Florus' Blauwe 5gt turbo
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Zomer 2006!?Lex schreef: Lekker van de zomer weer sissen

Heb lang getwijfeld tussen de big brake 285mm,en de 260mm van de clio.Steven schreef:Hmm bekende spulletjes allemaal
Goeie smaak Fleur
Toch maar voor de clio remmen gekozen,zal ook best wel serieus remmen

en zit 'k niet zo gebonden a/d velgmaat

Goed bezig!! 

Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Wat zijn de verschillen in de schijven/klauwen van een Clio, R19 en R5GT dan precies??
Want de mijne heeft sinds de 2.0T ook serieus probleem met remmen, vooral wanneer je harder rijdt op stukjes waar je eerst niet zo hard kon en dus ook harder/langer moet remmen. Sompig als de pest en ze trekken langzaam aan krom heb ik het idee, wanneer ik zachtjes rem, remt ie zagend zeg maar
Want de mijne heeft sinds de 2.0T ook serieus probleem met remmen, vooral wanneer je harder rijdt op stukjes waar je eerst niet zo hard kon en dus ook harder/langer moet remmen. Sompig als de pest en ze trekken langzaam aan krom heb ik het idee, wanneer ik zachtjes rem, remt ie zagend zeg maar

Mrtn = Maarten
Mrtn schreef:Wat zijn de verschillen in de schijven/klauwen van een Clio, R19 en R5GT dan precies??
5Gtt schijf = 238mm
Clio schijf = 259mm
Remklauwen zijn hetzelfde,alleen ff remzadels van een clio monteren

Aangezien mijn williams heel goed remde met de originele schijven,leek me dit een goede keus voor de 5gtt,
aangezien die ook nog eens 200kg lichter is dan een clio denk ik dat het best lekker zal gaan remmen

2.0? Mis ik wat?Mrtn schreef:Wat zijn de verschillen in de schijven/klauwen van een Clio, R19 en R5GT dan precies??
Ik ben na het dagje zandvoort nog steeds erg te spreken over mijn 285mm's gewoon geen greintje fading en ik deed toch erg m'n best

Maargoed voor straatgebruik voldoen die clio-remmen ook wel, zeker met ferrodo DS2500, das echt megaspul.
Erg mooi hoor!
-
- Moderator
- Car: Megane
damnz nice 

Bedoel je het zilverkleurige stangetje wat van de carroserie naar het subframe loopt?Merijn schreef:Florus, zijn die beugels nieuw of heb je ze laten spuiten? (grijze dingen, weet ff niet hoe ze heten.)
'K heb alles gestraalt,en daarna in de zink gespoten en afgelakt

Ok, thanks... Die bedoelde ik.Florus schreef:Bedoel je het zilverkleurige stangetje wat van de carroserie naar het subframe loopt?Merijn schreef:Florus, zijn die beugels nieuw of heb je ze laten spuiten? (grijze dingen, weet ff niet hoe ze heten.)
'K heb alles gestraalt,en daarna in de zink gespoten en afgelakt

hoe wou jij ze monteren dan??
Immer wieder die verdammte Holländer
ow dat heb ik niet gelezen... daar heb ik nog nooit van gehoord, nieuwe schijven maakt toch niks uit hoe je ze monteert...
Immer wieder die verdammte Holländer