Hallo,
ik heb pas een renault express 1.1 geruild voor een krat bier,
nu ben ik een beetje aan de hobby gegaan,
op de sloop een 32mm carburateur van een 1.4 afgehaald incl spruitstuk,
nu vraag ik me af hoe geef ik hem meer benzine, want van stationair kan ik niet in 1 keer naar plank gas, dan krijgt hij te weinig benzine en wil hij afslaan, misschien iemand die me daar bij kan helpen?
groeten laurens
32mm carburateur renault express
als je een webertje hebt :
probeer eens rustiger gas te geven dat ie echt zen toeren opbouwt
en controleer of je gaskabel goed strak staat
bij mij was dit ook een probleempje, als de gaskabel te losjes zit en je geeft ineens vol gas dan houdt ie ook in
dit kun je afstellen door de verbinding van gaskabel naar de carb korter te maken (dat schroefdraad met 2 kogelgaten aan de uiteindes
)
hopelijk lukt et hiermee
probeer eens rustiger gas te geven dat ie echt zen toeren opbouwt
en controleer of je gaskabel goed strak staat
bij mij was dit ook een probleempje, als de gaskabel te losjes zit en je geeft ineens vol gas dan houdt ie ook in
dit kun je afstellen door de verbinding van gaskabel naar de carb korter te maken (dat schroefdraad met 2 kogelgaten aan de uiteindes

hopelijk lukt et hiermee

-
het is een enkele carb,
deze word van benzine voorzien door een tuimelaar die stand van de gasklep volgt met een nok.
wanneer ik met de hand deze tuimelaar vol induw (meer benzine) kan ik wel van stationair naar volgas zonder dat hij inhoud.
dus...
kmoet meer benzine krijgen, maar die nok kan niet versteldt worden,
iemand?
waarschijnlijk is de messing schroef in het midden van de carb opening de sproeier, maar er staat "solex" met lang getal erachter erop. geen sproeier maat ofzo, kan deze zomaar door een grotere vervangen worden?
deze word van benzine voorzien door een tuimelaar die stand van de gasklep volgt met een nok.
wanneer ik met de hand deze tuimelaar vol induw (meer benzine) kan ik wel van stationair naar volgas zonder dat hij inhoud.
dus...
kmoet meer benzine krijgen, maar die nok kan niet versteldt worden,
iemand?
waarschijnlijk is de messing schroef in het midden van de carb opening de sproeier, maar er staat "solex" met lang getal erachter erop. geen sproeier maat ofzo, kan deze zomaar door een grotere vervangen worden?
-
zijn dr geen grotere te krijgen ergens??
lijkt me namelijk sterk dat deze afgesteld moeten worden door de sproeier groter te boren, en waar kan ik de maat van de sproeier achterhalen aan de hand van dat lang getal?
lijkt me namelijk sterk dat deze afgesteld moeten worden door de sproeier groter te boren, en waar kan ik de maat van de sproeier achterhalen aan de hand van dat lang getal?