r5gt spruitstuk

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
remcool
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 15:25
Locatie: nederland
Contacteer:

ben op het moment bezig met het maken van renault5gt spruitstukken, bij eventuele intresse gaarne een mailtje i.v.m. laten maken van de flenzen. Keuze uit alle matrialen, vormen dia's enz.
Spruitstukken op de markt zijn niet echt je van het, zal binnenkort een fototje laten zien. Zijn niet echt goedkoop, durf er nog geen prijs van te noemen ivm het aantal uren nodig om een mooie, heel blijvende te maken.

mvrgr. mouthaan r
remco5gt2hotmail.com
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat dacht je van een mooi inlaatspruitstukje waar 4 injectors gemonteerd kunnen worden? Voor de hobbist niet te maken en niet te betalen :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

uitlaatspruitstuk voor 5 gt kost al gauw nieuw 1000 euro ex btw.

meesten hebben dat er niet voor over en kopen gebruikt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

inlaatspruitstukken aanpassen kan ik wel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als die van 1000 euro van titanium is wil ik er wel 1 :D
er zijn er zat die spruitstukken maken ja maar meestal duur. :(
als ik er een wil hebben moet die zowieso van rvs zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik vind die van Reichhard ook wel mooi...ook RVS

Reichhard Spruitstuk

maar wel 600 euri :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kun je leuk een klein stukkie mee scheuren ja :p

Zijn trouwens zelfde als K-tec
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

rvs is echt onzin en niet nodig staal is net zo goed zo niet beter!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik vind rvs toch stukken beter
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Voor je spoolup is een RVS niet echt geschikt. Kun je beter een gietijzer hebben als je het mij vraagt.

Bij de subaru is het goed merkbaar. Daar hebben ze verschillende spruitstukken getest(dacht 11 stuk). Waarvan enkele equal length en enkele None E.L.
Qua spool-up kwam geen enkel spruitstuk aan de prestaties van het orginele gietijzeren.
Uiteraard werdt er bij de meeste wel een goed verschil gemeten in koppel en vermogen. Soms wel tot 8%!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Michel PM ( maar niet over dit onderwerp :wink: )
remcool
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 15:25
Locatie: nederland
Contacteer:

Inlaatspruitstuk zou kunnen, zal dan wel exact de wensen moeten weten.
Nu is dit een probleempje, gezien de verschillende wensen van mensen.
Het spruitstuk voor de foto's is nu zo goed als klaar, schat de kosten op een ruime 500 euro stuk.

groeten remco
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

500 euro ja doei :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sorry hoor luco maar je materialen kennis is niet je van het wat mij betreft. (is niet negatief ten opzichte van je persoon bedoeld hoor)

verder is €500,- wel heel erg veel en als er mensen zijn die aangepaste IC `s willen hebben of aangepaste inlaatspruitstukken ja dan moet je bij mij zijn zal ik zo zeggen.
kost je zeker geen€500,- maar voor niks gaat natuurlijk ook de zon op :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:sorry hoor luco maar je materialen kennis is niet je van het wat mij betreft. (is niet negatief ten opzichte van je persoon bedoeld hoor)

verder is €500,- wel heel erg veel en als er mensen zijn die aangepaste IC `s willen hebben of aangepaste inlaatspruitstukken ja dan moet je bij mij zijn zal ik zo zeggen.
kost je zeker geen€500,- maar voor niks gaat natuurlijk ook de zon op :D
ach we hebben inmiddels behoorlijk veel ervaring met rvs spruitstukken en met die auto wordt geraced en dat bevalt prima, ieder zijn voorkeur.
mij heb je niet horen zeggen dat 500 weinig is

ja en rvs wordt veel gebruikt in de racerij en daarom zal het wel slecht zijn :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
remcool
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 15:25
Locatie: nederland
Contacteer:

de 500 euro is voor het uitlaatspruitstuk, inlaatspruitstuk ben ik nog niet aan toegekomen. En rvs is zeker niet het beste matriaal voor een uitlaatspruitstuk, ook al wordt het door veel mensen gebruikt.

groeten remco
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hehe eindelijk iemand die het begrijpt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mensen denken altijd dat RVS beter is omdat het nauwelijks roest.
Maar zoveel kans heeft zo'n spruitstuk niet om te roesten.

Dat het minder goed lasbaar is en daardoor grotere kans heeft op scheuren intreseert men niet zo.
Verder is gepolijst RVS natuurlijk weer bling bling gehalte: ++
Waar ook veel mensen voor vallen.

Dusja... :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je rvs op de juiste manier last is er niks mis mee, het kan dunner dan gietijzer en scheelt dus gewicht :D
nog meer gewichtsbesparing behaal je met titanium, maar als de meeste hier rvs al duur vinden :D :lol: :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

(S)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer schreef:als je rvs op de juiste manier last is er niks mis mee, het kan dunner dan gietijzer en scheelt dus gewicht :D
nog meer gewichtsbesparing behaal je met titanium, maar als de meeste hier rvs al duur vinden :D :lol: :D
Jahoor daat zijn de logische denkers met de gewichtsbesparing weer.
Zorg eens dat je zelf wat meer gaat sporten, of ga poepen VOOR je in de auto stapt. Dat soort gewichtsbesparing merk je meer dan die paar grammen die je met materiaalkeuze bespaart.
Kortom: gelul :p

Verder hebben we het gewoon over kwaliteitslassen he, en gewoon staal last gewoon beter en makkelijker dan RVS en dan de kwaliteit van de lasser daargelaten. Das gewoon the human-factor.

En gietijzer? Weet je wel waar je het zelf over hebt?
Gietijzer is sowieso kut, maja omdat je er mooie ingewikkelde vormen mee kunt gieten in veelvoud is het een redelijk logische optie.
Maar om te lassen is het bijna niet mogelijk (jah met goed voorgloeien etc. is er wel wat mogelijk).
Maar we praten hier gewoon over staal hoor...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik zei al ieder zijn keuze als je rvs goed last gaat het langer mee dan staal :D :D :D
maar je moet dat wel door vaklui laten doen en niet door prutsers, maar ja dat kost een paar centen :) maar dan krijg je ook iets goeds (Y)
zal eens een fototje opsnorren als het lukt

[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20120.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20123.JPG[/img]

moet nog gepolijst evt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Noem jij dit een spruitstuk? :lol:

Je weet niet waar je over praat Luco, lama....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee dit is geen spruitstuk dit is de open pijp vanaf de turbo
fototjes spruitstuk heb ik hier niet :( :( ging me even om het laswerk
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 17 apr 2005 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel goed, das een stuk downpipe wat je laat zien.

Iets totaal anders dan een spagettispruitstuk waar we nu over praten, ingewikkelde spagetti's zoals op een GT worden thermisch veeel zwaarder belast dan een stuk uitlaatpijp wat met ruime bochten loopt en makkelijk alle kanten kan uitzetten zonder dat er hoge spanningen ontstaan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zal eens kijken of ik de fotos van het rvs spruitstuk van de clio sport op kan snorren die in de zwarte vijf gelast is, is echt maat en vakwerk
pijpen zijn allemaal even lang en erg mooi gedaan , was lastig zat :D
maar die man was een echte vakman :)
helaas heb ik hier de fotos niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor een RS-blok zal het wel neerkomen op 4 pijpen die gewoon recht naar beneden lopen, dus das wederom niet te vergelijken met dit soort constructies:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=124

Dat ding van k-tec is ook technisch (jaja) nogal slecht inmekaar gezet.
Veel lassen, korte bochten, rvs. Dus voor de levensduur is dit gewoon erg beroerd.
Als je nou een soortgelijk spruitstuk met normaal kwaliteitsstaal opzet en goed last gaat dat veel langer mee.

Kijk maar eens naar de peugeot-stukkies van Pieter Oonincx
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gelukkig ziet het er zo niet uit :D
er zitten maar een paar lasbochtjes op en is veel netter gedaan en het is echt wel een redelijk op een spaggettispruitstuk lijkend stukje werk, recht naar beneden ga je niet halen bij een clio sportblok in een vijfje :) hij loopt eerst een stukje naar links (schuin naar beneden en dan naar het subframe, waar de pijpen bij elkaar komen is ergens links onderin.
je hebt alleen heel weinig ruimte en je moet bij een vijfje onder het subframe door en dat maakt het allemaal erg krap, maar zoals ik al eerder zei ieder zijn keuze
ik ga op de motorfiets ook voor rvs omdat ik erin geloof
geloofd een ander in staal of titanium of wat dan ook ook prima

titanium is nog gaver maar erg duur :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vraag eens een boek materiaalkennis voor je (50e? :p ) verjaardag Luco, dan babbelen wel weer verder :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Vraag eens een boek materiaalkennis voor je (50e? :p ) verjaardag Luco, dan babbelen wel weer verder :D
hoezo dat omdat ik voor iets anders kies dan jij?
beetje zielige opmerking (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zielige opmerking? Je moet niet 'geloven' in bepaalde materialen als je er nix over weet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

rij al tien jaar met rvs op de motor :D

en al zou staal beter zijn waarom gebruiken ze in de F1 dan ook rvs???
leg het me maar uit

misschien dat het bij een turboblok minder geschikt is maar hij rijd zonder turbo he
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Luco/Alpine-racer schreef:rij al tien jaar met rvs op de motor :D

en al zou staal beter zijn waarom gebruiken ze in de F1 dan ook rvs???
leg het me maar uit
Rvs is een metaal wat zeer hard is. Als je het gaat lassen krijg je dus spanningen in het metaal om dat je gaat verwarmen materiaal toevoegt en dan krimpt het weer. RVS krijgt op die punten helehoge spanningen waar door het makkelijk wil breken of scheuren

staal is veel rekbaarder (?) en kan dus beter tegen spanningen. Daarintegen is rvs mooier te lassen en staat gewoon beter dan zo'n roestig ding.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dus inderdaad bij turbomotoren minder geschikt omdat die temperaturen hoger worden dan bij een atmosferische motor.
dan nog kan je ervoor kiezen als je maar weet dat het meer kost (eerder vervangen) maar goed zonder turbo zal het net zolang mee gaan (of langer) dan staalomdat staal wegrot en rvs niet, dat scheurt eventueel eerder als het zijn spanning niet kwijt kan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

laat ik nu toevallig gecertificeerd lasser zijn wat betreft rvs .
verder is rvs dus gewoon shit als uitlaatspruitstuk.
en LUCO aub niet meer antwoorden nu he , je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben.
Plaats reactie