[img]http://tinypic.com/162ez6[/img]
Vervolgens viel mijn oog in November 2003 op deze schitterend onderhouden Zwarte Coupé Phase 2 met 71.000 km in Dynamique uitvoering, dus met halfleer en alles erop en eraan.
[img]http://tinypic.com/162ezs[/img]
Toen ik haar kocht, heb ik mijn eigen velgen over laten zetten. De reden was omdat ik ze mooier vindt, en omdat de band 195/50 breed en hoog was ten opzichte van de standaard 185/55 band die er af-fabriek opzit. En ook waren mijn eigen banden beter qua profiel.
[img]http://tinypic.com/162f06[/img]
Hier het resultaat van mijn eerste tuning, de andere velgen dus.
[img]http://tinypic.com/162f0k[/img]
[img]http://tinypic.com/162f0y[/img]
Vervolgens een dik half jaar niets gedaan aan tuning, tot juli 2004. Toen maar eens verlagingsveren gekocht van Apex voor 3cm verlaging aan de voorkant.
[img]http://tinypic.com/162f41[/img]
En tevens een Sebring Sporteinddemper (90mm).
[img]http://tinypic.com/162f4p[/img]
Voor de verlaging zag ze er nog zo uit.
[img]http://tinypic.com/162f54[/img]
Hier de oude veer in de veerklem met de nieuwe ernaast.
[img]http://tinypic.com/162f5k[/img]
Vervolgens de veren er zelf onder gemonteerd samen met m'n vader. En zie hier het resultaat van de verlaging.
[img]http://tinypic.com/162f5x[/img]
[img]http://tinypic.com/162f61[/img]
[img]http://tinypic.com/162f69[/img]
Vervolgens de Sebring eronder gemonteerd, nadat we de originele demper eronder weg hadden geslepen met een slijptol.
[img]http://tinypic.com/162f74[/img]
[img]http://tinypic.com/162f7b[/img]
[img]http://tinypic.com/162f7o[/img]
Eind juli was het dan tijd om er grotere sloffen onder te gooien. Mijn keus viel op dezelfde type velg die ik al had, namelijk de Borbet-E, maar dan 2 maten groter. Dus ik ging van 15 inch naar.......................................................
[img]http://tinypic.com/162f81[/img]
[img]http://tinypic.com/162f87[/img]
[img]http://tinypic.com/162fba[/img]
................................17 inch!!!!!!! En het staat super vindt ik.
[img]http://tinypic.com/162fbl[/img]
[img]http://tinypic.com/162fc0[/img]
[img]http://tinypic.com/162fc4[/img]
[img]http://tinypic.com/162fcg[/img]
[img]http://tinypic.com/162fcz[/img]
[img]http://tinypic.com/162fd3[/img]
[img]http://tinypic.com/162fde[/img]
[img]http://tinypic.com/162fdj[/img]
[img]http://tinypic.com/162fe0[/img]
[img]http://tinypic.com/162fed[/img]
[img]http://tinypic.com/162feh[/img]
[img]http://tinypic.com/162fet[/img]
Nu heb ik alleen de achterkant nog niet verlaagd, zoals je vast wel al kon zien. Eind juli ben ik daarvoor al bij de Renault-dealer geweest, maar de torsie-as zat op dat moment nog "shocking klem". Ik ben nu bijna dagelijks aan het smeren, om binnenkort nog maar eens een afspraak te maken voor het verlagen.
Verder wil ik er wellicht nog een Openluchtfilter opzetten, en misschien nog spoorverbreders achter mits de verlaging dat toelaat.
Groeten en ik houdt jullie op de hoogte van mijn verdere Tuning perikelen

Rik