Wel, het is een heel bekend probleem van de de Scénic, maar nadat vandaag de zesde vervangen is, begin ik het een beetje beu te worden. 't Was weer bijna 70 euro omgerekend.
Op een Engelstalig forum las ik iets over een nieuw 'bonnet seal', dat kennelijk een verbetering is ten opzichte van het oude en het probleem van de kapotte bobines de wereld uit zou moeten helpen. Alleen wist de Renault-dealer/-importeur daar niets van.
Is er iets dat ik er zelf aan zou kunnen doen? Maakt het iets uit of ik er Nippon Denso bobines in zou zetten in plaats van Sagem?
- Peter
Scénic 1.4 16v: zesde bobine vandaag vervangen
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
die denso's zijn zeker beter dan die sagem bende
misschien een domme en rare vraag, maar wat gebeurd er dan wanneer de bobine stuk is?
Tegen mij is ook al een keer verteld dat mijn bobine stuk was, omdat mijn clio op 3 pootjes ging lopen. Maar dit bleken uiteindelijk de bougies te zijn die niet helemaal jovel waren en dat naar 10000 km.
Is nu weer perfect, heb er wel een nieuwe bobine ingezet, die andere hadden ze bij de garage al gesloopt
Tegen mij is ook al een keer verteld dat mijn bobine stuk was, omdat mijn clio op 3 pootjes ging lopen. Maar dit bleken uiteindelijk de bougies te zijn die niet helemaal jovel waren en dat naar 10000 km.
Is nu weer perfect, heb er wel een nieuwe bobine ingezet, die andere hadden ze bij de garage al gesloopt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hetzelfde als bij een bougie die het niet doet
geen vonken dus kut lopen
bij mijn clio uit het zich in
- "bokken" van de auto, je wordt flink door elkaar geschudt
- geen accelleratie meer (90-100 haal je max)
- knipperend lampje in dash
geen vonken dus kut lopen
inderdaad als de bobine stuk is gaat de auto op 3 cilinders lopen op hij stottert,plof geluiden in de uitlaat en als een bobine het niet doet kan de bougies ook stukgaan of sterk vervuilen en daarom word deze dan ook vervangen,renault schrijft hel zelfs voor nieuwe bobine den ook een nieuwe bougie
Had ik idd ook maar deed dit niet constant alleen als ik een tijdje stil stond dan begon ie dit te doen. Maar ik was klaar met 58 euries incl bougies.dennisvr schreef:hetzelfde als bij een bougie die het niet doet
geen vonken dus k#t lopen
Edit 45 euro