Ik heb sinds een paar weken een setje big brakes op mijn 16v, maar nu piepen ze nogal tijdens het lichte remwerk. Het is een 2e hands setje, dus al ingeremd met goede EBC kevlar blokken. Ook als ze op temperatuur zijn blijven ze piepen.
Ik weet niet of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem en/of het al eerder behandeld is (24 pagina's doorspitten vind ik iets teveel ) Maar heeft iemand daar een oplossing of idee voor?
Sanderrr schreef:Ik heb sinds een paar weken een setje big brakes op mijn 16v, maar nu piepen ze nogal tijdens het lichte remwerk. Het is een 2e hands setje, dus al ingeremd met goede EBC kevlar blokken. Ook als ze op temperatuur zijn blijven ze piepen.
Ik weet niet of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem en/of het al eerder behandeld is (24 pagina's doorspitten vind ik iets teveel ) Maar heeft iemand daar een oplossing of idee voor?
Ik heb er ook last van, men zegt altijd vet op de achterkant van de remblokken en de geleiderailtjes.
Je kan voorzichtig es wat WD40 erop spuiten en kijken of het dan ff weg is. Wel ff opletten met de eerste x remmen
Die 285mm kit van mij met ferrodo DS2500 geeft geen krimp op het circuit btw
Terwijl de supra bij het aanremmen van de Tarzanbocht toch wel een hoop rook genereerde, van de remmen dus. (en een hoop stank).
Kep er een filmpie van, alleen is de webspace een beetje vol...
Sanderrr schreef:Ik heb sinds een paar weken een setje big brakes op mijn 16v, maar nu piepen ze nogal tijdens het lichte remwerk. Het is een 2e hands setje, dus al ingeremd met goede EBC kevlar blokken. Ook als ze op temperatuur zijn blijven ze piepen.
Ik weet niet of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem en/of het al eerder behandeld is (24 pagina's doorspitten vind ik iets teveel ) Maar heeft iemand daar een oplossing of idee voor?
Ik heb er ook last van, men zegt altijd vet op de achterkant van de remblokken en de geleiderailtjes.
Je kan voorzichtig es wat WD40 erop spuiten en kijken of het dan ff weg is. Wel ff opletten met de eerste x remmen
Als jij dat dan ff eerst uitprobeert Als het werkt doe ik het dan ook wel en anders zal ik (en vooral de omgeving ) er maar mee moeten leven.
Frits schreef:Ik heb dan geen green blokken, maar van ferrodo. en die piepen ook Dat moet ook, dan weet ik tenminste zeker dat ze werken
Anders gezegd. ze horen te piepen.
is mij ook verteld toen ik ze kocht..omdat de samenstelling anders is ofzo? de mijne piepen bij licht gebruik ook, aan de andere kant remmen ze ook als een tiet bij zwaarder gebruik
jullie hebben het iedere keer over clio schijfen op een GTT, maar laatst hoorde ik ook dat je de ren 19 schijfen er op kunt zetten .. klopt dit..
??
heb me er nog niet in verdiept, maar dat komt tzt wel
groeten sieger
JA. als je 19 16V schijven pakt heb je het zelfde.
HEt gaat er om dat je diameter groter wordt. en dat doe je met 16v schijven. Om eerlijk te zijn heb ik ook 19 16v schijven op mn clio. en dat remt dus echt wel beter dan normaal (normaal is GTT schijven)
als je dan toch andere schijven steekt neem dan gelijk een setje sportschijven voor een 16v met goede remblokken, ferodo ds 2500 bijvoorbeeld, dan remt ie echt super. en je hebt dan alleen de remzadels nodig van een 16v
Donleben schreef:Wat zijn 1 maat grotere remleidingen aan de voorzijde van een clio 16v?
Met zo een 285mm set heb ik het idee dat de slangen het maar net halen qua lengte.
Iemand een idee en is dit eerder bij iemand opgevallen?
Als ze even lang zijn als origineel is er nix aan de hand.
Ik ben op de GTT van 238 -> naar 285 gegaan (dus 1" verder) en dat gaat zonder problemen.
Uiteraard wel Goodridge leidingen.
Damn, aan de wielen, niet slecht!
Hoeveel bar druk stond ie, en wat is er allemaal aan gebeurt? Grotere carb weet ik, natuurlijk ook een dikke uitlaat....
canonballman schreef:Damn, aan de wielen, niet slecht!
Hoeveel bar druk stond ie, en wat is er allemaal aan gebeurt? Grotere carb weet ik, natuurlijk ook een dikke uitlaat....
op zandvoort 5 sl met 19 16v schijven en ferodo 2500 nergens problemen mee met remmen
Vraagje, passen de schijven van een R25 (4gaats) op de GT? Zie net een setje Brembo te koop voor een 25, zal qua diameter en remvermogen wel een vooruitgang zijn denkk, maar ik heb geen idee hoe het zit met afmetingen en passen of niet... anybody een idee?