Startvermogen batterij williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

telkens ik met koude motor start, start de wagen, maar met wat gas te geven.

van zodra ik de motor warm heb gereden, en nadien terug wil starten, gaat ie niet meer (N)

als ik dan het contact omdraai heb ik precies de indruk dat de startmotor "power" te kort heeft om goed te draaien...

er zit nu een batterij in van 480 ampère...

is dit voldoende? of te weinig?

welke batterijen gebruiken jullie? en prijskaartje ongeveer???

of is er mss een ander probleem??

alvast bedankt (F)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

startvermogen is meer dan genoeg.
en gas geven bij het starten heeft niets te maken met de startmotor en tekort aan startvermogen.

Ik ben bang dat de dynamo niet goed meer laadt. meet eens welke boordspanning je hebt als de auto loopt.
Én als de motor uit is, met de koplampen brandend.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

nou dat is raar

het is namelijk een nieuwe dynamo :@
crazy ass clio
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
Locatie: utrecht

als de wikkelingen van je startmoter beschading t zijn heb je vaak als hij warmer is minders startstroom als je accu in orde is en genoeg amp leverd dan zit het in je starmoter zelf !
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

starten na laten zien in garage, dit gaat sneller dan zelf klungelen.

480 ampere is 48 ampere neem ik aan.
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

zal sebiet zelf es met de voltmeter meten...

indien het lager is dan 12v, dan is het de dynamo zeker?

indien 12v of hoger dan 12v, wat dan???
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

probleem ligt ergens anders, als warm starten niet gaat en koud wel, electronica laten uitlezen in garage.
er kunnen allerlei oorzaken zijn.
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

vandaag effe getest...

voor dat motor draaide: batterij = 12v

bij draaiende motor: batterij = 13-14v, dus alternator (dynamo) laadt op, en werkt dus.

motor start altijd, indien koud en als ik sleutel omdraai hoor ik de startmotor aanslaan, dus aan de startmotor ligt het ook niet volgens mij..

wat dan wel?

elektronica laten uitlezen??
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Misschien heb je hier iets aan: klik

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wellicht is je startmotor himmele.

Draait ie wel rond dan?
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

bij koude motor draait ie rond...

bij warm niet, slechts 1maal draait ie rond..

lijkt er dus sterk op dat het die BDP sensor is, want probleembeschrijving is identiek als de mijne...

sebiet effe naar de renault dealer rijden, kijken wat die zeggen.0.

I'll keep you guys posted! (Y)
crazy ass clio
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
Locatie: utrecht

als het een bpd sensor is slaat hij niet aan ! dan start hij wel !
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

vandaag naar dealer geweest

diagnose: ergens een elektrisch lek (slechte massa) of startmotor die naar de haaien is, morgen weet ik meer
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

diagnose:


startmotor is kapot, reeds vervangen door nieuwtje en start terug als een zonnetje :worship:
crazy ass clio
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
Locatie: utrecht

mightycliofreak schreef:diagnose:


startmotor is kapot, reeds vervangen door nieuwtje en start terug als een zonnetje :worship:
maar ja dat wist ik al :lol: aan je klacht te horen
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

gadverdamme

nieuwe startmotor gestoken dinsdagmorgen, starte elke dag perfect, zowel bij warme als koude motor, maar gisteren wilde hij terug niet starten.

het lampje van "elektrische storing" brandde op mijn dashbord (rechtsbenedenhoek)

kan dat de oorzaak zijn? waar moet ik de oorzaak zoeken??
crazy ass clio
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
Locatie: utrecht

mightycliofreak schreef:gadverdamme

nieuwe startmotor gestoken dinsdagmorgen, starte elke dag perfect, zowel bij warme als koude motor, maar gisteren wilde hij terug niet starten.

het lampje van "elektrische storing" brandde op mijn dashbord (rechtsbenedenhoek)

kan dat de oorzaak zijn? waar moet ik de oorzaak zoeken??
het beste is langs de dealer en ff uitlezen want als het lampje brand zit er een foutcode in dat kan wel je bdp sensor zijn als hij start maar niet aanslaat !
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

crazy ass clio schreef:
mightycliofreak schreef:gadverdamme

nieuwe startmotor gestoken dinsdagmorgen, starte elke dag perfect, zowel bij warme als koude motor, maar gisteren wilde hij terug niet starten.

het lampje van "elektrische storing" brandde op mijn dashbord (rechtsbenedenhoek)

kan dat de oorzaak zijn? waar moet ik de oorzaak zoeken??
het beste is langs de dealer en ff uitlezen want als het lampje brand zit er een foutcode in dat kan wel je bdp sensor zijn als hij start maar niet aanslaat !
mja, maar wat dan wel raar is dat die sensor dan reageert op warme of koude motor ...

en als ik dan met startkabels link aan een andere auto, diesel of benzine, dan start hij wel direct, ook bij warme motor..

zou het dan mss niet de batterij zijn?

of mss de vliegwielsensor (die het juiste toerental doorgeeft voor het starten)?

iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

mogelijke oorzaken tot nu toe:


slechte batterij

Vliegwielsensor

BDP sensor

morgen wordt alles uitgemeten en weet ik van meer...
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

very strange hoor

nieuwe batterij gestoken, de vorige was nog onder garantie, en nu blijkt hij terug super te starten :worship:

maar voor hoe lang? :evil:

het lampje van de elektronische storing blijft wel branden vóór het starten, is dat normaal? (dacht van niet)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is dat niet normaal, dat na het aanzetten van contact even alle lampjes branden, als controle
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jawel
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

nouja, die middelste lampjes branden (onder buitentempsensor) maar de andere lampjes branden niet, met uitzondering van de "elektronische storing"

mss andere vraag: moest er een elektronische storing zijn, zou het lampje dan niet gans de tijd branden? dus ook tijdens het rijden?
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Bij mij brand dat lampje niet voor het starten ( Clio 16V )
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Bij mij ook niet, en heb alle lampjes vervangen
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die drie lampjes onder het display voor de buitentemperatuur zijn voor de oliedruk, handrem en laadstroom.
Als je de auto op contact zet, moeten de lampjes van de dynamo en oliedruk gaan branden. Dat zijn de buitenste 2 lampjes.
Als je de auto start moeten ze ook weer uit gaan.
Plaats reactie