ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

-Ray- schreef:
- op de sloop halen, simpel te vervangen
- contactjes van de driepolige stekker achter het luchtfilter schoonmaken, soms gaat de klokkenwinkel zelf kapot. ook 2ehands volop te krijgen.
- zit de aftapplug goed aangedraaid?
- tussen de 100 en de 140 euro
- aandrijfas, sloop 20-30 euro, nieuw 100

:)
Ok! Thnx!
Het klinkt me allemaal heel goed in de oren. Ik twijfel echter nogsteeds over de olie. Is dat niet te makkelijk gedacht? Of komt het echt zeer regelmatig voor dat de plug lekt?
Morgen bij de garage informeren, kijken wat ze er daar van zeggen & of ze een kostenplaatje kunnen schetsen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

R(ay)Si schreef:Bleu Sport

Ik vindt hem er wel netjes uitzien, wel erg hoog! Helaas niet genoeg centjes :(
Leuk bakkie, ik hoop dat de nieuwe eigenaar hem heel snel verlaagd! :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

35mm verlaagd is ie op de foto in ieder geval niet! :)
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

past een 2,5" uitlaat over de achterbrug van een GTT? zonder er de hele tijd tegenaan te klapperen?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Merijn schreef:35mm verlaagd is ie op de foto in ieder geval niet! :)
Hij lijkt eerder 35mm verhoogd ja :D

Maar is dit nou zo'n bestel-uitvoering? Als je zo naar dat achterste ruitje kijkt? Of kan dat niet bij een bs? :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

R(ay)Si schreef:Hij lijkt eerder 35mm verhoogd ja :D
Zit gewoon een rare wielmaat onder, 195/40/r14 :s
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dennisvr schreef:past een 2,5" uitlaat over de achterbrug van een GTT? zonder er de hele tijd tegenaan te klapperen?
ja hoor, als je m maar hoog en strak genoeg in z'n rubbers ophangt :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

R(ay)Si schreef:
Merijn schreef:35mm verlaagd is ie op de foto in ieder geval niet! :)
Hij lijkt eerder 35mm verhoogd ja :D

Maar is dit nou zo'n bestel-uitvoering? Als je zo naar dat achterste ruitje kijkt? Of kan dat niet bij een bs? :)
Volgens mij zit er gewoon blauwe folie op de zijruitjes.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ben zeer benieuwd waar deze auto heen is gegaan:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... it1%3DZoek

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 103126.jpg[/img]

Heeft maanden stil gestaan bij ESD in Alphen a/d Rijn, en stond nu ineens te koop bij een handelaar.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-Ray- schreef:
dennisvr schreef:past een 2,5" uitlaat over de achterbrug van een GTT? zonder er de hele tijd tegenaan te klapperen?
ja hoor, als je m maar hoog en strak genoeg in z'n rubbers ophangt :)
(Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Chris schreef:Ben zeer benieuwd waar deze auto heen is gegaan:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... it1%3DZoek

Heeft maanden stil gestaan bij ESD in Alphen a/d Rijn, en stond nu ineens te koop bij een handelaar.
Stond deze op die binnenplaats bij die tuningshop?

Zag er niet zo heel rooskleurig uit dacht ik!.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Florus, hij heeft inderdaad een tijdje op die binneplaats gestaan, maar later is hij in "het weiland" gezet.

Zeer strakke auto om te zien, op de zichtdelen zat geen roest. Maanden geleden had ik hem al willen kopen, maar toen moest hij nog 2-2.5 opbrengen, zat een nieuwe turbo op ofzo.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Stienus schreef:
Ok! Thnx!
Het klinkt me allemaal heel goed in de oren. Ik twijfel echter nogsteeds over de olie. Is dat niet te makkelijk gedacht? Of komt het echt zeer regelmatig voor dat de plug lekt?
Morgen bij de garage informeren, kijken wat ze er daar van zeggen & of ze een kostenplaatje kunnen schetsen.
Het is dus niks geworden. Kosten waren tussen de 1000 en 2000 euro.
Vrij normaal zou je denken, maar het ging dus over een GTT van 2900 euro. Dan mag je wel iets minder werk verwachten vind ik.
Toch bedankt iedereen die mijn vragen beantwoord hebben (Y)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Chris schreef:Florus, hij heeft inderdaad een tijdje op die binneplaats gestaan, maar later is hij in "het weiland" gezet.

Zeer strakke auto om te zien, op de zichtdelen zat geen roest. Maanden geleden had ik hem al willen kopen, maar toen moest hij nog 2-2.5 opbrengen, zat een nieuwe turbo op ofzo.
Die wagen had de vorige eigenaar een jaar voor dat ie te koop stond compleet gereviseerd, maar een jaar later is de turbo stuk gegaan, toen hebben ze ADS er een nieuwe turbo op gezet en stond ie daar te koop
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

Stienus schreef: Het is dus niks geworden. Kosten waren tussen de 1000 en 2000 euro.
Vrij normaal zou je denken, maar het ging dus over een GTT van 2900 euro. Dan mag je wel iets minder werk verwachten vind ik.
Toch bedankt iedereen die mijn vragen beantwoord hebben (Y)
Is inderdaad nasty om dan te horen dat er zoveel werk inzit bij een auto waar zoveel vor gevraagd wordt. En die lekkende olie plug kan zijn doordat de chasissring op is. Heb ik bij mijn GTT ook gehad. kostte 20 cent om te vervangen :wink:

Maar ik heb ook nog een vraag nu Lienus en ik vanavond bezig waren over wat dingen en vraag me af of een phase 1 kop hetzelfde is als een phase 2. Er staat me iets bij van wel maar weet het niet zeker
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

Stienus schreef: Het is dus niks geworden. Kosten waren tussen de 1000 en 2000 euro.
Vrij normaal zou je denken, maar het ging dus over een GTT van 2900 euro. Dan mag je wel iets minder werk verwachten vind ik.
Toch bedankt iedereen die mijn vragen beantwoord hebben (Y)
Is inderdaad nasty om dan te horen dat er zoveel werk inzit bij een auto waar zoveel vor gevraagd wordt. En die lekkende olie plug kan zijn doordat de chasissring op is. Heb ik bij mijn GTT ook gehad. kostte 20 cent om te vervangen :wink:

Maar ik heb ook nog een vraag nu Lienus en ik vanavond bezig waren over wat dingen en vraag me af of een phase 1 kop hetzelfde is als een phase 2. Er staat me iets bij van wel maar weet het niet zeker
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee de klephoek van de fase1/2 verschilt.
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

ok das duidelijk. Hoop dan voor haar dat het alleen een koppakking is die moet worden vervangen
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jacco Twingi schreef:Te koop op marktplaats:
5 GT Turbo Fase 2

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 103751.jpg[/img] (Klik)
Nou Haas, pikkepijpie... das toch prima voor jou?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja hij's volgens mij nog steeds niet weze kijken
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Een wat? :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Prijzen zijn wel hoog inderdaad Merijn, daarentegen vervangen ze 5 keer mijn startmotor in de garantie.

Dusja.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je moet het treffen, inderdaad. Ik heb zeer slechte ervaringen met de dealer in Oss (m.u.v. Arend aan de Gasstraat, moet ik er wel effe bij vermelden :) ), dus aan de hand van die ervaringen heb ik mijn mening gevormd.

Ik heb gewoon meer vertrouwen in de kleine, onafhankelijke garage, waar je gewoon de werkplaats in kan lopen en kan kijken wat ze doen en een praatje met ze maken. Ik heb zelf een goed adres gevonden, maar ik weet dat er heel veel prutsers aan het werk zijn in veel garages. :( Je moet een goede weten te vinden en dat valt niet mee.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn, het is net als met een auto, je moet altijd geluk hebben.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, dat ben ik niet met je eens.

Je kunt aan heet veel zaken merken of je je auto ergens vertrouwd achter kan laten. Dat merk je aan de mensen, de sfeer, de werkplaats, de klanten, etc...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Johan schreef:ja hij's volgens mij nog steeds niet weze kijken
nee...erg he... :~

@Steven. zit er al twee weken naar te kijken ofzo..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris schreef:Merijn, het is net als met een auto, je moet altijd geluk hebben.....
Dat kun je van een auto wel zeggen, maar van een dealer absoluut niet.

Daar heb je mensen werken, en die mensen zouden gewoon via een protocol moeten werken. en een beetje hoog niveau moeten hebben dan een garage. Zeker met die prijzen van een dealer moet je dat zelfs verwachten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Monteurs mogen alleen maar naar mijn GT wijzen, :D
sleutelen doe ik zelf wel, scheelt ook nog es een hoop centen. :lol:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Erik Olijnsma schreef:verwachten.
Juist.

Met andere woorden, dus toch geluk hebben. ;)

Einde. :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

jawel, maar als je bij een dealer geluk moet hebben om een auto tegen erg hoge prijzen te repareren...
Dan kun je toch beter je geluk beproeven bij een goedkopere garage :S

Waarom dan liever de dealer?

En gisteren was er ook een stukje op de radio, dat een aantal garages een protocol opzetten, een soort gedragsregel, dat ze zoveel mogelijk gaan proberen de klanten te flessen :lol: :lol:

stom verhaal: de nu al goeden sluiten zich erbij aan, en de slechten niet, en blijven oplichten..
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

~Haas~ schreef:
Johan schreef:ja hij's volgens mij nog steeds niet weze kijken
nee...erg he... :~

@Steven. zit er al twee weken naar te kijken ofzo..
|:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Leer Haas kennen... Die doet van alles voor anderen, maar ondertussen wordt er helemaal niks aan zijn eigen auto gedaan. ;) Wel sociaal, maar niet echt slim. :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

*schaam*.......
Gesloten