Sinds een tijdje
schokt mijn clio 16v tijdens het rijden op een constant toerental.
in de 3 gemiddeld 50km/h dan houd hij gevoelloos een beetje in en schokt. De versnellingpook zie je ook schudden dan. Ga ik iets harder rijden dan heb ik geen probleem ook in de 2 en de 4 ken ik dit probleem op een andere constante snelheid.
ben op de rollebank geweest in Goes bij dynojet. daar konden we het niet constateren het inhouden en stotteren. wellicht dat dit komt omdat er verder geen weerstand is dan de rollen.
Op de bank hebben we het vermogen gemeten van 121,9 pk op de wielen.
dit is enkel met openlucht filter en rvs middenpijp.
omdat hij op de pc was aangesloten konden we de lamda sonde meten en die is ook goed.
Wat kan het zijn?
versnellingsbak steun? hoe controleer ik die?
Schokkende clio 16v(:
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
doet de auto het alleen als de moter nog koud is?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
nee ook als hij warm is.
nog meer mesnen die hier iets van af weten?

nog meer mesnen die hier iets van af weten?
Doet ie het ook als je stil staat? Dat je dan de motor hoort stotteren?
Dat is bij mij wel het geval. Bij stationair laten lopen valt ie terug naar 400 toeren en dan schiet ie omhoog naar 1500.
Tijdens het rijden schokt het ook behoorlijk!
Voor zover ik weet is dit de stappenmotor!
Gr,
Maurice
Dat is bij mij wel het geval. Bij stationair laten lopen valt ie terug naar 400 toeren en dan schiet ie omhoog naar 1500.
Tijdens het rijden schokt het ook behoorlijk!
Voor zover ik weet is dit de stappenmotor!
Gr,
Maurice
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
heb de stappen motor al verschillende keren schoongemaakt zelfs een andere erop gezet
ook de gasregelklep (rode ding) vervangen maar niks helpt.
heb wel een tijd lang gehad dat hij idd terug zakte naar 400 toeren en daarna vanzelf weer opklom naar 1100 maar dat is nu weg.
maar niks help iemand idee?
ook de gasregelklep (rode ding) vervangen maar niks helpt.
heb wel een tijd lang gehad dat hij idd terug zakte naar 400 toeren en daarna vanzelf weer opklom naar 1100 maar dat is nu weg.
maar niks help iemand idee?
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
de monteur zei bij mij:
1. verdeelkap + rotor vervangen 22,- excl
2. bougiekabels vervangen 37,- eccl
3. bougies vervangen ??
een van de 3 zou het kunnen zijn, zijn conclusie.
1. verdeelkap + rotor vervangen 22,- excl
2. bougiekabels vervangen 37,- eccl
3. bougies vervangen ??
een van de 3 zou het kunnen zijn, zijn conclusie.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
dus schoonmaken was al voldoende?
wat is die p600 trouwens, ik moet dit zelf namelijk ook nog doen, dus kan ik dat meteen ook ff proberen!
Wat bedoel je trouwens met contacten lichtjes?
wat is die p600 trouwens, ik moet dit zelf namelijk ook nog doen, dus kan ik dat meteen ook ff proberen!
Wat bedoel je trouwens met contacten lichtjes?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
p600 = redelijk fijn schuurpapier, en lichtjes betekent net even de ero- of corrosie er vanaf schuren niet de contacten wegharken!
Hopen dat het voor jou ook goed werkt.
gr
edit: Overigens is dit geen permanente oplossing, ooit zal er het een en ander moeten worden gekocht.
Hopen dat het voor jou ook goed werkt.
gr
edit: Overigens is dit geen permanente oplossing, ooit zal er het een en ander moeten worden gekocht.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
De mijne deed dat schokken ook voordat hij deze week z'n grote beurt kreeg. Ik denk dat de nieuwe bougiekabels het opgelost hebben. De oude waren duidelijk aan vervanging toe.
bedoel je die stekkers op de injetors zijn het ook niet want stationair loopt ie prima en als je dan een stekkertje los maakt gaat ie op 3 poten lopen
en die olie lag er omdat ik had gemorst met bijvullen
maar ga morgen ff naar de dealert afspraakje make
ze waren de vorige keer ook wel redelijk
alleen wel duur
180 eurie voor een injector met inzetten
maar is weer prima gefikst
en die olie lag er omdat ik had gemorst met bijvullen
maar ga morgen ff naar de dealert afspraakje make
ze waren de vorige keer ook wel redelijk
alleen wel duur


maar is weer prima gefikst
