Ik heb nu een einddemper van sebring onder de 16v, een sportfilter van k&n maar het geluid is nog niet diep. Hoe krijg ik dit wel ? Katvervanger ?
Ik heb een clio 16v uit december 1992.
dieper geluid 16v
De middendemper is er voorgisteren tussenuit gehaald, en omdat de kat verplicht is, dan vervangen door een katvervanger ? Een katvervanger mag wel voor de apk ?Jasper16v schreef:Ik zou eerst middendemper verwijderen en dan evt. de kat. Kat is wel verplicht voor apk, vergeet dat niet.
Staat er U9 op je kentekenbewijs?
Dan is een kat verplicht, zo niet moet ie onder de 0,5 blijven. Wat meestal alleen met een kat lukt. en een katvervanger mag dan natuurlijk ook niet.
Maar goed het zijn maar 4 boutjes dus als je een vriendelijke garage hebt zet die hem er ff op voor je
Dan is een kat verplicht, zo niet moet ie onder de 0,5 blijven. Wat meestal alleen met een kat lukt. en een katvervanger mag dan natuurlijk ook niet.
Maar goed het zijn maar 4 boutjes dus als je een vriendelijke garage hebt zet die hem er ff op voor je

Katalysatorverplichting is vanaf 1-1-1993 verplicht, ONGEACHT WAT ER op dat kentekenbewijs staat. * dat heb ik nu ongeveer 1.039.513.095x getiept op dit forumMadmaus schreef:Staat er U9 op je kentekenbewijs?

Voor grijs kenteken geldt 1-1-1999 als datum voor katverplichting.
U9 en K6 staan voor maximale co waarden.
Jouw clio hoeft dus géén kat te hebben

Das natuurlijk weer goed nieuws.....dat er eigenlijk geen kat onder hoeft.Riël schreef:Katalysatorverplichting is vanaf 1-1-1993 verplicht, ONGEACHT WAT ER op dat kentekenbewijs staat. * dat heb ik nu ongeveer 1.039.513.095x getiept op dit forumMadmaus schreef:Staat er U9 op je kentekenbewijs?
Maar goed het zijn maar 4 boutjes dus als je een vriendelijke garage hebt zet die hem er ff op voor je*
Bij mij staat inderdaad U9 op de autopapieren. Dus dit staat wel voor die maximale co waarde van 0,5 ?
voor een lekker diep geluid kun je ook de hele pijp van spruitstuk een kat vervanger er op voor het geval met de apk en voor de rest een 2,5'' pijp eronder met een einddemper hebt ikke ook 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Riël schreef:Katalysatorverplichting is vanaf 1-1-1993 verplicht, ONGEACHT WAT ER op dat kentekenbewijs staat. * dat heb ik nu ongeveer 1.039.513.095x getiept op dit forumMadmaus schreef:Staat er U9 op je kentekenbewijs?
Maar goed het zijn maar 4 boutjes dus als je een vriendelijke garage hebt zet die hem er ff op voor je*
toch niet voor diesel

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
die van mij komt uit '91 maar is 5 jaar later pas ingevoerd in nederland, dan moet er dus wel een kat onder.... er staat u9 op..Riël schreef:Katalysatorverplichting is vanaf 1-1-1993 verplicht, ONGEACHT WAT ER op dat kentekenbewijs staat. * dat heb ik nu ongeveer 1.039.513.095x getiept op dit forumMadmaus schreef:Staat er U9 op je kentekenbewijs?
maar denk dat er maar weinig clio's zijn die het zelfde geluid produceren als die van mij... ik heb een custom uitlaat van spaghetti tm invidia einddemper..maar klinkt wel heel erg mooi, in hoge toeren net een impreza als je accelereert

hey mensen wat houdt die co waarde precies in ik heb namelijk ook al mijn middendemper er onder weg gehaald. en wil ook mijn kat er onder weg halen. (16v komt uit 1991 als het klopt wat riel zegt. p.s geloof je wel hoor
) greetzzzzzzz marcel

die van mij komt ook uit 91 maar is ook later ingevoerd, maar moet cker weten of ik dan niet mijn kat mag weg halen.
greetzzzzzzzz marcel
greetzzzzzzzz marcel
ik heb op die site gekeken maar ik kan van alles intikken maar de site is meer off line dan dat ik er wat aan hebwillow schreef:als je je kenteken op de rdw site intikt, dan staat er achter:
Handelsbenaming: clio 16v, in mijn geval zie je dr u9 achterstaan, dus dan weet je dat ie dr officieel onder zou moeten zitten tijdens de apk..
En door voor de koelkast ... NEE! Haal dat ding eronderuit. U9 bull, da's 0,5% CO.willow schreef:als je je kenteken op de rdw site intikt, dan staat er achter:
Handelsbenaming: clio 16v, in mijn geval zie je dr u9 achterstaan, dus dan weet je dat ie dr officieel onder zou moeten zitten tijdens de apk..
-
- Contacteer:
ik heb nog een devil katvervanger liggen hier....voor de 16V
Dus een Sunny GTI op grijs kenteken van "93 hoeft geen kat te hebben, als de auto maar onder de 0.5% zit?Riël schreef:Katalysatorverplichting is vanaf 1-1-1993 verplicht, ONGEACHT WAT ER op dat kentekenbewijs staat. * dat heb ik nu ongeveer 1.039.513.095x getiept op dit forumMadmaus schreef:Staat er U9 op je kentekenbewijs?
Heb zelf een 16V en zie "Twister" katvervangers, dit zijn gedraaide buizen die de lucht sneller schijnen door te voeren.
Iemand hier ervaring mee, die dingen kosten rond de 150.
zonder kat is 0,5 met een goeie motor ook makkelijk te halen mijne deed met gewoon een rechte pijp ertussen 0,46 CO
warm rijden helpt een beetje en verse benzine maakt ook veel verschil,
maar het is eigelijk gewoon te halen als je geen olieboot hebt.
Dat is wel heel makkelijk gezegd...heb geen olieboot, maar de keurmeester deed wel moeilijk. Toen ben ik voor de apk naar meneer Reno gegaan en geen problemen met de CO, wel vaag...whyler schreef:zonder kat is 0,5 met een goeie motor ook makkelijk te halen mijne deed met gewoon een rechte pijp ertussen 0,46 CO
En warm rijden helpt wel meer dan een beetje.
Maar die van jou gaat weer harder = je bent sneller op je bestemming = in totaliteit minder CO uitstootrobclio16V schreef:Da's wel een erg makkelijke aanname.![]()
Mijn auto deed de laatste APK met katvervanger 4% bij de CO test terwijl het blok net gereviseerd en gewoon goed afgesteld was.

Of redeneer ik niet goed?