Het lijkt of mijn auto soms niet goed vooruit komt..

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rianne22

Het is moeilijk uit te leggen, maar probeer het maar :)

Af en toe is het of mijn auto (clio 1993) in houdt met het rijden.
Als ik gas geef, lijkt het of hij zich terugtrekt, en wel voor uit wil, maar het niet goed kan ofzo...
Heel moeilijk uit te leggen, maar hij stottert niet, maar echt zo van: ik wil wel, maar het kan nu even niet :)

Ik hoop dat iemand het snapt wat ik bedoel, maar beter kan ik het nu niet even uitleggen...
Het is wel vooral als hij koud is, en hij doet het niet altijd. Maar toch is het dus wel iets wat niet hoort.
Nogmaals, hij stottert niet, maar hij komt even niet vooruit lijkt het.

Wie weet waar het aan kan liggen?
Madmaus

om wat voor clio gaat het dan?
Rianne22

Clio RN uit 1993 1.4 :)
rico1047

verdelerkap slecht of bougies
Mrtn
Car: R5GTT

kapotte temperatuursensor wellicht..
Mrtn = Maarten
Son Boelie

Mrtn schreef:kapotte temperatuursensor wellicht..
watte?

nee, ik zou ook gaan voor de bougies eerst vervangen, daarna verdeelkap, van goedkoop naar duurder.

en als de bougiekabels beetje gaar zijn, zou het daar ook zekers aan kunnen liggen.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Son Boelie schreef:...
Weet je het zeker Sonboelie?? OF moet je het eerst nog terug opzoeken in je hanyes?? :p Laat degene die er verstand van heben eens reageren......... 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:D :D (Y) :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

ik heb er verstand van en ik vind dat je anderen nooit naar beneden moet drukken om jezelf te verheffen.

iedereen is van belang op deze site en iedereen kan ervan leren.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

pierre schreef:ik heb er verstand van en ik vind dat je anderen nooit naar beneden moet drukken om jezelf te verheffen.

Sorry pierre. ik probeer niemand naar beneden te halen. Dat doet Sonboelie in zn eigen topics wel. vandaar dat ik reageerde. Geloof je me niet. lees ze dan maar na.

verder heb ik er geen verstand van om hier verder een fatsoenlijke reactie op te geven.

gr. Frits
Son Boelie

Frits schreef:
pierre schreef:ik heb er verstand van en ik vind dat je anderen nooit naar beneden moet drukken om jezelf te verheffen.

Sorry pierre. ik probeer niemand naar beneden te halen. Dat doet Sonboelie in zn eigen topics wel. vandaar dat ik reageerde. Geloof je me niet. lees ze dan maar na.

verder heb ik er geen verstand van om hier verder een fatsoenlijke reactie op te geven.

gr. Frits
Nou dan Frits, als je er geen verstand van hebt zeg dan niks. Ik heb namelijk precies hetzelfde leed dus vandaar dat ik dat weet.

En ik ben niet zo asociaal als jij bent, om andere naar beneden te halen zoals jij beweert!

Ik begreep de link niet van de temperatuursensor niet, daarom "watte??" en daarna mijn eigen ingeving!

En tegen Pierre, filosofische woorden!!
pierre

to be back on topic, ik geloof dat bovenstaande auto gewoon een onderhoudsbeurt nodig heeft.

denk oude bougies, verstopt luchtfilter, simpele dingetjes, anders even naar garage.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

door een kapotte temperatuur sensor zou de computer kunnen denken dat de koelvloeistof temperatuur op de laagst mogelijke waarde is die de sensor zou kunnen aangeven
hierdoor wordt er enorm veel branstof ingespoten
dit wordt wel bijgeregeld door de lambda sonde maar op een gegeven moment begrijpt de computer het niet meer en gaat in een veilige mode staan oftewel de noodloop hierdoor kan vermogens afnamen door worden gecreeerd
de computer zorgt ervoor dat er redelijk normaal gereden kan worden naar de garage toe zonder teveel schade aan te richten
maar let op meestal gaat dit gepaart met het branden van het diagnose lampje op je dashboard !
het kan natuurlijk ook zo zijn dat de temp sensor door te weinig koelvloeistof af en toe geen meting kan doen
daar krijg je ook zulke storingen van

verder kan je het gaan zoeken in inderdaad de ontsteking
ga eens na wanneer de bougies voor het laatst zijn vervangen
of draai ze er eens uit en bekijk de kleur en of ze nat zijn of niet

verder kan een ingebrande rotor en verdeelkap ook voor nare problemen zorgen maar dat is meer continu slechtlopen en inhouden
dit geld ook voor de bougie kabels
ga ook eens na ofhet brandstof filter al eens vervangen is..
rij je veel korte stukjes? dan kan het vervuiling van het inlaat trajeckt zijn

is je lucht filter mooi schoon?
een vuil filter geeft inhouden en hoog brandstof gebruik

hoe oud is je olie
oude olie kan zeker bij koude motor ook voor rare dingen zorgen
misschien heb je wel teveel olie in je motor
koude olie is dikker dus moeilijker door te pompen bij een te grote hoeveelheid onstaat er dus een enorme moeite om de olie stroom opgang te krijgen weerstand is vermogens verlies
ga zo maar door
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

pierre schreef:to be back on topic, ik geloof dat bovenstaande auto gewoon een onderhoudsbeurt nodig heeft.

denk oude bougies, verstopt luchtfilter, simpele dingetjes, anders even naar garage.
ja en tijdens dit korte antwoord was ik me suf aan het typen met de uitgebreide versie hahaha
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Son Boelie schreef:
Frits schreef:

gr. Frits
Nou dan Frits, als je er geen verstand van hebt zeg dan niks. Ik heb namelijk precies hetzelfde leed dus vandaar dat ik dat weet.

En ik ben niet zo asociaal als jij bent, om andere naar beneden te halen zoals jij beweert!

Ik begreep de link niet van de temperatuursensor niet, daarom "watte??" en daarna mijn eigen ingeving!

En tegen Pierre, filosofische woorden!!
hij zegt ook niets over datgene wat fout kan zijn, maar ik kan zijn redenatie prima begrijpen.
In jouw eigen topic stel je niet de meest heldere vragen, en domme vragen bestaan niet, dus dat maakt niets uit.
Maar om dan uit de hoogte te komen met jouw advies kan irriterend zijn voor de mede forumgebruiker.
En omdat Frits op de feiten wijst is het zeker niet asociaal, eerder sociaal. Hij brengt zijn mening er eerlijk over uit.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Son Boelie

Ik weet dat ik niet altijd de meest heldere vragen stel, maar de enige manier waarop men er beter in word, is vragen zoals je zelf zei.

Maar ook ik kan wel eens gelijk hebben, en daarop hoeft niet meteen zo'n belachelijke opmerking/mening gemaakt worden. Dat is dan mijn mening.
Rianne22

Ik snap het niet? Als er wat "uitgepraat" moet worden, open daar dan even een ander topic voor ajb :)

Verder bedankt voor de antwoorden. De auto heeft nu nog 4 maanden garantie.
Ik denk dus dat ik hem weer even langs breng, voor controle.
Wat kan ik zeggen ipv dat vage: "het lijkt of hij niet vooruit komt?" :D
Er brand trouwens geen lampje dan, en hij heeft het heel af en toe, dus niet altijd.
Madmaus

Is de automatische choke nog wel inorde? Want ik kan me herinneren dat als ik zonder choke reed bij mijn oude 5 leek het ook daarop!! Dan lijkt het net als je gas geeft of ie juist inhoud!

Als je nog garantie hebt zou ik zeker terug gaan ja! En als je het niet goed kan uitleggen gaan ze zelf wel een proef-ritje maken. Alleen zal je dan zien dat ie het gewoon normaal doet ;)
crazy ass clio

volgens mij had je het beter niet kunnen vragen :lol:

er zitten ook een antwoorden tussen die nergens op slaan

van die tempsensor en het brandstoffilter of luchtfilter zou ik uitgaan als hij voor de rest goed loopt en niet stottert wat je zegt
Son Boelie

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
verder kan een ingebrande rotor en verdeelkap ook voor nare problemen zorgen maar dat is meer continu slechtlopen en inhouden
dit geld ook voor de bougie kabels
ga ook eens na ofhet brandstof filter al eens vervangen is..
rij je veel korte stukjes? dan kan het vervuiling van het inlaat trajeckt zijn
Vervuiling van het inlaat traject, waar heb je het dan precies over?

En als het benzinefilter niet echt super meer is, zou die dan niet altijd zo moeten lopen, ipv alleen als ie koud is?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

volgens mij heb je het dan over de stappen motor?
Son Boelie

stappen moter, die term ken ik niet??
5gt8vturbo

het is hier weer eens super gezellie
Rianne22 schreef:Ik snap het niet? Als er wat "uitgepraat" moet worden, open daar dan even een ander topic voor ajb :)

Verder bedankt voor de antwoorden. De auto heeft nu nog 4 maanden garantie.
Ik denk dus dat ik hem weer even langs breng, voor controle.
Wat kan ik zeggen ipv dat vage: "het lijkt of hij niet vooruit komt?" :D
Er brand trouwens geen lampje dan, en hij heeft het heel af en toe, dus niet altijd.
Gewoon terug gaan naar de garage en zeggen dat je auto in houdt. leg ze wel goed uit wanneer jij denkt dat hij inhoudt denk bijvoorbeeld aan net na het schakelen bij volgas geven of net na het remmen. Is het ook makelijker voor hun en jij weet ook waar je over praat zonder dat hun je een oor kunnen aannaaien.

Laat hun er maar lekker naar kijken, vooral niks zelf gaan vervangen voordat je garantie is vervallen. Schrijf wel alles op wat ze eventueel vervangen en kijk hier na of het wel klopt. Het is namelijk nogal moeilijk om te zeggen waardoor je auto inhoudt en het kan overal aan liggen eigenlijk. van een verstopte luchtfilter tot een slippende koppeling bij wijze van.
Riël
Über-Spammer

Temperatuursensor kun je zo even nameten. Kwestie van waarden opzoeken, de meetpennetjes erop steken en kijken of 't overeenkomt met voorgeschreven. Natuurlijk moet je de sensor even kunnen traceren maar da t zal de garage vast wel voor je kunnen doen :)

Aan je euvel te horen is 't die sensor wel.
Son Boelie

Riël schreef:Temperatuursensor kun je zo even nameten. Kwestie van waarden opzoeken, de meetpennetjes erop steken en kijken of 't overeenkomt met voorgeschreven. Natuurlijk moet je de sensor even kunnen traceren maar da t zal de garage vast wel voor je kunnen doen :)

Kan je dat met iedere volt meter?
peter5GTTurbo
Contacteer:

Son Boelie schreef:
Riël schreef:Temperatuursensor kun je zo even nameten. Kwestie van waarden opzoeken, de meetpennetjes erop steken en kijken of 't overeenkomt met voorgeschreven. Natuurlijk moet je de sensor even kunnen traceren maar da t zal de garage vast wel voor je kunnen doen :)

Kan je dat met iedere volt meter?
Denk dat we hier weerstand (Ohm) gaan meten
dus kan je beter ff een multimetertje scoren bij de gamma.
Riël
Über-Spammer

Al zijn de meeste voltmeters tegenwoordig multimeter denk ik.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Riël schreef:Al zijn de meeste voltmeters tegenwoordig multimeter denk ik.
Valt mee
Maar als je bij de gamma gaat kijken dan heb je idd alleen miltimeters.
Son Boelie

Rianne22 schreef:Het is moeilijk uit te leggen, maar probeer het maar :)

Af en toe is het of mijn auto (clio 1993) in houdt met het rijden.
Als ik gas geef, lijkt het of hij zich terugtrekt, en wel voor uit wil, maar het niet goed kan ofzo...
Heel moeilijk uit te leggen, maar hij stottert niet, maar echt zo van: ik wil wel, maar het kan nu even niet :)

Ik hoop dat iemand het snapt wat ik bedoel, maar beter kan ik het nu niet even uitleggen...
Het is wel vooral als hij koud is, en hij doet het niet altijd. Maar toch is het dus wel iets wat niet hoort.
Nogmaals, hij stottert niet, maar hij komt even niet vooruit lijkt het.

Wie weet waar het aan kan liggen?

En, waar lag het uiteindelijk nou aan?
MarcoG
Contacteer:

Ik heb ook het gevoel dat mijn auto niet goed vooruit komt, vooral bij volgas. Žt Gaat allemaal maar wat langzaam. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

is ie nu al gemaakt??? ben wel benieuwd wat er nu mee aan de hand was. een verstopt brandstof filter of een brandstof pomp die net helemaal lekker meer werkt kan ook zulke storingen veroorzaken
Rianne22

Ik moet nog naar de garage |: Stom he....
maar heb steeds geen tijd gehad, maar denk dat ik hem volgend weekend ga brengen.
Tevens moet ie even uitgebalanceerd worden, heb een stoeprandje geschampt :( ook al zo stom.... :wink:
MarcoG
Contacteer:

Rianne22 schreef: heb een stoeprandje geschampt :( ook al zo stom.... :wink:
oh oh oh

Gebeurt de besten hoor. :wink:

Zal em misschien laten uitlijnen ook. (Y)
Rianne22

Mag hem vanavond brengen, ben benieuwd wat eruit komt.
Moet ik hem wel weer even missen...... :s
Ik zal het nog wel hier zetten wat er mee was.
Plaats reactie