schokdempers kapot?...

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Lemon8

goeden avond

ik heb denk ik een probleem met mijn schokdempers, ik heb mijn clio nu 3 maanden en ik ben hem langzaam aan het opknappen.. nu heb ik het volgende probleem dus.

mijn clio is nou niet echt strak geveerd meer.. hij stuiterd teveel na als ik over een hobbel heen rij en als ik hard ga rijden dan verlies ik grip en gaat hij een beetje zweven.. dus ik denk dat mijn schokdempers kapot zijn..

wie kan mij dit bevestigen?..

en nog een vraagje.. wat kost een leuk sport/verlagings setje voor een clio 16v?

en is het veel werk om zelf te doen?..

alvast bedankt!

Lemon8
Laatst gewijzigd door Lemon8 op di 26 apr 2005 8:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Het klinkt inderdaad alsof je schokdempers versleten zijn.
Je kan ze gratis laten testen bij Euromaster als het goed is, dan weet je het zeker.

Als je hem wat lager wil hebben en een goede wegligging zou je een compleet setje schokdempers en verlagingsveren van bijvoorbeeld Apex of KW kunnen kopen.
Het is op zich wel zelf te doen om het te vervangen mits je een veerspanner hebt of huurt bij Bo-Rent ofzo.
Zorg er wel voor dat je hem laat uitlijnen als je de schokdempers vervangen hebt.
Lemon8

ok bedankt voor de info, ik zal eens langs euromaster ofzo gaan om ze te laten testen.. ik heb het ff opgezocht maar zo'n apex setje is nog best prijzig.. 375 euro en dat is dan ex montage?? hmm...

en standaard dempers? zijn die net zo duur?
Frits Clio 16v

Als je een complete verlagingsset wilt (dempers+veren) is Apex het goedkoopste.
Improve Tuning is denk ik 1 van de goedkoopste leveranciers, de Apex set kost daar rond de 300 euro.

Wat origineel kost weet ik niet, zou je bij de dealer moeten vragen.

Het is wel slim om meteen links en rechts het lager en de rubbers te vervangen (veerpootlagerset).
Die kosten dacht ik iets van 30 euro per kant, dus 60 euro.

Uitlijnen kost meestal rond de 30 euro.

Dan zit je dus ook al op 90 euro extra kosten, dat je er effe rekening mee houdt :wink:
Oja, als je ze niet zelf monteerd kost dat natuurlijk ook geld...

Gr, Frits.
Plaats reactie