[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/20.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/18.jpg[/img]
Al snel begon het tuningsbloed harder te pompen en kwam de drang naar kleine details...dus moesten de remklauwen eraan geloven en kregen een rood kleurtje:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/15.jpg[/img]
Het hek was toen van de dam en "onder invloed" begon mijn irritatie t.o.v. de vele steenslag-putjes ongekende hoogten te bereiken. Dusss...eraf die motorkap:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/14.jpg[/img]
Genoeg roestige plekjes; die zijn effectief weggewerkt...
Ook wat verfraaing in het motorruim:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/13.jpg[/img]
Die 48 uur zonder motorkap leek wel erg lang te duren, dus hebben we de stootstripjes gelijk maar overgespoten:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/09.jpg[/img]
En toen eindelijk verlossing; de motorkap kwam 's avond retour...dus na het werk gelijk weer gemonteerd:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/07.jpg[/img]
De volgende dag was het weekend, dus konden de details worden afgewerkt:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/06.jpg[/img]
De strip op de kofferbak had z'n beste jaren gehad; bovendien hadden onverlaten het 'clio16V-embleem' gejat

[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/04.jpg[/img]
Onlangs heb ik via het internet voor nog geen 30 euries een (volgens mij) seat-spoilerlip kunnen scoren...gloedje nieuw, nog in de fabrieksverpakking. Nog even langs Brezan voor wat racegaas en het volgende weekendje was (overdag in ieder geval) al gevuld:
[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/03.jpg[/img]
Lastig klusje, die hoek goed krijgen...is hier op zich redelijk gelukt; tezamen met wat glimmend racegaas. De twee uiterste openingen ga ik openlaten..de rest dicht. Vanzelfsprekend racegaas achter de openingen voor wat functioneel en optisch accent
Weekie later bleek die lip door de hoek te gaan bollen/schuiven in het midden...dus weer naar Van der Toorn Auto's in Voorschoten (die zaterdag een lege werkplaats heeft

[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/01.jpg[/img]
Weer zitten spuiten met die zwarte glanslak...bekt op zich leuk, maar gaat snel met de juiste kleur gebeuren...
Op een engelse website zag ik een voorkant van een Clio, waarbij de centrale luchtinlaat van de bumper was voorzien van racegaas...mooi, want dat was weer iets om een zaterdag overdag mee te vullen

[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/00.jpg[/img]
Dit weekend eindelijk de juiste kleur zwart gekocht, geheel volgens kleurcode 676...tja, wat moet je dan?

[img]http://www.xs4all.nl/~bfuchs/Clio/00_3.jpg[/img]
Op zich best ok, voor een amateur-doehetzelfert

What's next? (in willekeurige volgorde)
- Verlagen
- Middendemper verwijderen
- Kofferbakstrip opnieuw spuiten
- Gerammel in het interieur opsporen en verhelpen
- Middenste luchtrooster interieurventilatie vervangen HEEFT IEMAND DIE TOEVALLIG NOG TE KOOP?

- Open luchtfilter monteren
- Spoilerlip achterbumper zoeken, kopen en bevestigen
- Sideskirts zoeken, kopen ne bevestigen WEDEROM: ALS IEMAND ZE TE KOOP HEEFT, LAAT HET ME WETEN!
In het kader van 'kennis delen' heb ik praktijk ondervindelijk veel geleerd over het monteren van zo'n spoilerlip...metname het buigen van de hoek was voor mij (als onervaren persoon) een hele klus. Voor mede-renaultovielen sta ik graag klaar met praktische tips...
