Waar moet ik beginnen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hoi allemaal ik ben al een tijdje lid van dit forum, maar weinig gepost. Ik zit voornamelijk met open mond te kijken naar alles en iedereen omdat ik het echt super knap vindt als je zelf aan je auto kan sleutelen.

Nu heb ik ale en jaartje mijn Clio II phase 1 (zoveel verstand heb ik er van) . DIt is niet echt een race monster de 1.4, maaargoed zou het toch leuk vinden om er een beetje aan te sleutelen. Zeker gezien het feit dat alles wat je zelf kan doen mooi meegenomen is :)

Ik heb zelf wel een technische achtergrond (it'r) maar weinig ervaring op dit gebied. Enig idee (zonder dat ik me auto sloop) waar ik moet beginnen! tnx alvast :)

Zit nog te twijfelen of ik lid zal worden. ben namelijk bang dat ik dan zeg maar voor lul sta met me zwarte zeer standaard clio :)
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 6 mei 2005 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

maakt toch niet uit of je auto nu nog helemaal origeneel is of dat ie zwaar verbouwt is, waar je moet beginnen ligt ernaan wat je wil, wil je hem net maar zelf onderhouden??, is er nu iets wat niet werkt?? wil je ander uitlaatje of filter monteren, beetje audio mischien. en als je wat wil doen moet je er gewoon aan beginnen, meeste dingen vallen reuze als je eenmaal bezig bent
Anonymous

Op dit moment werken allebei m'n stoelen niet zo goed. De bestuurdersstoel gaat niet naarvoren als iemand achter wil instalppen, en de bijrijdersstoel werkt het geheugen niet meer als iemand achter instapt. Dat wil ik proberen zelf te fixen, omdat de dealer verteld dat dit mijn zo'n 400 euro kost maar ik denk dat het neit nodig is. VErwacht dat iets kleins een beetje verbogen is maar meer ook niet. Dus dat vond ik een goede reden om te beginnen :)

Verder heb ik nu al 4 speakers + 2 tweeters erin zitten maar wil ik misschien nog wel een kleine subwoofer achterin. Verder is het een tweedehands auto (uit 2001) en zitten er wat onherkenbare draden onder mijn stoel :) die zou ik opzich wel willen traceren om te kijken of ik er wat mee kan. .

Daarnaast eventueel klein onderhoud zelf echte grote dingen zijn niet echt voor mij weggelegd, al dnek ik inderdaad ook dat het allemaal wel mee valt alleen het begin is zo moeilijk.

maar dat kan iedereen wel met me eens zijn hoop ik :)

btw een car-pc lijkt me erg leuk, alleen dan wil ik weer een in dash scherm maar wil ook dat m'n stuurbediening blijft werken.
Sanderclioll

yilias schreef: btw een car-pc lijkt me erg leuk, alleen dan wil ik weer een in dash scherm maar wil ook dat m'n stuurbediening blijft werken.
Geen enkel probleem, indash scherm bestaat, je kan hem natuurlijk net zoals bij mij in de dashboard zelf bouwen, maar hij bestaat ook als uitklapscherm.
En stuurbediening gaat ook lukken, via speciaal programma en een speciaal printje voor je stuurbediening.
Anonymous

MacMouse schreef:
yilias schreef: btw een car-pc lijkt me erg leuk, alleen dan wil ik weer een in dash scherm maar wil ook dat m'n stuurbediening blijft werken.
Geen enkel probleem, indash scherm bestaat, je kan hem natuurlijk net zoals bij mij in de dashboard zelf bouwen, maar hij bestaat ook als uitklapscherm.
En stuurbediening gaat ook lukken, via speciaal programma en een speciaal printje voor je stuurbediening.
ben bang dat ik dan wel iets gevorderd moet zijn :D maar ooh wat lijkt me dat gaaf.
Sanderclioll

Weet niet waar je woont, maar wil je er eventueel wel een x mee helpen
Anonymous

MacMouse schreef:Weet niet waar je woont, maar wil je er eventueel wel een x mee helpen
In Spijkenisse das onder Rotterdam. Tnx lijkt me opzich erg tof en bedankt alvast! Ik wil ff kijken wat ik wil en alles goed op een rijtje zetten Probeer sowieso wat meer kennis te krijgen van audio en de echte spullen onder de motorkap. Daarna zal zo'n car pc echt vet zijn. Heb je btw foto's van jouw installatie??
Sanderclioll

yilias schreef:
MacMouse schreef:Weet niet waar je woont, maar wil je er eventueel wel een x mee helpen
In Spijkenisse das onder Rotterdam. Tnx lijkt me opzich erg tof en bedankt alvast! Ik wil ff kijken wat ik wil en alles goed op een rijtje zetten Probeer sowieso wat meer kennis te krijgen van audio en de echte spullen onder de motorkap. Daarna zal zo'n car pc echt vet zijn. Heb je btw foto's van jouw installatie??
Check http://www.dashpc.nl, daar staan wat foto's (komen er nog veel meer) maar daar komt ook een heleboel info over carpc's te staan..

[img]http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault1 ... CN3273.jpg[/img]
(dit was nog tijdens de inbouwfase)
waterwacht

:) Ik zou toch ook eerst beginnen met lid worden.
Leuk, dan heb je geloof ik meer toegang om te spitten in de forums.

Een hele hoop is namelijk al eens besproken. Da's handig bij het bepalen of je het zelf wilt doen, of dat je het laat doen. En kan je op je gemakkie alle projecten bekijken bijvoorbeeld (Y)
Anonymous

waterwacht schreef::) Ik zou toch ook eerst beginnen met lid worden.
Leuk, dan heb je geloof ik meer toegang om te spitten in de forums.

Een hele hoop is namelijk al eens besproken. Da's handig bij het bepalen of je het zelf wilt doen, of dat je het laat doen. En kan je op je gemakkie alle projecten bekijken bijvoorbeeld (Y)
Ok dus je hebt ook meer toegang enzo.

Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen om dit soort dingen te leren? Vaak hoor je dat het meestal via via gaat enzo.

Weet iemand of het moeilijk is om je stoelen te repareren?
Anonymous

MacMouse schreef:
yilias schreef:
Check http://www.dashpc.nl, daar staan wat foto's (komen er nog veel meer) maar daar komt ook een heleboel info over carpc's te staan..

[img]http://www.xs4all.nl/~veldzich/renault1 ... CN3273.jpg[/img]
(dit was nog tijdens de inbouwfase)

ziet er goed uit zeg! zal je site ff checken
Plaats reactie