vervangen dashboard lampje (R19)

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
MBrouwer

Een van de lampjes van het dashboard van mijn Renault 19 (RN bj 1994) is kapot. Ik heb inmiddels begrepen dat het een hele klus is om die te vervangen. De garage rekent er 100 euro voor, en daarom wil ik het zelf doen.
Wat moet ik hiervoor losmaken en in welke volgorde?
Haas
Car: Megane RS

als je aangeeft welke lampjes je precies wil vervangen, zal dat de tips helpen. Zijn t lampjes uit je tellerbak? of van knoppen op je middenconsole, van je verwarmingsregeling..enz?
MBrouwer

Het gaat om het lampje dat het onderste deel van de snelheidsmeter en de kilometer teller verlicht.
Respect

10 minuten werk kapje onder het stuur los maken, hand naar binnen steken en de tellerkabel los trekken, dan de 2 boutjes aan de onderzijde los maken. kapje boven de tellerbak los maken 2 boutjes los maken. tellerbak naar boven kantelen en je kan er bij.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
rico1047

met een beetje mazzel en dunne vingers hoef je niks te slopen en kan je via onderzijde dashboard langs de pedalen lampjes wisselen
MBrouwer

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik hoef dus niet het hele dashboard te verwijderen?
Ik heb vanavond de vraagbaak voor de renault 19 uit de bibliotheek gehaald. Volgens dat boek moet je een heleboel los halen voor je het dashboard kunt demonteren (stuurwiel, middenconsole om maar wat te noemen).
canonballman

rico1047 schreef:met een beetje mazzel en dunne vingers hoef je niks te slopen en kan je via onderzijde dashboard langs de pedalen lampjes wisselen
Dit klopt volledig.
bart_kerkvliet

En hoe kom je bij het lampje achter de draaiknoppen op de middenconsole? Die van mij knippert of blijft uit, zal wel iets loshangen alleen.
H8bal

Plaats reactie