Project. Ad's 5: renault5 Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik ben aan een beetje onderhoud begonnen aan mijn 5 en heb nu het hele interieur eruit liggen en heb de dorpels en bodem op alle rotten plaatsen laten lassen.

Nu heb ik alleen twee vraagjes:

Ik had bij het strippen van mijn auto het idee dat de vloerbedekking aan de bijrijders kant wat vochtig was. Nu had ik gister ook het idee dat ik aan de bijrijderskant een blauwe druppel vloeistof zag (koelvloeistof?) Dus ik denk dat misschien de kachelradiateur een beetje lek is. Echter volgens mij lekt deze dan toch altijd aan de bestuurderskant? deze kant is namelijk kurkdroog.

Vraag twee.: nu de dorpels gelast zijn wil ik deze GOED tectyleren. Nu heb ik al 3 bussen ML gehaald en twee blikken smeertectyl (wil ook de onderkant doen) alleen nu vroeg ik me af hoe ik het beste de dorpels kan tectyleren.
Je kunt bovenop gaatjes boren om er ML in te spuiten en deze dan netjes afdekken met de meegeleverde dopjes. (Dit doen de meeste volgens mij.) Alleen nu vroeg ik me af waarom... Je kunt toch beter de gaatjes aan de zijkant (onder de skirts) boren omdat ze dan ten eerste niet in het zicht zitten en omdat je dan goed de buitenkant (van het gaatje) in de smeertectyl kan zetten.

Wat is jullie idee hierover?
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op do 10 sep 2009 16:18, 26 keer totaal gewijzigd.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

gaatjes boren?? in je intrieur kan je de intrieurpanelen weghalen bij de instaplijsten. Daar zitten dan dan van die dopjes die je weg kan halen. ALs je die weghaalt kijk je volgens mij zo in de dorpel. Daar kan je dan mooi de tectyl inspuiten.

Voor het achterste deel van de dorpel moet je achter een intrieurpaneel weghalen. Dit is hetzelfde intrieurdeel als je moet weghalen als je bij je brandstofpomp relais moet komen.
Laatst gewijzigd door Johan op do 21 apr 2005 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

die kappen heb ik er ookal afliggen heb daar eigenlijk nog niet naar gekeken of dat kan.

zou wel mooi zijn zou dat kunnen.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb even gekeken en je heb helemaal gelijk (Y)

Ga gelijk maar eens aan de slag.

Heeft iemand enig idee hoe je kunt controleren of je kachelradiateur lek is? (misschien kachel vol open of iets dergelijks?)
1nsane

ik zou maar snel kijken of er ergens lekken zitten idd! bij mijn 205 kostte me dat mijn md-radio omdat die achterkant onder de kvs zat was heel de versterkte uitgang d00d
Ad van Haperen
Contacteer:

kachelradiateur zit bij eeen 5 toch onderaan? en de slangen (of ik weet eigenlijk niet hoe dat vast zit) dan toch ook?

heeft er toevallig niet iemand foto's van, (of een foto verslag van het vervangen?) heb namelijk geen idee hoe dat dat ding zit
Ad van Haperen
Contacteer:

dorpels zitten weer vol tectyl (2 bussen leeg :P ) en buitenkant ziet ook weer mooi zwart
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op do 21 apr 2005 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Car: GTT

(Hoolie)-Ad schreef:kachelradiateur zit bij eeen 5 toch onderaan? en de slangen (of ik weet eigenlijk niet hoe dat vast zit) dan toch ook?

heeft er toevallig niet iemand foto's van, (of een foto verslag van het vervangen?) heb namelijk geen idee hoe dat dat ding zit

oei kachelradiateur lek dat is minder dan moet het daschbord eruit
anders kun je er onmogelijk bij :evil: > ik moet aankomende zomer ook de mijne vervangen :evil:
Rob

Je kachel radiator zit met die 2 slangen die in je schurbord gaan vast, en aan de kachel unit zelf. Het is mogelijk om deze te vervangen zonder je hele dash dr uit te slopen. Zelf heb ik dat niet gedaan (gewoon hele dash dr uit gesloopt) maar iemand hier heeft dat ooit gedaan. Wie en wanneer en zo weet ik niet.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Danny van Duren schreef:
(Hoolie)-Ad schreef:kachelradiateur zit bij eeen 5 toch onderaan? en de slangen (of ik weet eigenlijk niet hoe dat vast zit) dan toch ook?

oei kachelradiateur lek dat is minder dan moet het daschbord eruit
anders kun je er onmogelijk bij :evil: > ik moet aankomende zomer ook de mijne vervangen :evil:
Ad, als je kachel radiator lek is dan kan je dat voelen aan je vloerbedekking onder je middenconsole.

Dash hoeft er niet uit, alleen wel los. Et is dan wat wrikken en doen maar je krijgt hem er wel uit.

Beter een koperen met afschroefbare pijpjes er in zetten :)
Ad van Haperen
Contacteer:

het is niet echt nat maar die schuimrubber mat heeft ook een beetje een blauwe uitslag zag ik net :(

ik zal het eerst toch eens goed controleren of hij wel echt lek ik voordat ik hem voor niets vervang
Ad van Haperen
Contacteer:

Tino schreef:
Beter een koperen met afschroefbare pijpjes er in zetten :)
kun je deze gewoon bij Renault halen? Enig idee wat zo'n ding kost?
Tino
Erelid - RvT

(Hoolie)-Ad schreef:het is niet echt nat maar die schuimrubber mat heeft ook een beetje een blauwe uitslag zag ik net :(

ik zal het eerst toch eens goed controleren of hij wel echt lek ik voordat ik hem voor niets vervang
Bij mij was het zo dat als ik me verwarming aan had (draaiende motor) er niets aan de hand was. Zodra ik me motor uit zette zag ik een stroompje vloeistof van onder me radiator komen en naar me bodemplaat lopen, volgens mij staan er in mijn project topic nog fotos daar van.

Waar je zo'n koperen radiator kan kopen dat weet ik zo snel niet. Ik heb bij renault een originele gekocht (stom achteraf).
Ad van Haperen
Contacteer:

Op die foto's bij jou ziet het er niet zo heel moeilijk uit tino, Hoe lang ben jij er mee bezig geweest?

maar als ik zo kijk vraag ik me af of het bij mij wel de radiateur is. Misschien is het wel mijn ruitenvloeistof ofzo.

Ik zal eerst een sgoed gaan kijken hoe en wat voordat ik me groen en blauw erger voor niets.
Tino
Erelid - RvT

(Hoolie)-Ad schreef:Op die foto's bij jou ziet het er niet zo heel moeilijk uit tino, Hoe lang ben jij er mee bezig geweest?

maar als ik zo kijk vraag ik me af of het bij mij wel de radiateur is. Misschien is het wel mijn ruitenvloeistof ofzo.

Ik zal eerst een sgoed gaan kijken hoe en wat voordat ik me groen en blauw erger voor niets.
In totaal maar een paar uurtjes, in 1 avondje ding er uit gehaald incl. alles te demonteren wat nodig is. De volgende dag radiatortje besteld bij oom reno en de avond daarop alles weer in gebouwd en getest :)

Maar het is en blijft een K klus.

Wat het wel is als je nu toch alles uit elkaar heb liggen zou ik het gelijk doen. Dan ben je er een tig aantal jaren vanaf. Je heb hem nu helemaal uit elkaar liggen en dan kan je volgend jaar weer het zelfde doen omdat je radiatortje helemaal door geslagen is.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ad, ik denk dat je een koperen bij elke automaterialenzaak wel kunt kopen. In mijn BS heb ik ook een koperen gezet, kostte rond de 80 euro geloof ik.

En maak ff wat foto's. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ad van Haperen
Contacteer:

Volgens mij is de mijne niet lek maar is het iets anders (weet nog niet wat). Want je kachelradiateur zit volgens mij boven de rubber mat die onder je dash vandaan komt. en die mat heeft dus de blauwe uitslag onderaan. En het water kruipt natuurlijk niet omhoog.

Morgen weer eens verder kijken (morgen ook gelijk de bodem tectyleren)
Tino
Erelid - RvT

(Hoolie)-Ad schreef:Volgens mij is de mijne niet lek maar is het iets anders (weet nog niet wat). Want je kachelradiateur zit volgens mij boven de rubber mat die onder je dash vandaan komt. en die mat heeft dus de blauwe uitslag onderaan. En het water kruipt natuurlijk niet omhoog.

Morgen weer eens verder kijken (morgen ook gelijk de bodem tectyleren)
maar vloeistof komt altijd op het laagste punt en het is een schuimrubberen mat dus als de vloeistof op je bodem ligt zuigt jawel naar boven toe op ;)

Bij mijn was die mat ook goor aan de onderkant.
Ad van Haperen
Contacteer:

Nou hij is helemaal niet goor ofzo zit denk een randje van 2 cm breed en 5mm hoog wat een beetje een blauwe kleur heeft.

Ik heb net ff een rondje gereden met de auto en kachel onderweg vol aan, uit, half, warm, koud, alle standen en ik kan geen druppel vleoistof vinden.

Dus denk allemaal dat het iets anders is.
Tino
Erelid - RvT

ok
Ad van Haperen
Contacteer:

Als ik iets weet post ik het (zal ook foto's maken en posten)
Mrtn
Car: R5GTT

Rob schreef: maar iemand hier heeft dat ooit gedaan. Wie en wanneer en zo weet ik niet.
o.a. ik :D 't gaat best, khad ook geen zin om alles uit te bouwen (N)
Mrtn = Maarten
Tino
Erelid - RvT

Mrtn schreef:
Rob schreef: maar iemand hier heeft dat ooit gedaan. Wie en wanneer en zo weet ik niet.
o.a. ik :D 't gaat best, khad ook geen zin om alles uit te bouwen (N)
en ik.
Ad van Haperen
Contacteer:

kheb net nog even geekeken maar ga morgen pas echt op onderzoek uit. Heb net namelijk heel mijn auto in de tectyl gezet. Wat een godstievustering werk is dat zeg.

1 tip voor mensen die het ook op straat willen doen: DOE HET NIET!
GerryTT

En... werkt het (Y)
Steven
Car: M536

(Hoolie)-Ad schreef:kheb net nog even geekeken maar ga morgen pas echt op onderzoek uit. Heb net namelijk heel mijn auto in de tectyl gezet. Wat een godstievustering werk is dat zeg.

De straat roest voorlopig ook niet meer zeker? :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

haha eeh nou ik ben nogal lambal geweest. hij zit erin maar mijn accu is leeg en heb het niet echt meer getest *schaam*

Ps. ik had wel de goeie uitgekozen dus die andere kom zo snel mogelijk trug.
Ad van Haperen
Contacteer:

Steven schreef:
(Hoolie)-Ad schreef:kheb net nog even geekeken maar ga morgen pas echt op onderzoek uit. Heb net namelijk heel mijn auto in de tectyl gezet. Wat een godstievustering werk is dat zeg.

De straat roest voorlopig ook niet meer zeker? :lol:
nee idd de straat, mijn neus (buiten EN binnen), mijn haar, mijn armen.

Alles is vanaf nu roestvrij.
Ad van Haperen
Contacteer:

Na 2 peco's en 1 supersprint in 2 jaar helemaal door te hebben laten rotten krijg ik morgen (jaja) een nieuwe bosal uitlaat (voor tijdelijk waarschijnlijk).

Ik heb een tussendemper en een einddemper besteld, alleen nu wil ik niet helemaal stil gaan rijden eigenlijk dus daarom de vraag.:

Ik wil wel wat tegendruk houden want heb dat nu niet en merk het toch wel aan de rijeigenschappen eigenlijk dus wil de tussendemper origineel houden. Maar de einddemper wil ik wel veranderen. wat kan ik het beste doen:

* De demper open slijpen en helemaal leeg halen en weer dichtlassen (en eindstukje van een peco erop lassen). of,
* De demper eruit slijpen en er een pijp voor in de plaatst lassen.

Wat geeft het mooiste/diepste geluid?

(Ps. heb er ook nog de kat onder zitten en die wil ik ook houden ook eigenlijk)
Steven
Car: M536

Als de kat er nog onderzit hoeft die tussendemper er zeker niet voor tegendruk in te blijven zitten hoor. Een beetje tegendruk is goed, maar je moet verder zo min mogelijk willen hebben.

Wat zit je toch weer lekker te hanessen Ad :p
Ad van Haperen
Contacteer:

Tja ik moet wel, hijs nu al weer een paar weken niet gekeurd :S
Mrtn
Car: R5GTT

Mijn Pecootje zit alweer 3 jaartjes d'ronder, maar is nog geenzins verrot, hijs bruin ipv de mooie groene coating, maar that's it :)
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

ik heb nu twee peco's bb2 gehad en bij allebij is de bocht die voor de pot zit zeg maar (die over de brug loopt) echt gewoon doorgerot dus zelfs afgebroken.
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op di 26 apr 2005 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijnberk
Contacteer:

ik heb nog een remus liggen voor weinig, in goede staat....
Bram (vospower)

En ik een Laser, ook in goede staat :) en goede prijs :wink:
Plaats reactie