway, 215 is way te breed. 205 is zelfs al lastig.
En 165 op 7J geeft het bekende duitse effect waar jij toch zo op tegen was? Afrollende banden enzo

'gekke' pierre wil iets minder afrolomvang, de smalle scheelt me 5mm en de brede scheelt me 2 mm.
mijn auto zakt dan iets en hij trekt iets beter.
maak me inderdaad zorgen over het duitse effekt, vraag me ook af in hoeverre die 7J het weggedrag nu bepaalt, wellicht wordt het met een andere band er niet beter van.
mijn auto zakt dan iets en hij trekt iets beter.
maak me inderdaad zorgen over het duitse effekt, vraag me ook af in hoeverre die 7J het weggedrag nu bepaalt, wellicht wordt het met een andere band er niet beter van.
als je recht uit rijd gaat het mischien wel, maar ik denk dat net als merijn zegt problemen krijgt met het insturen en als ie dan inveert terwijl je stuurt zal ie wel helemaal raken. 215 is gewoon TE breed volgens mij
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
onder onze gtt ligt 195/45 15 en die hoor je al bij insturen
dus laat staan 205 of 215

dus laat staan 205 of 215
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
165 is wel erg klein op een 7j, ik zou dat persoonlijk nooit aan een klant durven te verkopen.
Misschien wat moeilijker, maar probeer 195/40x16 eens. Ik weet dat je dan 16 inch moet hebben, maar die maat komt beter in de buurt van de originele maat
Misschien wat moeilijker, maar probeer 195/40x16 eens. Ik weet dat je dan 16 inch moet hebben, maar die maat komt beter in de buurt van de originele maat
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Hou er ook rekening mee dat 165 gewoon erg smal is, goed voor wielspin in de eerste 4 versnellingen, en behoorlijk onderstuurd de bocht door.
Die 205 levert, icm met 0 camber, rechtuit waarschijnlijk wel meer grip, maar vraag me af of 't nog erg lekker stuurt. Waarschijnlijk erg gevoelig voor spoorvorming.
Qua comfort is 't misschien niet optimaal, maar qua grip en stuurgevoel is 195/45-15 gewoon een erg fijn bandje. Ik heb zelf Yokohama's, en die doen 't echt erg goed, zelfs op 't circuit.
Die 205 levert, icm met 0 camber, rechtuit waarschijnlijk wel meer grip, maar vraag me af of 't nog erg lekker stuurt. Waarschijnlijk erg gevoelig voor spoorvorming.
Qua comfort is 't misschien niet optimaal, maar qua grip en stuurgevoel is 195/45-15 gewoon een erg fijn bandje. Ik heb zelf Yokohama's, en die doen 't echt erg goed, zelfs op 't circuit.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vind dat comfort nog wel meevallen met 195/45 15
rijd prima
soms wat gevoelig bij sporen
rijd prima
soms wat gevoelig bij sporen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat verschil in afrolomtrek zul je niet merken
Dan moet je echt terug naar 13" met 175/50/13
Dat plakt trouwens wél
Of naar 14" met 195/45/14 (Heeel mooie looks!)
Voor 15" is 195/45/15 eigenlijk de enige goede keuze.
Dan moet je echt terug naar 13" met 175/50/13

Dat plakt trouwens wél

Of naar 14" met 195/45/14 (Heeel mooie looks!)
Voor 15" is 195/45/15 eigenlijk de enige goede keuze.
ben je weer centen aan het weggooien pierre??
wat dacht je van een 10e meer druk om die grotere velgen te compenseren??
of op 1BAR gaan rijden met een 135iger sproeier??
Auto blijft nagenoeg orgineel en (in mijn inziens orgineeler dan met 15" velgen)
dus er zijn goedkopere alternativen
wat dacht je van een 10e meer druk om die grotere velgen te compenseren??
of op 1BAR gaan rijden met een 135iger sproeier??
Auto blijft nagenoeg orgineel en (in mijn inziens orgineeler dan met 15" velgen)
dus er zijn goedkopere alternativen
hoezo centjes weggooien ?
een andere band kan vaak wonderen verrichten en is de goedkoopste tuning zonder risico op problemen.
heb vanavond even nagemeten en er is niet veel ruimte meer over in de breedte, komt door de 7J velg.
gelukkig slijt de rainsport lekker snel, dus eind van het jaar verder kijken, misschien probeer ik michelin, die zijn meestal minder breed in dezelfde 195 maat.
een andere band kan vaak wonderen verrichten en is de goedkoopste tuning zonder risico op problemen.
heb vanavond even nagemeten en er is niet veel ruimte meer over in de breedte, komt door de 7J velg.
gelukkig slijt de rainsport lekker snel, dus eind van het jaar verder kijken, misschien probeer ik michelin, die zijn meestal minder breed in dezelfde 195 maat.
Mijn Rainsports zijn al dik 15.000 oud en nog niet geheel op.
En als ik zeg dat ik toch wel eens wat last van wheelspin heb, een paar rondjes circuit gedaan heb en normaal op straat toch ook wel de bekende bochtjes gierend doorga vind ik dat nog reuze meevallen
Volgens mij spoort jou GT niet
En als ik zeg dat ik toch wel eens wat last van wheelspin heb, een paar rondjes circuit gedaan heb en normaal op straat toch ook wel de bekende bochtjes gierend doorga vind ik dat nog reuze meevallen

Volgens mij spoort jou GT niet

mijn gt spoort prima, want de sporing is pas afgesteld en de band slijt mooi gelijkmatig af.
er zijn nu 4 mogelijkheden:
- ik spoor zelf niet, maar dat wisten we al.
- ik rijdt sportiever als ik dacht
- mijn gt heeft meer vermogen en koppel als die van Steven
- Steven rijdt gezapiger als hij altijd doet voorkomen
er zijn nu 4 mogelijkheden:
- ik spoor zelf niet, maar dat wisten we al.
- ik rijdt sportiever als ik dacht
- mijn gt heeft meer vermogen en koppel als die van Steven
-
- Contacteer:
pierre schreef: - mijn gt heeft meer vermogen en koppel als die van Steven

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer: