Tijd voor nieuwe versnellingsbak?
verhoudingen zullen wel anders zijn he..langer gok ik zo. Maar of je voor t geld van een wili bak ook een rs bak vind, denk t niet, dan mag je pas echt de knip trekken gok ik zo.
Dan heb ik ook een vraagje...
Ik heb een GTT, en wanneer ik terug schakel van 4 naar 3 maakt ie wel eens een kort schrapend geluid...
Als ik wat sneller opschakel van 1 naar 2 maakt ie dat geluid ook.
Zijn dit nu tekens dat de bak versleten is, en dat ik maar weer eens geld uit moet geven, of is dat gewoon een GTT kwaal?
Oh ja, de veertjes aan de onderkant van de auto die die de pook voor z'n 3 en 4 houdt zitten er niet meer aan...
Of zou ik het daar in moeten zoeken? (omdat ie dus niet meer 100% recht voor z'n 3 staat, of zoiets...)
Vast bedankt!
p.s. zijn er ook race bakken te krijgen waardoor z'n 1 en 2 wat langer worden? Of kost me dat een nieuwe GTT?
Ik heb een GTT, en wanneer ik terug schakel van 4 naar 3 maakt ie wel eens een kort schrapend geluid...
Zijn dit nu tekens dat de bak versleten is, en dat ik maar weer eens geld uit moet geven, of is dat gewoon een GTT kwaal?
Oh ja, de veertjes aan de onderkant van de auto die die de pook voor z'n 3 en 4 houdt zitten er niet meer aan...
Of zou ik het daar in moeten zoeken? (omdat ie dus niet meer 100% recht voor z'n 3 staat, of zoiets...)
Vast bedankt!
p.s. zijn er ook race bakken te krijgen waardoor z'n 1 en 2 wat langer worden? Of kost me dat een nieuwe GTT?

Ok, ik denk dat dit tekens zijn van slijtage, of verkeerde olie. Begin maar eerst met nieuwe juiste bakolie.NogeenBart schreef:Dan heb ik ook een vraagje...
Vast bedankt!
als dit probleem blijft, lekker door rijden tot het ecnt niet meer teharden is. (wat nog jaren kan duren)
En met racebakken zijn de versnellingen meestal wat korten ipv langer omdat topsnelheid niet zo belangrijk is.
Bedankt voor de info!
Dan ga ik de bakolie maar eens vervangen... En voor de zekerheid ook maar het veertje.
Zijn er ook bakken te koop waar de 1e en 2e langer zijn?
Ik krijg er binnenkort ook al een andere (sterkere) koppelingsplaat in, koperen radiator met 73 graden thermostaat (omdat naar mijn idee de temp toch iets te hoog opliep) en een dumpvalve.
Nu nog even (ahum) doorsparen voor een dikkere koppaking, olie koeler, grotere intercooler en een T2/T25 (of is het T2-T25?)
Dit alles bij Maurice in Linne gekocht. Aardige jongen en weet er heel veel van!
Dan ga ik de bakolie maar eens vervangen... En voor de zekerheid ook maar het veertje.
Zijn er ook bakken te koop waar de 1e en 2e langer zijn?
Ik krijg er binnenkort ook al een andere (sterkere) koppelingsplaat in, koperen radiator met 73 graden thermostaat (omdat naar mijn idee de temp toch iets te hoog opliep) en een dumpvalve.
Nu nog even (ahum) doorsparen voor een dikkere koppaking, olie koeler, grotere intercooler en een T2/T25 (of is het T2-T25?)
Dit alles bij Maurice in Linne gekocht. Aardige jongen en weet er heel veel van!
Laatst gewijzigd door Bart GTT op ma 18 apr 2005 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Betere automateriaal zaak heeft doorgaans meer kennis dan bij de dealer. Ik weet dat ik sommige mensen voor de schenen schop. maar ja. bij de dealer ishet al een wonder als je goed geholpen wordt soms.NogeenBart schreef:Oh ja, en welke olie kan ik dan het beste gebruiken?
Van de dealert of bij de betere automateriaal zaken?
Gewoon ff vragen wat je meot hebben voor jouw auto. dan krijg je vanzelf het goeie. ( wel eerst ff weten hoeveel er in gaat
Gr.Frits
Unil SAE 75W90, prima ervaringen mee...vele slechtschakelende bakken mee gevuld, en het was in de meeste gevallen over. Met name hakerig schakelen..en versleten synchro's zijn klachten die aanzienlijk minder werden, of zelfs verdwenen 
De olie overigens zal je sowieso moeten vervangen als je motor eruit gaat...daar heb je geen keus in, aangezien de olie er uitloopt als je de linkeras demonteert. (daarom vantevoren even aftappen..bespaart je een verassing)

De olie overigens zal je sowieso moeten vervangen als je motor eruit gaat...daar heb je geen keus in, aangezien de olie er uitloopt als je de linkeras demonteert. (daarom vantevoren even aftappen..bespaart je een verassing)
Dat is wel fijn om te weten ja.
Bedankt voor de tip!
Hij schakelt niet altijd hakerig wanneer ik opschakel.
Het is voornamelijk van 1 naar 2.
En dat alleen als ik het snel doe.
Maar ik hoop dat ie snel op de brug kan zodat ik het uit kan proberen!
Bedankt voor de tip!
Hij schakelt niet altijd hakerig wanneer ik opschakel.
Het is voornamelijk van 1 naar 2.
En dat alleen als ik het snel doe.
Maar ik hoop dat ie snel op de brug kan zodat ik het uit kan proberen!
je moet gewoon de juiste dealer zoeken,je schopt me voor mijn schenen,probeer een kleinere dealer geen renault amsterdam,rotterdam,of utrecht dat zijn meer fabrieken en die letten nergens op en hebben inderdaad geen tijd voor je of zoek iemand die bij een dealer werkt en het zwart wil doen.jij een mooie prijs en ik een mooi zakcentje of iemand anders.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Rico het was totaal niet persoonlijk bedoeld. Maar goed dat had je ook uit mn text al kunnen opmaken.
Maar het valt wel heel erg op dat bij de grotere dealers je minder goed geholpen wordt dan bij de kleine (ook al zitten ze binnen dezelfde groep). Maar ik heb er nu 2 waar ik alles bij kan vragen en doen. En ook nog eens in de buurt. Dus mij hoor je verder neit meer klagen.
GR.Frits

Maar het valt wel heel erg op dat bij de grotere dealers je minder goed geholpen wordt dan bij de kleine (ook al zitten ze binnen dezelfde groep). Maar ik heb er nu 2 waar ik alles bij kan vragen en doen. En ook nog eens in de buurt. Dus mij hoor je verder neit meer klagen.
GR.Frits