Ik vroeg mij af of iemand mij het een en t ander kan vertellen over het reviseren van onderdelen van de auto.
Wat te gebruiken, hoe te doen, enz enz.
Dit is misschien ook handig voor andere mensen, daarom post ik dit apart.
Ikzelf ben namelijk van plan de remschijven en blokjes te vervangen en dan meteen even alles goed schoon te maken en controleren.
Dus, wat moet ik doen, waar op letten, en vooral HOE?
Reviseren van Moter en/of andere onderdelen
-
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
dat is niet uit te leggen.. je moet gewoon gaan zitten en onderdelen lostrekken en dan kijken wat je moet vervangen. Schoonmaken en eventueel roest behandelen.
nieuwe onderelen kopen waar je zelf wilt. ligt aan je budget
nieuwe onderelen kopen waar je zelf wilt. ligt aan je budget

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Begin eerst eens met het kopen van een vraagbaak/werkplaatshandboek., als je jezelf neit vertrouwd. 

Project: GTT Blue Sport
-
ik heb een vraagbaak boek van haynes.
Maar daar staat niks in over reviseren van onderdelen, alleen verwijderen, opmeten en terug er op zetten.
Maar wat bij mij de voornaamste vraag was, met wat voor soort goedje kan je het beste alles schoonmaken??
Er is mij ooit verteld dat Petroleum dat goed doet, maar als iemand iets beters weet?
Maar daar staat niks in over reviseren van onderdelen, alleen verwijderen, opmeten en terug er op zetten.
Maar wat bij mij de voornaamste vraag was, met wat voor soort goedje kan je het beste alles schoonmaken??
Er is mij ooit verteld dat Petroleum dat goed doet, maar als iemand iets beters weet?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
Je stopt vieze onderdelen toch niet weg, die moet je toch ook schoonmaken???Riël schreef:REviseren is in principe niets anders dan, nadat je het opgemeten hebt, tot vervangen over te gaan of te laten zitten
Tenminste lijkt mij het makkelijkst, daardoor hoort dat in mijn opzicht bij het reviseren, maar kweet nog steeds niet waarmee ik dat schoonmaken kan doen.
spuitbus remreiniger werkt goed!!
let alleen op dat je dit niet voor gelakte delen gebruikt..vinden ze niet leuk
Aan je remschijven en blokken is niet veel te reviseren, das gewoon nieuwe erop
Kijk hooguit de klauwen na, of de zuigers mooi gangbaar zijn, of er nix lekt en of de klauwen mooi soepel bewegen op het remzadel. Je kunt je remleidingen een keer nalopen op eventuele roestplekken. Hoofdremcilinder merk je vanzelf wanneer deze kapot is. Trek je trommels achter er eens af, kijk of t stelmechanisme mooi soepel is, maak indien nodig schoon en btje vet eraan. Spuit de rest mooi af met REMreiniger
en kijk even of je remcilinders niet lekken onder cupjes.
Zo..zie hier de handleiding
Succes!
let alleen op dat je dit niet voor gelakte delen gebruikt..vinden ze niet leuk

Aan je remschijven en blokken is niet veel te reviseren, das gewoon nieuwe erop

Zo..zie hier de handleiding

-
bedankt, ook nog tips voor bijvoorbeeld moteronderdelen, waar dat mee schoon te maken?
remreiniger 

werkt onder andere goed tegen roest ja 

-
~Haas~ schreef:remreiniger

Ik zou bij een motorblok wel erg goed letten op de momenten waarmee je het apparaat weer immekaar draait.
En geen onderdelen vergeten!!!
Blok weer helemaal in elkaar en dan de lagerschalen nog in de la tegenkomen...
of je oliepomp...of...etc. 
En geen onderdelen vergeten!!!

Blok weer helemaal in elkaar en dan de lagerschalen nog in de la tegenkomen...

-
ach, je houd altijd een schroeffie over, maakt niet uit, zitten er toch meer dan genoeg in 

idd, ik gebruik dat ook voor alles, remmen, motoronderdelen, mountainbike's, elektronica,...Son Boelie schreef:~Haas~ schreef:remreinigerHadden ze beter alles reiniger kunnen noemen
Wat ook goed is voor alles te reinigen is een onderdelen reiniger, zo een bak dat vloeistof rondpompt. Op school gebruik ik dit vaak omdat dat goedkoper is dan remmenreiniger op lange duur.
Maar voor thuisgebruik: remmenreiniger, ik betaal hiervoor iets meer dan een halve voor een bus van een halve liter dus dat is wel degelijk spotgoedkoop te noemen. En met 1 bus kan je zowat 3 motorblokken kompleet reinigen.