koppakking lek? wat te doen.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

oke ik heb dus al een tijdje dat er wat olie op me motorblok zat ik dacht eerst dat het door de peilstok kwam die wat eruit stak niet dus! op het hoekje linksvoor zat wat olie op de kop, lek dus, niet ernstig denk ik, heb al 3 maanden geen olie hoeven bij te vullen metertje van de oliepeiler (ja dat heeft een clio :D) staat nogsteeds fier hoog.

Nu weet ik dat er van die balletjes bestaan in een blikje die je in je olie moet gooien die dan de naden afdichten, werkt dat een beetje of kan ik maar beter wat anders proberen?

het was me opgevallen omdat ik op de oprit een paar drupjes olie zag liggen, koppakking vervangen is denk ik geen optie omdat dat 600 ex btw kost :(

tenzij er een RTCer is die erg handig is die wel trek heeft in wat kratten bier of wat anders of gewoon cash ;) die een koppakking kan vervangen

Wat is de beste oplossing?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is het niet je kleppendeksel pakking?

Koppakking .. lijkt me sterk.
Maar waar kom je vandaan?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dit klinkt inderdaad niet als een typisch gevalletje van een lekke koppakking. :) Misschien heb je geluk!

Is het geen idee om zelf aan de slag te gaan, als het dan toch de koppakking is? Zo moeilijk lijkt me dat nou ook weer niet. :)
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

denk idd trouwens kleppendeksel pakking :P sorry sorry, wat moet ik daar aan doen??
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Pakking vervangen :wink:
Das helemaal kinderspel. Ff kleppendeksel eraf en een nieuwe pakking erin.
Wel ff schoon maken etc. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

8 boutjes, :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

reeelaxxxxx :D gelijk weer blij begon al allerlei gekke dingen te zien :P
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Erik Olijnsma schreef:8 boutjes, :D
Wow het word nog spannend ook :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wel goed tellen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Hallo zeg, denk dat je dat beter aan de dealer over kan laten hoor :~
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou als ie ze niet te vast draait :)
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

Voordat je het kleppendeksel er af haalt moet je toch het koelsysteem laten leeg lopen, of is dat alleen bij de cilinderkop er af halen??
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is alleen bij het verwijderen van de cilinderkop.
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

anders laat je ze bij de garge even kijken is het de klepdeksel doe je hetzelf is het koppakking
is niet zo erg koppakking zweet vaker een beetje
dan kan je altijd nog beslissen of je hem laat maken bij de dealer of ergens ander.
als je in de buurt van amsterdam woont wil ik ook wel even kijken.
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

ik heb nog eens goed gekeken maar ik twijfel of het de kleppendeksel is of de carteronderpan, ik kan het niet goed zien :( onder aan het carter zit een soort dop van het een of ander waar een drupje olie aan hangt maar het zit WEL goed dicht volgens mij want op hoger gelegen punten zit ook olie, pffffff wordt er gek van :S
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

olie loopt altijd naar het laagsste punt dat dopje is de aftapplug waarschijnlijk. maar wat ik al zij die blokies zweten een beetje das niet erg als hij lekt ligt er echt een plas onder.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bovendien doet de rijwind ook veel leuks met de olie daar onder in je blok :)

Spuit m eens goed af in de wasstraat?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

spuit em idd gewoon es goed schoon, kijk wel uit dat je niet recht op elekto delen spuit met de hogedruk reiniger. gewoon alles es lekker schoon en olie vrij maken, ook de onderkant, carter, v-bak enzo. dan effe een stukje rijden dan kan je meestal al een stuk beter zien waar de olie vandaan komt. en dan kan je tenminste echt zien wat je moet vervangen om van je olie lek af te zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou maar gewoon een paar bussen koudontvetter kopen, die spuit onder de kap is not done.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gaat perfect hoor, vandaag nog gedaan bij een peug 106. geen centje pijn alleen zorgen dat je niet op de onsteking of bougie gaten spuit. dan kan er niks gebeuren. met van die spuitbussen reiniger kan ook alleen krijg je het dan niet zo schoon als het een hogedruk reiniger
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

remmenreiniger met lucht erbij gaat ook prima :)
daarna wel weer beetje vet maken, wordt er erg schraal van
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie