Camco en Clio

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
smpplaza

Hallo,

Graag wil ik vragen of er hier iemand ervaring heeft met het inbouwen van een camco rs-680 in een Clio 1.8 16V. Ik sta nl. op het punt deze middels de post te ontvangen en vroeg mij af of er wellicht puntjes zijn waar anderen tijdens de installatie reeds tegenaan gelopen zijn. Na het lezen van het topic over het al dan niet kwalitatief verantwoord zijn van het "alarm" eerder op dit forum, heb ik er hier nog weinig over kunnen vinden.

Met name het gedeelte v.w.b. het installeren van de centrale deurvergrendeling en de starter functie voorzie ik lichte problemen (ik ga hem inbouwen met een renault monteur, zelf zou ik geen idee hebben hoe ik achter m'n dashboard kom).

Daarnaast ben ik als autoleek erg nieuwsgierig hoe ik mijn kofferbak kan openen met dat apparaat. Dient er hiervoor nog een elektrische opener ingbouwd te worden of hoe moet ik me dat voorstellen??

Verder weet ik dat er voor heel veel meer geld heel veel meer betere systemen te verkrijgen zijn maar daar gaat het hier dus niet om.

Alvast bedankt voor uw aandacht en ik kan alleen maar hopen dat het vrij probleemloos te installeren is...=]

Gegroet,
smp
Riël
Über-Spammer

Nou goed, ik heb hem al een aantal keer geinstalleerd. Buiten dat ik de zenders oerlelijk vind werkt het allemaal prima voor weinig geld.

Als je aan de zekeringkast komt en je sluit daar alles aan moet het echt simpel zijn, kwestie van kabels doormeten, weten welke waarvan is en draadje erop solderen. Goed afwerken en 't werkt probleemloos. Zelfs het op afstand starten en de startonderbreker zijn op een clio makkelijk in te bouwen, je kan overal goed bij.

Kofferbakslot kan ik je niet mee helpne, ik heb geen flauw idee.
smpplaza

Owkeej!!
Da's wel een goede tip met die zekeringkast.

Ik begrijp natuurlijk dat het met name af hangt van ervaring en kennis en begrijp dat het hier noemen van een schatting v.w.b. tijd moeilijk is maar toch vraag ik het: Hoe lang zijn wij (die monteur en ik (alias de stuntel met 2 linkerhanden)) ongeveer bezig met de inbouw (ik zie mezelf nog net wel de isloatie van een touwtje afbranden oid)??

Daarnaast nog even een vraagje: Ik heb op marktplaats gelezen dattie al werkt vanaf 1 Km. Ik twijfel hier toch sterk aan. Kan iemand mij vertellen wat +/- het bereik is van de handzenders?? Ook vraag ik mij af of die handzenders de batterijen niet na 3 keer open/dicht drukken leeg trekken.

Nogmaals bedankt voor de tip!!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hij ( een alarm bouw je vaak alleen in, een 2e iemand is zeer onhandig om mee te werken) odet het als ie een beetje monteur is, rond 2-3 uur in
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
smpplaza

Erik Olijnsma schreef:hij ( een alarm bouw je vaak alleen in, een 2e iemand is zeer onhandig om mee te werken) odet het als ie een beetje monteur is, rond 2-3 uur in
Tja en dan heppie net mij erbij... hahaha

Maark neem aan dat ik best de afwerking van de gesoldeerde touwtjes voor m'n rekening kan nemen o.i.d.

Ben overigens nog steeds nieuwsgierig naar de reikwijdte en de levenduur van een (setje) batterij(en).
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

nee, dan zit je elkaar alleen maar in de weg
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Riël
Über-Spammer

En als je vind dat er touwtjes onder 't dashboard zitten kun je wel beter even kijken, anders ga je er ook nog knoopjes inleggen :D

Maar die zenders gaan wel een heel eind, 1km is overdreven, maar in de goede omstandigheden halen ze 200 meter wel.

Ik weet een auto die stond op de parkeerplaats van de bios, en de jongen zat in de zaa film te kijken. Afstand ongeveer 100 meter en een hoop beton ertussen. Toen ik buiten voor de gein met zijn auto wiebelde ging bij hem de handzender trillen (en dat vind ik wel een leuke functie). Batterijgebruik zal wel meevallen.
smpplaza

Klinkt allemaal goed.... Heb het setje inmiddels binne. Voelt allemaal wel wat goedkoop aan maar goed wat verwacht je van 129 euries he...

verder heb ik een schematische tekening gevonden (bij een andere post (lek stroom en hou?)) van de zekering kast. Nou vraag ik mij af hoe je dat dan aan dient te sluit bij de zekeringkast. ik neem aan dat daar toch maar een pool doorloopt of maakt dat niks uit?? Kan iemand mij wellicht aan de hand van een voorbeeld uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat?? Ik kan dan alvast de betreffende draden theoretisch koppellen aan de betreffende zekeringsnr.

Wederom alvast bedankt voor de aandacht!!

Groeten!![/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik zeg gewoon ff eerlijk: laat dat koppelen maar lekker over aan de monteur, als het een goede is, dan weet hij wat hij moet doen gebeurt het waarschijnlijk goed.
crazy ass clio

het is niet zo gek moeilijk te monteren !
mischien is het wel makkelijk als je er een electrische schems boek bij hebt dan zit je niet zo te zoeken naar je draadjes !

en als je centrale vergrendeling hebt dan is het aansluiten van je kofferbak vergrendeling redelijk vlot verkregen
smpplaza

Ja dat begrijp ik... ik zal me ook niet wagen aan de daadwerkelijke uitvoering van de betreffende werkzaamheden... neej zeg kwil me autootje nog langer rijden... =] Waart mij om gaat is dat ik hem zoveel mogleijk werk uit handen wil nemen. Hij sleutelt niet graag in zijn vrije tijd en daarom zou het handig zijn wanneer ik hem enigzins kon vertellen dat de groene kabel op nr 5 moet komen o.i.d.

Daarnaast is het altijd goed iets bij te leren. Ik overdrijf wel een beetje met het ontbreken van enige technische kennis. Werk immers zelf in de IT en heb reeds enkele handige en ook nutteloze projectjes geknutseld uit een paar weerstandjes ldr's en een lazerpointer en dat soort prulwerkt (een hamsterrad met self-made dynamo en een paar knipperledjes is het laatste project waaraan ik met een kennis werk). Echter toegepaste eletronica in een auto is mij nog niet geheel duidelijk. Althans niet dermate dat ik het verantwoord acht dat ik mezelf los laat op die touwtjes en kastjes met zonder knopjes enzo... =]

Ik heb me ook enkele dingen als stuurstroompjes en negatieve schakelingen e.d. uit laten leggen en begrijp dat wanneer iets positief geschakeld is er met hetzelfde stuurstroompje een andere schakeling ook mee geschakeld wordt toch??

Kortom de theorie is nog wel enigzins te behappen echter zodra ik het uit ga voeren gaat het over het algemeen fout. Vandaar de hulp van de monteur.

Waar ik momenteel mee zit is het volgende: ik zie dus op dat overzicht bij zekering 12 het volgende staan: 20A Portiervergrendeling, spiegelvertelling. O.k. dat er een 20 A zekering in moet is duidelijk, echter wanneer ik hierop de betreffende draad van het alarm monteer lijkt mij dat niet genoeg... toch?? ik neem aan dat de zekering in de plus draad zit en als (en dat is zo) mijn Centrale Deruvergr. negatief geschakeld is heeft dat dus geen invloed... hhhmmm zie... toegepast begint het toch een beetje wazig te worden...

Het bekende verhaal met de klok en de klepel...
Plaats reactie