weet iemand of er een speciaal middel in de handel is om een radiateur aan de binnenkant goed schoon te krijgen en heeft er ook ervaring mee of het goed werkt?
zelf dacht ik aan kokend water met soda?
schoonmaken radiateur (binnenkant)
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
is gewoon te halen bij de auto onderdelen handel, het merk BAR LEAKS heeft goeie spullen, gewoon bij je koelwater gieten, motor 25min laten draaien en dan water aflaten radiator en koelslangen door spoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof. dat spul haalt echt een boel zooi uit je koelsysteem
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sorry nog niet gezegd maar heb de radiateur nu van het systeem afliggen en nieuwe slangen gehaald.
dus wilde het eigenlijk doen voordat ik hem weer ga monteren.
dus wilde het eigenlijk doen voordat ik hem weer ga monteren.
De methode die Pazzie beschrijft werkt idd erg goed, de brokken roest komen dan letterlijk uit je systeem spoele.
Als je de rad eruit hebt kun je em ook wel aardig doorspoele met idd soda. Dan half volgieten, met je handen de afsluitingen afdekken en dan net doen alsof je in een wilde kermisattractie zit
Dan wil je nog wel es een hoop bruine shit eruit krijgen.
Helaas is mijn ervaring (radiateurtje of 4) is dat dit qua koelcapaciteit geen ruk uitmaakt, je kan gewoon beter een nieuwe radiateur kopen.
Als je de rad eruit hebt kun je em ook wel aardig doorspoele met idd soda. Dan half volgieten, met je handen de afsluitingen afdekken en dan net doen alsof je in een wilde kermisattractie zit

Dan wil je nog wel es een hoop bruine shit eruit krijgen.
Helaas is mijn ervaring (radiateurtje of 4) is dat dit qua koelcapaciteit geen ruk uitmaakt, je kan gewoon beter een nieuwe radiateur kopen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
probleem is dat deze radiateur niet meer leverbaar is (motorfiets)
maar ga met soda aan de gang en anders nadat alles klaar is maar dat spul gaan kopen.
zo blijf je iig bezig
thnks
maar ga met soda aan de gang en anders nadat alles klaar is maar dat spul gaan kopen.
zo blijf je iig bezig

Caustic soda heet die rotzooi geloof ik, das aardig aggressief.
Als 't zo'n stoere gebogen radiatuer van een racer is kan 't lastig worden, maar als ik je icoontje zo zie gok ik toch op iets wat recht en lomp is, dan kan een radiatuerboer d'r doorgaans wel een nieuw koellichaam in klussen.
Als 't zo'n stoere gebogen radiatuer van een racer is kan 't lastig worden, maar als ik je icoontje zo zie gok ik toch op iets wat recht en lomp is, dan kan een radiatuerboer d'r doorgaans wel een nieuw koellichaam in klussen.
-
- Car: Renault Clio III RS
Ik heb gelezen dat je niet iedere radiateur kan door spoelen met soda, pas daar dus wel mee op.
Een radiateuren fabriek kan wel een nieuwe radiateur voor je maken bel maar eens :
http://www.radiateur.nl
of
http://www.erf.nl/frame_homepage.html
Een radiateuren fabriek kan wel een nieuwe radiateur voor je maken bel maar eens :
http://www.radiateur.nl
of
http://www.erf.nl/frame_homepage.html
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het is een vierkante maar ik denk dat namaken niet gaat lukken is toch vrij speciaal.
welke radiateuren kunnen niet met soda dan antoine?
gelukkig ben ik er nog niet aan begonnen.
welke radiateuren kunnen niet met soda dan antoine?
gelukkig ben ik er nog niet aan begonnen.
-
- Car: Renault Clio III RS
iig de radiateur van de clio.
Vraagbaak renault clio schreef:De auto's hebben een aluminium koelblok: deze mogen nooit worden doorgespoeld met caustic soda of een alkalisch produkt. Hierdoor kan de legering van het koelblok worden aangetast met lekkage als gevolg.
Soda lost aluminium op he, maarja zolang je het geen dagen en nachten erin laat zitten gaat dat heus wel goed.
Juist doordat het toplaagje alu oplost komt ook alle troep los. Maja het zal nooit kunnen tippen aan een nieuw koelblok
Verder kunnen een hoop (profi!) radiateurboeren dingen op maat maken, alleen zit daar dan wel een prijskaartje aan natuurlijk.
Dus niet denken, maar gewoon es langs zo'n tent gaan...
Vooral in koper kunnen ze heel gemakkelijk dingen maken.
En een beetje creatieveling kan altijd zelf wel wat fixxe. Voor in dik opgevoerde scooters gebruiken ze vaak kachelradiateuren van bepaalde auto's.
Juist doordat het toplaagje alu oplost komt ook alle troep los. Maja het zal nooit kunnen tippen aan een nieuw koelblok
Verder kunnen een hoop (profi!) radiateurboeren dingen op maat maken, alleen zit daar dan wel een prijskaartje aan natuurlijk.
Dus niet denken, maar gewoon es langs zo'n tent gaan...
Vooral in koper kunnen ze heel gemakkelijk dingen maken.
En een beetje creatieveling kan altijd zelf wel wat fixxe. Voor in dik opgevoerde scooters gebruiken ze vaak kachelradiateuren van bepaalde auto's.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik ga het gewoon proberen en als die oplost
kan ik altijd nog een nieuwe laten maken
en ik wil hem zo origineel mogelijk houden dus een andere radiateur heeft niet mijn voorkeur.
koelingsproblemen met het motorblok heb ik nog nooit gehad dus schoonmaken moet voldoende zijn toch?
koeling van de drie dubbele carburateurs is een groter probleem, bij langzaam rijden of file ontstaat er snel vaporlock, dus al een schakelaar gemaakt om de fan handmatig te kunnen schakelen.

en ik wil hem zo origineel mogelijk houden dus een andere radiateur heeft niet mijn voorkeur.
koelingsproblemen met het motorblok heb ik nog nooit gehad dus schoonmaken moet voldoende zijn toch?
koeling van de drie dubbele carburateurs is een groter probleem, bij langzaam rijden of file ontstaat er snel vaporlock, dus al een schakelaar gemaakt om de fan handmatig te kunnen schakelen.