Hoeveel cm is elk tandje bij een torsiestaaf
hey menseu ik ga maandag met gabri mijn clio 16v verlagen, maar nu moet ik wel ff weten hoeveel cm elk tandje is van die torsio als je die verzet. want zit te twijvelen of ik hem 5 of 10 cm moet verlagen. als je weet hoor ik het wel.
greetzzzzzzzzzz marcel
greetzzzzzzzzzz marcel
@ollie
hoor wie 't zegt, buikschuiver
Hele kleine stappen he, het zijn wel stapjes, kan niet anders. Maar je kan halve spie verdraaien ipv een hele spie.
hoor wie 't zegt, buikschuiver

robclio16V schreef:Als je nou een search zou doen had je het al kunnen vinden.
De torsieas is traploos verstelbaar, dus het gaat helemaal niet in stappen.......
Hele kleine stappen he, het zijn wel stapjes, kan niet anders. Maar je kan halve spie verdraaien ipv een hele spie.
jah dat is eigenlijk wel de bedoeling want wil ook nog een kijken voor 16/17 inch velgen en dan gaat ie ook alweer een beetje omhoog, maar is het te veel dan whahahOllie schreef:10 cm verlagen???
greetzzzzzzzzzz marcel
ooow dus moet elke keer heen en weer lopen met een meetlint om te kijken of ze wel gelijk zijn, maar we kijken maandag wel ff of het gaat lukken. p.s ollie heb je jou clio al verkocht??robclio16V schreef:Als je nou een search zou doen had je het al kunnen vinden.
De torsieas is traploos verstelbaar, dus het gaat helemaal niet in stappen.......
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Kijk hier even, ik heb m'n Coupé net vanmorgen laten verlagen
.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
waar?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
idd vroeg ik me ook al af (respect)Erik Olijnsma schreef:waar?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Rijd jij in een Scenic RX4 dan ofzo?jiggy schreef:jah dat is eigenlijk wel de bedoeling want wil ook nog een kijken voor 16/17 inch velgen en dan gaat ie ook alweer een beetje omhoog, maar is het te veel dan whahahOllie schreef:10 cm verlagen???
greetzzzzzzzzzz marcel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nee clio 16v hoezo???Tom schreef:Rijd jij in een Scenic RX4 dan ofzo?jiggy schreef:jah dat is eigenlijk wel de bedoeling want wil ook nog een kijken voor 16/17 inch velgen en dan gaat ie ook alweer een beetje omhoog, maar is het te veel dan whahahOllie schreef:10 cm verlagen???
greetzzzzzzzzzz marcel
Nooit een Scenic RX4 gezien zeker 
10cm omlaag met een 16v is veel, vraag Robclio16v maar eens.
Btw, zoveel verlaging kunnen je standaard dempers nooit hebben, dan zul je toch echt een schroefset moeten hebbe.

10cm omlaag met een 16v is veel, vraag Robclio16v maar eens.
Btw, zoveel verlaging kunnen je standaard dempers nooit hebben, dan zul je toch echt een schroefset moeten hebbe.
ik kijk wel ff maar ga zo ver mogelijk proberen want als ik nu boven de 140km ga begint de achterkant te slingeren(voorkant is wel zwaar verlaagt)Steven schreef:Nooit een Scenic RX4 gezien zeker
10cm omlaag met een 16v is veel, vraag Robclio16v maar eens.
Btw, zoveel verlaging kunnen je standaard dempers nooit hebben, dan zul je toch echt een schroefset moeten hebbe.
greetzzzzzzzzzzzzz marcel
Van lager ligt ie echt niet beter als je dat soms denkt 
Voor een goede wegligging moet je veel factoren meenemen als alleen de auto lager leggen. Je hele balans veranderd, het lijkt beter, maar is het niet.
Zeker niet zó laag. Op -10 cm kom je geen bocht meer door.

Voor een goede wegligging moet je veel factoren meenemen als alleen de auto lager leggen. Je hele balans veranderd, het lijkt beter, maar is het niet.
Zeker niet zó laag. Op -10 cm kom je geen bocht meer door.
Op -10cm kom je zeker nog wel door een bocht.
Als je lager wil gaan dan 6 cm verlaging, is er maar 1 schroefset die je kunt gebruiken, de rest kan gewoon niet zo laag.
Het comfort is compleet weg, maar je kan wel lekker snel inhalen op de snelweg als je de schokdempers maar hard genoeg zet.


Als je lager wil gaan dan 6 cm verlaging, is er maar 1 schroefset die je kunt gebruiken, de rest kan gewoon niet zo laag.
Het comfort is compleet weg, maar je kan wel lekker snel inhalen op de snelweg als je de schokdempers maar hard genoeg zet.

Gewoon drempels vermijden, maar het zal je verbazen over hoeveel drempels je nog heen kunt komen zolang je maar zorgt dat je uitlaat helemaal omhoog hangt.Steven schreef:Om over drempels maar niet te spreke hehe...

Ik beweer ook niet dat je harder door een bocht kan als je hem 10 cm verlaagt.
Je stuitert alleen maar uit de bocht zelfs.
Als je de beste wegligging uit een 16V wilt halen moet je gewoon niet lager dan -3 cm gaan.
Je stuitert alleen maar uit de bocht zelfs.
Als je de beste wegligging uit een 16V wilt halen moet je gewoon niet lager dan -3 cm gaan.
Kijk liever eens naar de staat van je schokbrekers en je uitlijning dan?jiggy schreef:ik kijk wel ff maar ga zo ver mogelijk proberen want als ik nu boven de 140km ga begint de achterkant te slingeren(voorkant is wel zwaar verlaagt)Steven schreef:Nooit een Scenic RX4 gezien zeker
10cm omlaag met een 16v is veel, vraag Robclio16v maar eens.
Btw, zoveel verlaging kunnen je standaard dempers nooit hebben, dan zul je toch echt een schroefset moeten hebbe.
greetzzzzzzzzzzzzz marcel
als je echt hard door de bocht wil gaan zul je moeten zorgen dat heel je auto stijver word, en je camber op 3 graden negatief. evt rubbers uit de wielophanging vervangen door teflon. dan kan je pas echt hard de hoek om. de hoogte van je auto heeft ook wel invloed, maar de karakteristiek van je dempers heeft veel en veel meer invloed op je rijd gedragrobclio16V schreef:Ik beweer ook niet dat je harder door een bocht kan als je hem 10 cm verlaagt.
Je stuitert alleen maar uit de bocht zelfs.
Als je de beste wegligging uit een 16V wilt halen moet je gewoon niet lager dan -3 cm gaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
van dat remmen had ik eigenlijk geen last, maar echt lekker rijden was het niet. Sinds de verlaging aan de achterkant is het stukken beterMartijnG schreef:Alleen voor vet ver verlagen is gewoon k#t...dan ben je echt de hele balans kwijt. Ga maar eens een keer hard remmen, blokkeert de achterkant ook meteen...ik kan het weten

je moet dan ook je rembalans aanpassen he....MartijnG schreef:Alleen voor vet ver verlagen is gewoon k#t...dan ben je echt de hele balans kwijt. Ga maar eens een keer hard remmen, blokkeert de achterkant ook meteen...ik kan het weten
doen ze bij de F1 ook...alleen makkelijker...
oke dan menseu we zullen maandag wel ff kijken , maar ik had ook het probleem dan de achterkant wel eens weg wou glijden want de voorkant is wel laag en achterkant niet. dus met verlagen is dat probleem ook redelijk verholpen.of ik zou eens moeten kijken voor airbruch (zelf bedienbare lucht vering) maar ga dan eerst wel eens 5 cm proberen.
greetzzzzzzzzzzz marcel
greetzzzzzzzzzzz marcel
kijk heb ff een foto gemaakt maar wil hem zoals die blauwe dat is nou echt mooi.
[/img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zp_m ... en.JPG[img]
greetzzzz marcel[/img]
[/img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zp_m ... en.JPG[img]
greetzzzz marcel[/img]
Dat is mijn oude auto, daar valt eigenlijk nog nauwelijks fatsoenlijk mee te rijden.
Dan kun je dus ook maar 1 schroefset kopen, de rest gaat gewoon niet zo laag.
Je moet dan wel erg oppassen voor de achteras die tegen de chassisbalk aan komt bij inveren. Dan heb je kans dat je je remleiding dichtknijpt.
Overigens was hij 3 dagen voor die foto werd gemaakt nog 1,5-2 cm lager aan de achterkant, maar dat was dus echt vreselijk om mee te rijden.
Dan kun je dus ook maar 1 schroefset kopen, de rest gaat gewoon niet zo laag.
Je moet dan wel erg oppassen voor de achteras die tegen de chassisbalk aan komt bij inveren. Dan heb je kans dat je je remleiding dichtknijpt.
Overigens was hij 3 dagen voor die foto werd gemaakt nog 1,5-2 cm lager aan de achterkant, maar dat was dus echt vreselijk om mee te rijden.