bakolie bijvullen clio 16v ph1

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
shift00

Waar zit de bout om de bakolie bij te vullen? En hoeveel moet er normaal in?
Menno

Op de voorkant zit een plastic witte vulplug. D'r moet 3 liter in. Vullen gaat 't makkelijkst met een slang en een trechter.
shift00

thanks, maar kun je iets precieser zijn in hoe ik erbij kom?

De voorkant van de bak zelf? Vanaf de onderkant bij te komen? Ook zonder brug haalbaar?

ik heb wel op de krik wat gekeken, maar kon niet iets vinden waarvan ik dacht dat het de vuldop zou zijn...
Menno

't is een beetje rare plek, maar hij zit dus aan de voorkant, dwz richting radiateur, en dan op halve hoogte ongeveer, en ook in de breedte ongeveer op de helft. Als je er van onder bij wilt, zal de auto iets omhoog moeten. Van bovenaf gaat prima, alhoewel bij een std 16v het luchtfilterhuis misschien wat in de weg zit. Een slang om te vullen zal je wel naar boven toe moeten frutselen.

De plug zelf is wit, plastic, met een opstaande rand(soort van vleugelmoer) om 'm met de hand los te draaien.

Je vult 'm totdat 't de olie net weer uit de vulopening begint te stromen. Je auto moet daarvoor wel recht staan!
Haas
Car: Megane RS

stukkie tuinslang doet zijn werk goed hoor, in combi met een trechter.

Bij mij zou er ook drie liter inmoeten , maar ging niet meer in dan 2.5. Zou dus kunnen dat dat bij jou ook zo is.
Ik heb toen wat meer gekocht dan de drie liter.Mijn olie was btje vies, dus goed leeg laten lopen gefilterd, terugedonderd, eruit laten lopen, enz, beetje vers erbij. Tussendoor met voorwiel omhoog draaien in de versnelling met de hand, koppeling in (2 man), dan draait de bak zeg maar. Op een gegeven moment wasie netjes schoon. Toen opnieuw gevuld.
Bart V

Vreemd, elke dwarse 5 bak van renault die ik tot nu toe bij gevuld heb (zijn er wel een aantal) ging er méér dan 3 liter in. Ik vul ze af met een oliepomp, dus die geeft netjes aan wat erin gaat. Gemiddeld kom ik meestal uit rond de 3,3 a 3,4. Let wel, dan was die bak ook echt leeg!

Er gaat dus minimaal 3 liter in zo'n bak, en als ie echt leeg is, en de auto staat gewoon recht, gaat er meer dan 3 liter in.
Haas
Car: Megane RS

ik heb m wel uit laten lekken, maar niet een uur of twee ofzo..kan dus wel kloppen dat er bij jou meer inging dan bij mij. Kan ook best zijn dat er bij mij toch richting de 2.7 a 2.8 l inging hoor.. :~ ;)
shift00

Het gaat er dus een beetje al lekkend in? Beetje onder druk erin spuiten dus... Want als je de stop eraf haalt loopt ie al leeg zeg maar... :) geloof dat het wel gelukt is zo...

Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie