
R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...
@Ray: is het gejank wat je bedoelt niet gewoon het gefluit van de fan als je je roostertjes dicht hebt staan en toch op de 'in-je-bakkus-blaas'-stand? Dat doet de mijne namelijk ook, altijd al gedaan..Denk niet dat je dat kunt weghalen 

Het gejank van Ray is een heel stuk irritanter
Weet je het~thijs~ schreef:Het gejank van Ray is een heel stuk irritanter

@Calle; De ventilator zit daar idd, maar de unit die onder bij je voetjes zit die moet eruit. Waarschijnlijk zit daarin, of daarbij het probleem!
Nou, veel succes dan, ik zal mijn kachelradiateur ook nog eens moeten vervangen en dat wordt een redelijk grote klus.R(ay)Si schreef:Weet je het~thijs~ schreef:Het gejank van Ray is een heel stuk irritanter![]()
@Calle; De ventilator zit daar idd, maar de unit die onder bij je voetjes zit die moet eruit. Waarschijnlijk zit daarin, of daarbij het probleem!
Het was maar en suggestie~thijs~ schreef:Het gejank van Ray is een heel stuk irritanter

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ach ik heb een loods van 60M2 en zelfs daar kom ik ruimte te kortCalle schreef:Hmmm.... Garage.... Ik is jaloersR(ay)Si schreef:Gaat wel goedkomen, heb grote garage naast het huis![]()


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De stappenmotor of EGR-klep, is dit hetzelfde??
Of bedoelen ze hiermee 2 verschillende dingen?
En als de EGR klep niet helemaal meer lekker is, kan het dan zijn dat de auto begint te stotteren onder het rijden (niet continu, soms) En schommelen in toeren bij stationair...
Of bedoelen ze hiermee 2 verschillende dingen?
En als de EGR klep niet helemaal meer lekker is, kan het dan zijn dat de auto begint te stotteren onder het rijden (niet continu, soms) En schommelen in toeren bij stationair...
Meteen nog 1 vraag erbij:
Waar kan het door komen dat onder het rijden de auto plots inhoud (voelt als geen gas meer kunnen geven) en daarna weer vrolijk verder gaat....
Ook vaak bij gas los gebeurt dit, dat de ato gaat inhouden (voelbaar)
Iemand misschien een idee???
Waar kan het door komen dat onder het rijden de auto plots inhoud (voelt als geen gas meer kunnen geven) en daarna weer vrolijk verder gaat....
Ook vaak bij gas los gebeurt dit, dat de ato gaat inhouden (voelbaar)
Iemand misschien een idee???

Jeetje wat een hoop vragen
,eerst maar eens zien of ie door de APK komt
.mischien moet ik hem wel keuren?(Zeg maar ,ik wil alleen dat Remco er aan sleutelt
)



Zo...Aandrijfas links zit al weer een tijdje vast, vorige week maandag het wiellager aan die kant ook maar vevangen...
En nu is me aandrijfas rechts aan de beurt
Maar goed,
Heeft iemand een foto voor mij van onder een 16V (gewoon of willie) van de katvervanger (degene van Devil dus
) Of kan iemand mij vertellen of de mijne goed zit 
De katvv heeft een dunnere kant, die zit bij mij naar achteren gericht, klopt dit???
Heb sinds eergister de katvv er weer onder en nu stotterd de kliko af en toe, en bij gas los of heel klein beetje gas wil hij inhouden, en voor stoplichten wil hij er wel eens spontaan mee stoppen.......
Dat ik nog met de kat reed had ik hier geen last van
Kan iemand mij vertellen wat dit is??? Alvast bedankt
En nu is me aandrijfas rechts aan de beurt

Maar goed,
Heeft iemand een foto voor mij van onder een 16V (gewoon of willie) van de katvervanger (degene van Devil dus


De katvv heeft een dunnere kant, die zit bij mij naar achteren gericht, klopt dit???
Heb sinds eergister de katvv er weer onder en nu stotterd de kliko af en toe, en bij gas los of heel klein beetje gas wil hij inhouden, en voor stoplichten wil hij er wel eens spontaan mee stoppen.......
Dat ik nog met de kat reed had ik hier geen last van

Kan iemand mij vertellen wat dit is??? Alvast bedankt

bij mij zit dat dunnere deel ook naar achteren volgens mij 

wat ehb je er verder nog onder zitten ray? Midden- of einddemper?
Middendemper vervanger en eindpijp van Devil..
Ne terug naar huis bleef hij de hele weg stotteren
Alleen nu net het laatste stuk deed hij normaal.
Het is in alle mogelijke dingen, dus bij optrekken, gas los, constante snelheid het kan er overal zo inkomen.....
Dus je wilt gas geven, trapt pedal in, maar er komt niets...duurt ff 2 sec. en dan reageert ie....
Ga morgen ook ff 4 nieuwe bougies steken voor de zekerheid! Tis iig wel vreemd dat het toevallig net nu is als ik me katvv er onder hang...
@Thierry: Dat zou mooi zijn want dan hangt de mijne ook goed
Ne terug naar huis bleef hij de hele weg stotteren

Het is in alle mogelijke dingen, dus bij optrekken, gas los, constante snelheid het kan er overal zo inkomen.....
Dus je wilt gas geven, trapt pedal in, maar er komt niets...duurt ff 2 sec. en dan reageert ie....
Ga morgen ook ff 4 nieuwe bougies steken voor de zekerheid! Tis iig wel vreemd dat het toevallig net nu is als ik me katvv er onder hang...
@Thierry: Dat zou mooi zijn want dan hangt de mijne ook goed

raar dat je nu ineens problemen hebt, na de montage van je uitlaat. zou eigenlijk niet moeten kunnen. maar kan het niet zijn dat er iets de afvoer van de uitlaatgassen blokeert, dat ie mischien daardoor niet lekker loopt
Kwam er vandaag achter dat het bij hobbels en of keulen in de weg, ook veel voorkomt. Als je door een kuil gaat, dan stotterd de clio ff en gaat dan weer door...
Kan het ook niet aan de lambda sonde liggen? Heeft iemand hier in de buurt misschien nog een goed werkende voor mij te leen om te testen??
Grtjs Ray
Kan het ook niet aan de lambda sonde liggen? Heeft iemand hier in de buurt misschien nog een goed werkende voor mij te leen om te testen??
Grtjs Ray
kan me niet voorstellen dat t daar aan ligt..
Als t bij schokken is, dus vol gas, bobbels, gas los enz, zou je meer denken aan een los contact/kabelbreuk binnenin de mantel. Draden van de lambdasonde al helemaal nagekeken/meten?
Als t bij schokken is, dus vol gas, bobbels, gas los enz, zou je meer denken aan een los contact/kabelbreuk binnenin de mantel. Draden van de lambdasonde al helemaal nagekeken/meten?
Als je de lamba doormeet, vanaf de lamba tot de eerste stekker.
Wat voor waardes moet je dan meten? En kan iemand me vertellen waar ik de multimeter op moet zetten?
Heb niet zo veel verstand van elektra
Had vanmorgen weer last van het gestotter, heb toen thuis de wagen opgekrikt en ff aan de draden en stekkers zitten prutsen, daarna "nog" geen last gehad...
Wat ook appart is, is dat nadat de accu klem eraf is geweest de kliko een tijd geen last heeft van het gestotter...dat komt na een aantal dagen pas weer opzetten...
Ik verdenk toch een beetje de lamba, of de bedrading ervan....
Iemand nog een tip, of de informatie die ik zoek
??
Wat voor waardes moet je dan meten? En kan iemand me vertellen waar ik de multimeter op moet zetten?
Heb niet zo veel verstand van elektra

Had vanmorgen weer last van het gestotter, heb toen thuis de wagen opgekrikt en ff aan de draden en stekkers zitten prutsen, daarna "nog" geen last gehad...
Wat ook appart is, is dat nadat de accu klem eraf is geweest de kliko een tijd geen last heeft van het gestotter...dat komt na een aantal dagen pas weer opzetten...
Ik verdenk toch een beetje de lamba, of de bedrading ervan....
Iemand nog een tip, of de informatie die ik zoek

ray, voor een 16V zou t bij een rijk mengsel meer dan 624 mV moeten zijn, voor een arm mengsel tussen de 0 en de 100 mV. Denk dat dat voor jou rsi wel tzelfde zal zijn.
Tussen de draad van de sonde en massa van de auto meten. Als je meerdere draden hebt moet je die zoeken die dus in dat bereik tot 1 volt ligt als je 12 meet is dat de verwarming van de sonde.
De lambdasonde geeft zelf spanning af. Die draad moet je hebben.
En tuurlijk met draaiende motor anders kun je niets meten
De lambdasonde geeft zelf spanning af. Die draad moet je hebben.
En tuurlijk met draaiende motor anders kun je niets meten

Zo toch maar ff typen....
Het janken is eruit
Heb een nieuwe kachelradiateur geplaatst! Hier bleek het probleem in te zitten 
Was ff een kutklusje maar we kunnen nu eens genieten van autorijden
Nog ff wat foto's gemaakt vandaag
ben weer een beetje blij met de RSi.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey3.JPG[/img]
Dit is ff een reclameblokje: -Ray- Bedankt voor de folie-job
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey4.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey5.JPG[/img]
99,95% Perfectie

Had nog een sticker liggen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey1.JPG[/img]
Het janken is eruit


Was ff een kutklusje maar we kunnen nu eens genieten van autorijden

Nog ff wat foto's gemaakt vandaag

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey3.JPG[/img]
Dit is ff een reclameblokje: -Ray- Bedankt voor de folie-job

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey4.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey5.JPG[/img]
99,95% Perfectie


Had nog een sticker liggen

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Racey1.JPG[/img]
Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ziet er weer goed uit!
Strak zo die raampjes!
af en toe mis ik mijn RSi-tje nog wel hoor.....

af en toe mis ik mijn RSi-tje nog wel hoor.....

ziet er goed uit Arie zo 
waar heb je die vette raamband gehaald??

waar heb je die vette raamband gehaald??

Immer wieder die verdammte Holländer
zekers pimp, meteen ff opgeslagen in me folie map 

Immer wieder die verdammte Holländer