Hallo,
Wie weet hoe ik mijn dashboard uit mijn Renault 5 (bjr '86) moet demonteren.
Kabel van kilometerteller moet nl. vervangen worden.
Met vriendelijke groet,
Patatje Mayo
Dashboard Renault 5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor de kabel hoeft het dash er niet uit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Welke versie 5 is het? Het hele dashboard hoeft er niet uit, enkel de tellerbak. Dat gaat een stuk makkelijker.
Als je de luxere versie dash hebt, dan moet je het afdakje erboven omhoog duwen/trekken, vervolgens kom je op de tellerbak 2 schroefjes tegen. Als deze los zijn is het redelijk wat trek en rukwerk, maar met meer punten zit de tellerbak niet vast.
Als je die express-dash hebt, weet ik het helaas niet. Maar ook daar kan de tellerbak er uit zonder het hele dashboard te verwijderen.
Als je de luxere versie dash hebt, dan moet je het afdakje erboven omhoog duwen/trekken, vervolgens kom je op de tellerbak 2 schroefjes tegen. Als deze los zijn is het redelijk wat trek en rukwerk, maar met meer punten zit de tellerbak niet vast.
Als je die express-dash hebt, weet ik het helaas niet. Maar ook daar kan de tellerbak er uit zonder het hele dashboard te verwijderen.
als het de versie met het losse kapje boven de tellerbak is(zoals een gtt)
kun je inderdaad het kapje zo met de duimen omhoog drukken, dan de 2 schroefjes los. linksonder naast het stuur zit een opbergvakje dat aan de boven kant open is, hier kun je met je vingers doorheen en de tellerbak omhoog drukken, weinig duw en trekwerk
. wel voorzichtig, want alle stekkers zitten nog vast en die wil je niet stukmaken....
kun je inderdaad het kapje zo met de duimen omhoog drukken, dan de 2 schroefjes los. linksonder naast het stuur zit een opbergvakje dat aan de boven kant open is, hier kun je met je vingers doorheen en de tellerbak omhoog drukken, weinig duw en trekwerk