r5gt spruitstuk
ben op het moment bezig met het maken van renault5gt spruitstukken, bij eventuele intresse gaarne een mailtje i.v.m. laten maken van de flenzen. Keuze uit alle matrialen, vormen dia's enz.
Spruitstukken op de markt zijn niet echt je van het, zal binnenkort een fototje laten zien. Zijn niet echt goedkoop, durf er nog geen prijs van te noemen ivm het aantal uren nodig om een mooie, heel blijvende te maken.
mvrgr. mouthaan r
remco5gt2hotmail.com
Spruitstukken op de markt zijn niet echt je van het, zal binnenkort een fototje laten zien. Zijn niet echt goedkoop, durf er nog geen prijs van te noemen ivm het aantal uren nodig om een mooie, heel blijvende te maken.
mvrgr. mouthaan r
remco5gt2hotmail.com
inlaatspruitstukken aanpassen kan ik wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als die van 1000 euro van titanium is wil ik er wel 1
er zijn er zat die spruitstukken maken ja maar meestal duur.
als ik er een wil hebben moet die zowieso van rvs zijn.

er zijn er zat die spruitstukken maken ja maar meestal duur.

als ik er een wil hebben moet die zowieso van rvs zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
rvs is echt onzin en niet nodig staal is net zo goed zo niet beter!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik vind rvs toch stukken beter
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Voor je spoolup is een RVS niet echt geschikt. Kun je beter een gietijzer hebben als je het mij vraagt.
Bij de subaru is het goed merkbaar. Daar hebben ze verschillende spruitstukken getest(dacht 11 stuk). Waarvan enkele equal length en enkele None E.L.
Qua spool-up kwam geen enkel spruitstuk aan de prestaties van het orginele gietijzeren.
Uiteraard werdt er bij de meeste wel een goed verschil gemeten in koppel en vermogen. Soms wel tot 8%!
Bij de subaru is het goed merkbaar. Daar hebben ze verschillende spruitstukken getest(dacht 11 stuk). Waarvan enkele equal length en enkele None E.L.
Qua spool-up kwam geen enkel spruitstuk aan de prestaties van het orginele gietijzeren.
Uiteraard werdt er bij de meeste wel een goed verschil gemeten in koppel en vermogen. Soms wel tot 8%!
Inlaatspruitstuk zou kunnen, zal dan wel exact de wensen moeten weten.
Nu is dit een probleempje, gezien de verschillende wensen van mensen.
Het spruitstuk voor de foto's is nu zo goed als klaar, schat de kosten op een ruime 500 euro stuk.
groeten remco
Nu is dit een probleempje, gezien de verschillende wensen van mensen.
Het spruitstuk voor de foto's is nu zo goed als klaar, schat de kosten op een ruime 500 euro stuk.
groeten remco
sorry hoor luco maar je materialen kennis is niet je van het wat mij betreft. (is niet negatief ten opzichte van je persoon bedoeld hoor)
verder is 500,- wel heel erg veel en als er mensen zijn die aangepaste IC `s willen hebben of aangepaste inlaatspruitstukken ja dan moet je bij mij zijn zal ik zo zeggen.
kost je zeker geen500,- maar voor niks gaat natuurlijk ook de zon op
verder is 500,- wel heel erg veel en als er mensen zijn die aangepaste IC `s willen hebben of aangepaste inlaatspruitstukken ja dan moet je bij mij zijn zal ik zo zeggen.
kost je zeker geen500,- maar voor niks gaat natuurlijk ook de zon op

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ach we hebben inmiddels behoorlijk veel ervaring met rvs spruitstukken en met die auto wordt geraced en dat bevalt prima, ieder zijn voorkeur.mark 5t schreef:sorry hoor luco maar je materialen kennis is niet je van het wat mij betreft. (is niet negatief ten opzichte van je persoon bedoeld hoor)
verder is 500,- wel heel erg veel en als er mensen zijn die aangepaste IC `s willen hebben of aangepaste inlaatspruitstukken ja dan moet je bij mij zijn zal ik zo zeggen.
kost je zeker geen500,- maar voor niks gaat natuurlijk ook de zon op
mij heb je niet horen zeggen dat 500 weinig is
ja en rvs wordt veel gebruikt in de racerij en daarom zal het wel slecht zijn




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de 500 euro is voor het uitlaatspruitstuk, inlaatspruitstuk ben ik nog niet aan toegekomen. En rvs is zeker niet het beste matriaal voor een uitlaatspruitstuk, ook al wordt het door veel mensen gebruikt.
groeten remco
groeten remco
hehe eindelijk iemand die het begrijpt
Mensen denken altijd dat RVS beter is omdat het nauwelijks roest.
Maar zoveel kans heeft zo'n spruitstuk niet om te roesten.
Dat het minder goed lasbaar is en daardoor grotere kans heeft op scheuren intreseert men niet zo.
Verder is gepolijst RVS natuurlijk weer bling bling gehalte: ++
Waar ook veel mensen voor vallen.
Dusja...
Maar zoveel kans heeft zo'n spruitstuk niet om te roesten.
Dat het minder goed lasbaar is en daardoor grotere kans heeft op scheuren intreseert men niet zo.
Verder is gepolijst RVS natuurlijk weer bling bling gehalte: ++
Waar ook veel mensen voor vallen.
Dusja...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je rvs op de juiste manier last is er niks mis mee, het kan dunner dan gietijzer en scheelt dus gewicht 
nog meer gewichtsbesparing behaal je met titanium, maar als de meeste hier rvs al duur vinden


nog meer gewichtsbesparing behaal je met titanium, maar als de meeste hier rvs al duur vinden



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:

Jahoor daat zijn de logische denkers met de gewichtsbesparing weer.Luco/Alpine-racer schreef:als je rvs op de juiste manier last is er niks mis mee, het kan dunner dan gietijzer en scheelt dus gewicht
nog meer gewichtsbesparing behaal je met titanium, maar als de meeste hier rvs al duur vinden![]()
![]()
Zorg eens dat je zelf wat meer gaat sporten, of ga poepen VOOR je in de auto stapt. Dat soort gewichtsbesparing merk je meer dan die paar grammen die je met materiaalkeuze bespaart.
Kortom: gelul

Verder hebben we het gewoon over kwaliteitslassen he, en gewoon staal last gewoon beter en makkelijker dan RVS en dan de kwaliteit van de lasser daargelaten. Das gewoon the human-factor.
En gietijzer? Weet je wel waar je het zelf over hebt?
Gietijzer is sowieso kut, maja omdat je er mooie ingewikkelde vormen mee kunt gieten in veelvoud is het een redelijk logische optie.
Maar om te lassen is het bijna niet mogelijk (jah met goed voorgloeien etc. is er wel wat mogelijk).
Maar we praten hier gewoon over staal hoor...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zei al ieder zijn keuze als je rvs goed last gaat het langer mee dan staal
maar je moet dat wel door vaklui laten doen en niet door prutsers, maar ja dat kost een paar centen
maar dan krijg je ook iets goeds
zal eens een fototje opsnorren als het lukt
[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20120.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20123.JPG[/img]
moet nog gepolijst evt



maar je moet dat wel door vaklui laten doen en niet door prutsers, maar ja dat kost een paar centen


zal eens een fototje opsnorren als het lukt
[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20120.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~hornsvel/foto%20123.JPG[/img]
moet nog gepolijst evt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee dit is geen spruitstuk dit is de open pijp vanaf de turbo
fototjes spruitstuk heb ik hier niet
ging me even om het laswerk
fototjes spruitstuk heb ik hier niet


Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 17 apr 2005 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heel goed, das een stuk downpipe wat je laat zien.
Iets totaal anders dan een spagettispruitstuk waar we nu over praten, ingewikkelde spagetti's zoals op een GT worden thermisch veeel zwaarder belast dan een stuk uitlaatpijp wat met ruime bochten loopt en makkelijk alle kanten kan uitzetten zonder dat er hoge spanningen ontstaan.
Iets totaal anders dan een spagettispruitstuk waar we nu over praten, ingewikkelde spagetti's zoals op een GT worden thermisch veeel zwaarder belast dan een stuk uitlaatpijp wat met ruime bochten loopt en makkelijk alle kanten kan uitzetten zonder dat er hoge spanningen ontstaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zal eens kijken of ik de fotos van het rvs spruitstuk van de clio sport op kan snorren die in de zwarte vijf gelast is, is echt maat en vakwerk
pijpen zijn allemaal even lang en erg mooi gedaan , was lastig zat
maar die man was een echte vakman
helaas heb ik hier de fotos niet
pijpen zijn allemaal even lang en erg mooi gedaan , was lastig zat

maar die man was een echte vakman

helaas heb ik hier de fotos niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Voor een RS-blok zal het wel neerkomen op 4 pijpen die gewoon recht naar beneden lopen, dus das wederom niet te vergelijken met dit soort constructies:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=124
Dat ding van k-tec is ook technisch (jaja) nogal slecht inmekaar gezet.
Veel lassen, korte bochten, rvs. Dus voor de levensduur is dit gewoon erg beroerd.
Als je nou een soortgelijk spruitstuk met normaal kwaliteitsstaal opzet en goed last gaat dat veel langer mee.
Kijk maar eens naar de peugeot-stukkies van Pieter Oonincx
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=124
Dat ding van k-tec is ook technisch (jaja) nogal slecht inmekaar gezet.
Veel lassen, korte bochten, rvs. Dus voor de levensduur is dit gewoon erg beroerd.
Als je nou een soortgelijk spruitstuk met normaal kwaliteitsstaal opzet en goed last gaat dat veel langer mee.
Kijk maar eens naar de peugeot-stukkies van Pieter Oonincx
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gelukkig ziet het er zo niet uit
er zitten maar een paar lasbochtjes op en is veel netter gedaan en het is echt wel een redelijk op een spaggettispruitstuk lijkend stukje werk, recht naar beneden ga je niet halen bij een clio sportblok in een vijfje
hij loopt eerst een stukje naar links (schuin naar beneden en dan naar het subframe, waar de pijpen bij elkaar komen is ergens links onderin.
je hebt alleen heel weinig ruimte en je moet bij een vijfje onder het subframe door en dat maakt het allemaal erg krap, maar zoals ik al eerder zei ieder zijn keuze
ik ga op de motorfiets ook voor rvs omdat ik erin geloof
geloofd een ander in staal of titanium of wat dan ook ook prima
titanium is nog gaver maar erg duur


er zitten maar een paar lasbochtjes op en is veel netter gedaan en het is echt wel een redelijk op een spaggettispruitstuk lijkend stukje werk, recht naar beneden ga je niet halen bij een clio sportblok in een vijfje

je hebt alleen heel weinig ruimte en je moet bij een vijfje onder het subframe door en dat maakt het allemaal erg krap, maar zoals ik al eerder zei ieder zijn keuze
ik ga op de motorfiets ook voor rvs omdat ik erin geloof
geloofd een ander in staal of titanium of wat dan ook ook prima
titanium is nog gaver maar erg duur



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoezo dat omdat ik voor iets anders kies dan jij?Steven schreef:Vraag eens een boek materiaalkennis voor je (50e?) verjaardag Luco, dan babbelen wel weer verder
beetje zielige opmerking

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
rij al tien jaar met rvs op de motor 
en al zou staal beter zijn waarom gebruiken ze in de F1 dan ook rvs???
leg het me maar uit
misschien dat het bij een turboblok minder geschikt is maar hij rijd zonder turbo he

en al zou staal beter zijn waarom gebruiken ze in de F1 dan ook rvs???
leg het me maar uit
misschien dat het bij een turboblok minder geschikt is maar hij rijd zonder turbo he
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Rvs is een metaal wat zeer hard is. Als je het gaat lassen krijg je dus spanningen in het metaal om dat je gaat verwarmen materiaal toevoegt en dan krimpt het weer. RVS krijgt op die punten helehoge spanningen waar door het makkelijk wil breken of scheurenLuco/Alpine-racer schreef:rij al tien jaar met rvs op de motor
en al zou staal beter zijn waarom gebruiken ze in de F1 dan ook rvs???
leg het me maar uit
staal is veel rekbaarder (?) en kan dus beter tegen spanningen. Daarintegen is rvs mooier te lassen en staat gewoon beter dan zo'n roestig ding.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dus inderdaad bij turbomotoren minder geschikt omdat die temperaturen hoger worden dan bij een atmosferische motor.
dan nog kan je ervoor kiezen als je maar weet dat het meer kost (eerder vervangen) maar goed zonder turbo zal het net zolang mee gaan (of langer) dan staalomdat staal wegrot en rvs niet, dat scheurt eventueel eerder als het zijn spanning niet kwijt kan.
dan nog kan je ervoor kiezen als je maar weet dat het meer kost (eerder vervangen) maar goed zonder turbo zal het net zolang mee gaan (of langer) dan staalomdat staal wegrot en rvs niet, dat scheurt eventueel eerder als het zijn spanning niet kwijt kan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
laat ik nu toevallig gecertificeerd lasser zijn wat betreft rvs .
verder is rvs dus gewoon shit als uitlaatspruitstuk.
en LUCO aub niet meer antwoorden nu he , je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben.
verder is rvs dus gewoon shit als uitlaatspruitstuk.
en LUCO aub niet meer antwoorden nu he , je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben.