Ice in een Twingootje.

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zit met een probleempje:

Ik wil nieuwe voor- en achterboxen in mijn Twingootje leggen, in 1e instantie komt er geen sub bij, misschien op den duur.

Maar nou is de vraag dus, welk merk is volgens jullie nou het best??

Voor moeten 10cm speakertjes komen en achterin de hoedeplank gewoon ovale, mijn muziekkeus is vrij breed, over het algemeen nederlandstalig, R&B en trance.

Zijn er uberhaupt goede 10cm speakertjes?? ik wil nl het geluid op alle 4 de boxen even veel hebben afgestemd en ik heb mijn radio meestal wel op 3/4 van volume staan, tis trouwens een Pioneer DEH-P6600R

Ik zat zelf aan merken zoals focal, JBL of Pioneer te denken,

ik hoor graag jullie mening!!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Tip: ga naar een goede zaak en ga er luisteren..veel luisteren...wat voor de één goede speakers zijn kan voor de ander helemaal ruk klinken..heel erg smaak-afhankelijk..
Stefan S.

Hey Ronnie,

Vergeet die 10 cm speakers maar. Ik heb nog geen 10 cm speaker gehoord die een beetje goed klinkt. Ook wel logisch met zo'n kleine conus. Bij zo'n 10 cm speaker gaan de hogere tonen overheersen, daar deze geen bass kan spelen, en klinken gelijk ze te schel.Wil je goede voorspeakers hebben, dan moet je echt gaan kijken voor speakers vanaf 13cm en dan heeft een composet uiteraard de voorkeur.
Als je met geen subwoofer speelt en je wilt wel hard en zuiver spelen dan zijn er voor mij maar twee merken en dat is Ground Zero en Audio-System. Audio system zal in jou geval afvallen daar zijn geen ovale speakers in hun pakket hebben. De beste 3weg ovale speaker tot 150 euro is toch echt de Ground Zero GZHF 693 (het blijft natuurlijk wel mijn mening, maar ik heb echt veel speakers gehoord maar nog geen betere gevonden)
Deze heeft een krachtig laag, gedetailleerde weergave en een zuiver geluid. Zelf zonder versterker klinken ze erg goed en produceren al vette basskicks, echt een aanrader. Mocht je toevallig naar de pinkstermeeting in Gronau gaan, dan kun je deze speakers beluisteren in onze twingo en zelf een oordeel geven :)

[img]http://www.bigdogaudio.de/assets/big/GZ ... 0693-1.jpg[/img]

specs:
6 x 9" triaxiale luidspreker
2 x125W RMS / 200W Peak Power
Aluminium Conus - Black chrome basket
Rubberen ophanging,19mm dome tweeter,25mm middentoner
Incl. kabels
Incl.Beschermkappen
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

hmm ok, klinkt wel leuk en als ik nou meerendeel vanaf achter wil laten klinken dan zijn 10cm speakertjes voor toch wel voldoende??

Hoe zou ik anders 13cm speakers kunnen monteren?? ik heb geen elektrische ramen, anders had ik ze misschien nog wel in de deuren kunnen bouwen.
Stefan S.

Het mooiste is dat je het geluid van voren laat komen, d.m.v. een goede 16,5 cm composet. Helaas is het een heel gedoe bij een twingo aangezien de deuren erg dun zijn. Je zult zelf heel creatief moeten zijn of deurbakken (113 euro per set)kopen, zie onderstaande afbeelding.
Ik had al snel de voorspeakers gedemonteerd aangezien deze het geluidsbeeld verstoren. Verder had ik deze ook na 2 dagen opgeblazen daar deze kleine speakers niets kunnen verdragen. Het geluidsbeeld is nu wel beter geworden zonder de frontspeakers en laten we eerlijk zijn, zo'n twingo is zo klein dat het geluid overal aanwezig is.
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img]
Maarten

Hee Ron,

Als ik binnenkort mijn auto heb verkocht, mag je mijn Focal speakers wel overnemen!!! :smoke:

Je weet hoe het klinkt :worship:

(Y)
Maarten.nl

deurbakken (113 euro per set)kopen, zie onderstaande afbeelding.

[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img][/quote]

Waar koop je die deurbakken???
Tri$16v

http://www.vangelderenhifi.nl/

Toebehoren-Deurvakken-Onderaan
Stefan S.

Psies, je had ook gewoon op het plaatje kunnen staan met je muis en dan rechtermuisknop en eigenschappen, je ziet dan de link :wink: :D
Maarten.nl

Had ik ook kunnen doen, maar in iedergeval bedankt :)
Maus

Stefan S. schreef:Het mooiste is dat je het geluid van voren laat komen, d.m.v. een goede 16,5 cm composet.
Stefan S. schreef:Ik had al snel de voorspeakers gedemonteerd aangezien deze het geluidsbeeld verstoren. Het geluidsbeeld is nu wel beter geworden zonder de frontspeakers en laten we eerlijk zijn, zo'n twingo is zo klein dat het geluid overal aanwezig is.
Ik vind dat je jezelf maar tegenspreekt.
Stefan S.

Dan moet jij toch eens de gehele tekst doorlezen :wink: Het mooiste IS en BLIJFT een 16,5 cm composet voorin. Maar als je een twingo hebt gehad, dan weet je wel dat dit montagetechnisch een groot probleem is als je geen 113 euro wilt uitgeven voor andere deurbakken. In een normale situatie, dus zonder mdf ringen enz., kun je geen 13 of 16,5 cm speakers in zijn twingo bouwen. In de nieuwe twingo's zit wel een 13cm uitsparing in de deurpaneel en deurmetaal. Hierin passen enkel 13cm speakers die een niet al te grote magneet hebben.
Dus hadden wij het de HELE TIJD over 10CM speakers die je voorin je dashboard monteert. Daar deze speakertjes niets bijdragen aan het geluidkwaliteit en snel overstuurd zijn, is dit echt een probleem voor je stereobeeld en kwaliteit. Het geluid van achteren klinkt voller en warmer daar de 10cm speakers voorin kil en schel klinken, niet echt een match :wink:
Mocht je nog meer dingen niet begrijpen Maus, dan wil ik best nog wel het e.e.a. toelichten :wink: 8)
Maus

Een Twingo heb ik nog nooit gehad en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen, maar dat terzijde.
Ik lees nergens dat die jongen geen extra geld uit wilt geven voor die deurbakken, laat staan dat hij niet wil investeren in 13 of zelfs 16,5 cm speakers. Zijn beginvraag was alleen wat men aan kon raden voor wat betreft 10 cm speakers, waarop die en gene aanraadde en uitlegde om voor grotere speakers te gaan. :)
Jij zal best wel wat meer verstand hebben aangaande ICE dan ik, maar over het algemeen begrijp ik goed wat er zoal besproken wordt. Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod. :beer:
Stefan S.

Ah oke, laat ik er dan maar snel vermelden dat ik in tussentijd met hem op msn heb gezeten. Zodoende ging ik verder met waar wij gebleven waren op msn, voor een andere forumlid kan dit inderdaad verwarring oproepen, hetgeen waar ik effe niet bij stil had gestaan :D :beer:
Foutje van mijn kant 8)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

haha idd, ik had al met Stefan op msn gezeten, zoals je zelf al aangeeft, een Twingo is nou niet echt ju van het, dus wil ik het ook doen met de mindere middelen die ik heb :wink:

Bij een volgende auto zal ik er wel meer geld aan uit willen geven, want dat is vaak toch een stuk degelijker.

maar iig bedankt voor de reacties.

Ik heb het nu zo afgesteld dat ik er voorlopig ff mee kan leven en maybye zo in de zomer eens kijken of ik er iets aan wil veranderen.
Henri8096
Contacteer:

DLS heeft hele aardige 10cm speakers in zijn classic serie.

de "classic 224"

kan 50Wrms aan en klinkt ook leuk.
Ik heb ze zelf een poosje gebruikt en stond er versteld van wat een geluid er uit kwam voor zulke kleine speakers.

Prijs zal rond de 100 euro liggen denk ik.

Ik denk ook dat je kwalitatief beter af bent met deze DLS speakers
t.o.v. de pioneer of JBL speakers
Plaats reactie