wat zijn jullie ervaringen met olie.
Er zijn een hoop verschillende merken en soorten graag zou ik wat van gedachte wisselen over wat voor type/soort olie.
geef je voorkeur aan half of aan vol synthetic enz enz.het zit er voor mij weer aan te komen en het lijkt me toch wel een zinnig onderwerp
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja dat is een beste vraag . ik zelf ga voor half syn van elf olie,mijn renault garage zegt dat is het beste ,maar bij chris moet er volgens de renault garage vol syn in .ik zeg :vroeger liepen die dingen af fabriek op half syn dus dat moet goed zijn .waarom nu ineens vol syn .zeggen wel dat het beter de temp kan hebben van de turbo en dat ie eerder
op temp en dikte is om goed te smeren ,maar dat ie bij hoge temp weer te dun is en te weinig smeert . ik neem de "gok"niet al zie ik dat het bij chris en joost goed gaat . heb je hier wat aan ?ik denk het eigenlijk niet maarja
op temp en dikte is om goed te smeren ,maar dat ie bij hoge temp weer te dun is en te weinig smeert . ik neem de "gok"niet al zie ik dat het bij chris en joost goed gaat . heb je hier wat aan ?ik denk het eigenlijk niet maarja
het schijn ook zo te zijn dat je motor ook veel en dan vooral je olie sneller op temeratuur is met vol synthetice olie
He Haas, we heben toch dezelfd Renault dealer? Of bedoel je Kempenaar Bodegraven en Kempenaar Oudewater? Maar dat terijde.
Mijn Renault-dealer zegt vol syntheet, want ten aller tijde goede smering en goede dikte,op welke temperatuur dan ook.
Ik heb totaal geen olieverbruik, misschien alleen verbruik door het peilen....
Ik heb het al eerder gezegt op deze site, een monteur van de dealer had er eens een half-syntheet ingedaan, ik vroeg het bij het ophalen van mijn 5je en het moest gelijk worden vervangen door een volsyntheet van de chef-werkplaats...
Dus, ik heb er goede ervaringen mee, maar het zit denk ik ook een beetje tussen je oren...., als je snapt wat ik bedoel.
Hee Maxxy, kom je vrijdagavond nog naar Mac Bodegraven?????
Mijn Renault-dealer zegt vol syntheet, want ten aller tijde goede smering en goede dikte,op welke temperatuur dan ook.
Ik heb totaal geen olieverbruik, misschien alleen verbruik door het peilen....
Ik heb het al eerder gezegt op deze site, een monteur van de dealer had er eens een half-syntheet ingedaan, ik vroeg het bij het ophalen van mijn 5je en het moest gelijk worden vervangen door een volsyntheet van de chef-werkplaats...
Dus, ik heb er goede ervaringen mee, maar het zit denk ik ook een beetje tussen je oren...., als je snapt wat ik bedoel.
Hee Maxxy, kom je vrijdagavond nog naar Mac Bodegraven?????
Laatst gewijzigd door Chris op wo 18 apr 2001 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik verbruik ook geen olie ( naja mijn 5je dan) ,( en das niet omdat ie stil staat) dus zeg het maar wat wijsheid is
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
is ook half syn dus ook de prijs . hee wat gebeurt er vrydag dan ?
Jazeker Chris
het is voor mij ook maar een klein stukkie naar bodegraven vanuit DeMeern i will be there
.
ik rijd in een zwarte gtt grijs kenteken BZ-55
het is voor mij ook maar een klein stukkie naar bodegraven vanuit DeMeern i will be there
ik rijd in een zwarte gtt grijs kenteken BZ-55
maar dus gewoon vol syntheet erin doen.
nou morgen dan maar effe halen een paar litertjes elf of castrol
nou morgen dan maar effe halen een paar litertjes elf of castrol
Eeuu, ongeveer 2 weken geleden heb ik daarover nog gezegd in het Topic : Welke Olie in de 5GTT PII.
Antwoord is : Half-synthetisch zoiezo bij een 2e hands blok, je weet namelijk niet wat er in heeft gezeten, ga je dan van half naar volsynthetisch, dan kan je je hele blok aan flarde schrapen en dan kan je straks elke keer als je tankt ook gelijk olie bij vullen, en dat willen we niet( Toch?).
Bij sommige auto's gaat het goed met volsyntheet maar, riskie
En ook de grote Renault Bijbel ( Werkplaatshandboek ) zegt : Gebruik gewoon de wat duurdere Elf-Performance STI Oil 10W50. Hij loopt dan weer als een zonnetje
Kijk het topic er op na, erg verhelderend.
O, het is hier kutweer :<
Antwoord is : Half-synthetisch zoiezo bij een 2e hands blok, je weet namelijk niet wat er in heeft gezeten, ga je dan van half naar volsynthetisch, dan kan je je hele blok aan flarde schrapen en dan kan je straks elke keer als je tankt ook gelijk olie bij vullen, en dat willen we niet( Toch?).
Bij sommige auto's gaat het goed met volsyntheet maar, riskie

En ook de grote Renault Bijbel ( Werkplaatshandboek ) zegt : Gebruik gewoon de wat duurdere Elf-Performance STI Oil 10W50. Hij loopt dan weer als een zonnetje

Kijk het topic er op na, erg verhelderend.
O, het is hier kutweer :<
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 19 apr 2001 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar goed, ik rij in iedergeval 4 jaar probleemloos op een vol-syntheet, en heb nog nooit olie bij hoeven vullen, ik weet niet wat de vorrige eigenaar voor olie heeft gebruikt.
Jongens, ALS er maar olie in zit.
5 liter voor 20,- bij Gamaa zou ik niet vetrouwen.
Jongens, ALS er maar olie in zit.
5 liter voor 20,- bij Gamaa zou ik niet vetrouwen.
Chris,
Hoewel je vol-syntheet ongetwijfeld goed zal werken is vooral het omgedraaide ellende, nl. van half naar vol-syntheet.
In dat geval komt de olie via je keerringen weer naar buiten....................
Moraal van het verhaal, werkt wat je hebt goed vooral niet veranderen!
Hoewel je vol-syntheet ongetwijfeld goed zal werken is vooral het omgedraaide ellende, nl. van half naar vol-syntheet.
In dat geval komt de olie via je keerringen weer naar buiten....................
Moraal van het verhaal, werkt wat je hebt goed vooral niet veranderen!
Goof, weet je wat het is ik heb er totaal geen verstand van en laat altijd doen wat de garage vind wat er aan mijn 5je moet gebeuren.
Zij zeiden tegen mij dat dat he beste was, en daar ga ik dan maar vanuit, en inderdaad als je ergens tevreden over bent dan moet je het niet veranderen, dat verhaal over die keerringen hb ik inderdaad ook weleens gehoord.
Groeten.
Zij zeiden tegen mij dat dat he beste was, en daar ga ik dan maar vanuit, en inderdaad als je ergens tevreden over bent dan moet je het niet veranderen, dat verhaal over die keerringen hb ik inderdaad ook weleens gehoord.
Groeten.