5 GTT opknappen, maar geen know-how!?!

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
GroteSmurfNL

Ik had mn 5-je te koop aangeboden hier, maar niemand die m wou hebben... (http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17127).

Maar daar gaat het niet om. Volgens mij is hier een heel tof karretje van te maken. En dat kan ik vast zelf... Er is echter 1 probleem, ik heb totaal geen technische kennis van auto's.

Kan iemand me helpen... ik meen dat de auto motorisch top is inc. turbo. Maar hoe kom ik er achter of dat zo is?

Enne... wat zal zo'n project kosten? :biertjuh:
Florus

GroteSmurfNL schreef: Enne... wat zal zo'n project kosten? :biertjuh:
Heb je een grote zak met Geld?

Ligt er echt heel erg aan wat er moet gebeuren?,wat doe je zelf?,zit er laswerk aan?,moet ie gespoten worden?

Is slecht te zeggen zo wat het zal gaan kosten :s
Bram (vospower)

Als je wat info geeft is er een duidelijkere schatting te maken van de koste... kun je zelf wat doen?

Als je alles moet laten doen, kun je erop rekenen dat je een bom duiten moet neerleggen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

wel respect als je er zonder technische kennis aan durft te beginnen (Y) (Y) (Y) (Y)
ik heb zelf een beetje (nadruk op beetje) kennis maar durf alleen toch niet aan een restauratie te beginnen, je weet niet wat je tegen komt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Maar alles is toch te leren. Waarom niet beginnen en als je er niet uit komt hulp vragen?
CChris

inderdaad zo doe ik het ook, gaandeweg leer je ook heel snel hoe de dingen in elkaar zitten........stel dat je er dan niet meer uitkomt is er altijd nog het forum en/of bereidwillige mensen die je willen helpen! :) je mot gewoon ff durruve :)
R 5 Convertible Rulezz
antoine
Car: Renault Clio III RS

Zorgen dat je veel foto's maakt en eventueel alles opschrijven.
Bram (vospower)

Alles is idd te leren, maar vergeet niet dat plezier en motivatie belangrijk is, mijn ervaring is dat het meer tijd en moeite kost dan dat je je vantevore kunt bedenken, als je het grondig doet tenminste

Succes :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en worddt vaak twee keer zo duur dan verwacht :( :( :(
Matijs
Contacteer:

Als je een beetje handig bent en enigszins technisch aangelegd, dan kom je met logisch nadenken veel verder dan je zou denken.
Koop een Haynes manual, maak veel foto's voordat je dingen loshaalt. Houdt er rekening mee dat alles twee keer zo lang duurt en twee keer zoveel kost dan je vantevoren denkt, en dat er bepaalde dingen zijn die je nou eenmaal niet zelf kan doen.
Zelf ben ik ook begonnen met de haynes in de hand, en zonder ooit iets aan een auto gedaan te hebben hadden we in een weekend de motor van een R5 verwisseld. Later heb ik een GT Turbo gekocht, en daar heb ik inmiddels al heel veel aan gedaan. Voor een idee wat je allemaal kan doen in eigen beheer kan je eens op mijn website kijken.
Oja, en goed gereedschap is het halve werk, dus je moet ook bereid zijn behoorlijk wat geld te investeren in ratelsets, steeksleutels, torxsleutels en noem maar op.

Succes! :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

url website?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:url website?
klikken op het woordje website?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

oops sorry :smoke:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

erg leuk om te zien matijs (Y) (Y) (Y) (Y)
en haal je de 200 pk? :D
Sander2

Matijs leuke site, erg interssant al die foto's! (Y)
Matijs
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:en haal je de 200 pk? :D
Nee voorlopig haal ik het net de straat uit :lol: Nee zo erg is het niet, maar het onderblok is wel behoorlijk gammel ondertussen. Was ook wel te verwachten gezien de voorgeschiedenis. Ik ben al lang blij dat ik er zo lang mee heb kunnen rijden. Lang genoeg om te sparen voor een nieuw blok. Alleen nu ben ik aan het verhuizen, en is al het geld opgegaan aan verf en vloerbedekking :s Nog weer even verder sparen dus. Tot die tijd voorzichtig rijden. Maar op kwart-gas doet hij het nog heel aardig hoor :D Bij vol gas begint hij tegen te stribbelen en slipt de koppeling.
Het programma voor de zomer: nieuwe motor, nieuwe koppeling, nieuwe turbo, en op naar de injectie :)
GroteSmurfNL

Donor autootje kopen? € 900,- :beer:
Matijs
Contacteer:

Nee man, gaan met die banaan! 8)
Zoek een mooie knutselplek als je die niet al hebt, en dan gewoon beginnen met demonteren en kijken wat je tegenkomt. En als het niet lukt... een donor auto kan je ook in onderdelen verkopen ;)
Rob

Wat is er mis mee dan, dat je hem wilt opknappen? Ik neem aan roest, en zolas je al eerder schreef lakwerk. Die lak heb je mooi glimmend na een dagje poesten cleaneren en waxen, en de zwarte delen kan je ook met spul weer mooi zwart maken. Je zult zien dat het een heel andere wagen is.
Als dat echter niet helpt en het bruin is geen vuil maar roest is, kan je dat best maken hoor. Lassen kan iedereen (na wat oefening).
Het is vooral belangrijk dat je een plek hebt om het te doen, en om je rotzooi t elaten liggen als je dr geen zin meer in hebt. Zonder dat je anders onze blauwe vrienden op je dak hebt, of dat ja en alleman er met j emooie spulletjes van door gaan.
JiggyMF

Luco/Alpine-racer schreef:wel respect als je er zonder technische kennis aan durft te beginnen (Y) (Y) (Y) (Y)
ik heb zelf een beetje (nadruk op beetje) kennis maar durf alleen toch niet aan een restauratie te beginnen, je weet niet wat je tegen komt.
En dat moet je juist WEL doen, dat is de enige manier om het te leren. Veel dingen zien er ook veel moeilijker uit dan ze daadwerkelijk zijn, gewoonweg omdat het allemaal nieuw is.
Ik heb ook gewoon een gereedschapskist gepakt op een zondag en ben begonnen, gaandeweg kom je natuurlijk problemen tegen, je moet af en toe wat uitbesteden maar het meeste kan je toch echt zelf doen met wat surfen op internet en rondvragen

grtz Jiggy
pierre

als je eerst je auto wilt verkopen en dan wilt opknappen, neem ik aan dat je er eigenlijk weinig geld voor wilt reserveren en bang bent voor hoge kosten.

je hebt gelijk, verkopen is het beste.
Plaats reactie