Hallo,
Ik heb in 2001 een clio 1.2 16V gekocht.
Deze heeft na 3 maanden allerlei kuren gekregen. Er zijn ondertussen een hele reeks onderdelen vervangen en nu weigert de wagen soms te starten.
Hij heeft voor dit probleem al 2 x naar de garage geweest en daar zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen.
Zij beweren dat de oorzaak de chip in de sleutels is ( wat ik sterk betwijfel).
Kunnen jullie me raad geven om dit probleem op te lossen
Met vriendelijke groet,
Christoph Claessens
*edit Riel: door mij gepost, van email, registreren is niet mogelijk
Startprobleem Clio 1.2 16v 2001
als zij dat vinden, proberen de dat toch uit????
Je bedoeld dus dat ie niet van zijn startblokkering(sb) af wil?Riël schreef:Hallo,
Ik heb in 2001 een clio 1.2 16V gekocht.
Deze heeft na 3 maanden allerlei kuren gekregen. Er zijn ondertussen een hele reeks onderdelen vervangen en nu weigert de wagen soms te starten.
Hij heeft voor dit probleem al 2 x naar de garage geweest en daar zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen.
Zij beweren dat de oorzaak de chip in de sleutels is ( wat ik sterk betwijfel).
Kunnen jullie me raad geven om dit probleem op te lossen
Met vriendelijke groet,
Christoph Claessens
*edit Riel: door mij gepost, van email, registreren is niet mogelijk
Dit heb ik ook gehad, hij wou steeds minder goed van zijn sb af.
Dus heb ik de reserve sleutel gebruikt en daarmee startte hij wel. Heb de normale sleutel 2 jaar niet gebruikt en nu start ie wel weer met gemak. Beetje raar. Bij mij is wel een aantal keren de stroom er van af geweest.
Misschien dat dat heeft geholpen, de stroom er af
Inderdaad hij wil niet van zijn sb af. De startmotor draait wel maar de motor zelf slaat niet aan.
De reservesleutel ging de eerste keer wel maar de tweede keer (een week later) ging geen van beide sleutels nog. Toen hebben ze hem moeten takelen en als ze in de garage waren startte hij wel weer. Ik denk dat hij betoverd is.
Ik denk wel dat ik het zelf heb gevonden nl. De relais die onder de motorkap zitten een de linkerkant bij de hoofdzekeringen die staan vochtig of zelfs nat.
Ik heb dat deel droog gemaakt en ingespoten met een vochtverdrijvend middel en nu draait de motor precies beter en hij start iedere keer al zonder problemen. Het ligt dus niet aan de sleutels.
De reservesleutel ging de eerste keer wel maar de tweede keer (een week later) ging geen van beide sleutels nog. Toen hebben ze hem moeten takelen en als ze in de garage waren startte hij wel weer. Ik denk dat hij betoverd is.
Ik denk wel dat ik het zelf heb gevonden nl. De relais die onder de motorkap zitten een de linkerkant bij de hoofdzekeringen die staan vochtig of zelfs nat.
Ik heb dat deel droog gemaakt en ingespoten met een vochtverdrijvend middel en nu draait de motor precies beter en hij start iedere keer al zonder problemen. Het ligt dus niet aan de sleutels.