probleem met ruitenwisser(vloeistof)

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
willow

k heb nu al 2x gehad, dat als ik met voorruit sproeide, dat de sproeier beel hangen, dus gewoon net zolang bleef spuiten totdat de vloeistof op was...

onder andere gister toen ik uit assen kwam.... toen uiteindelijk me vloeistof op was, blijven me ruitenwissers gewoon doorgaan..

ik heb toen de stekker van de vloeistof eruit getrokken en uiteindelijk stopte me wissers.

heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen? tis best irritant, nu zit heel me auto weer onder de ruitenwisser vloeistof :)

bvd
Madmaus

Ja heb ik ook gehad! Heel irritant!
Het is je schakelaar. Die pomp maakt een herrie he als je vloeistof op is :p

ff naar de sloop rijden 10 euro nieuwe schakelaar! Hou er wel rekening dat je eentje moet halen MET achterruitewisser

Gr,
Maurice
willow

Madmaus schreef:Ja heb ik ook gehad! Heel irritant!
Het is je schakelaar. Die pomp maakt een herrie he als je vloeistof op is :p

ff naar de sloop rijden 10 euro nieuwe schakelaar! Hou er wel rekening dat je eentje moet halen MET achterruitewisser

Gr,
Maurice
ja idd, een zoement geluid :D best irritant als dat zooitje blijft hangen, als je 140 op de snelweg rijd :)

bedankt, ik ga eerst wel ff bij de dealer vragen wat dat kost, ben niet zo van de sloop (niet zo'n handige jongen) hahaha

but thnx!
Madmaus

ja echt! hahaha ik had het ook op de snelweg! Kon gelijk me auto wassen, want wat maakt dat een strepen zeg. hahahaha

Maar ik zou echt ff naar de sloop gaan, tenzij je geld over hebt maar ik wil je ook wel mijn bankrekening nummer geven hoor ;-)

Is bijna geen moeite 10 minuutjes hooguit! Als je een paar torx-schroevendraaiers hebt. gewoon het beschermkapje van je stuur eraf en dan zie je hem zo zitten. Kan geen problemen opleveren. Tenzij je echt heel onhandig bent :wink: :lol:

Gr,
Maurice
willow

tog twijfel ik eraan of het de schakelaar is...

ik had vandaag weer de stekker erin gedaan van de sensor en weer ff wat vloeistof in me tank gegooid en nu bleeft ie niet hangen als ik sproeide...

wel lekt me ruitenwisser tank... omdat ik 1 rubber ringetje mis op 1 van de 2 sensoren die in de tank zitten...

dus ff zo'n ringetje zien te bemachtigen.. en dan w8 ik het nog wel ff af totdat ie weer een keer blijft hangen..

is dat trouwens normaal als je je ruiten sproeit dat ie een bepaalde hoeveelheid eruit spuit....als ik dr 1 tikje aan me schakelaar geef dan spuit ie er een bepaalde hoeveelheid uit.
Calle

Hij spuit alleen maar zolang je de hendel naar achteren (of voren voor de achterruit) houdt -> los = stoppen met sproeien.
Madmaus

Calle schreef:Hij spuit alleen maar zolang je de hendel naar achteren (of voren voor de achterruit) houdt -> los = stoppen met sproeien.

Nee toch, als ik maar een klein tikje eraan geef dan spuit ie zeg maar 1 seconde en gaan me ruitenwissers 3 x heen en weer. Zelfde als ik hem iets langer in hou.

@willow denk toch echt dat het je schakelaar is. Want die regelt dat. Je motor van je ruitewisser gaat alleen maar aan als ie daarvoor opdracht krijgt. En dat krijgt ie van de schakelaar.
Bij mij was het probleem verholpen met een nieuwe schakelaar van 10 eurotjes!
Rudo

Tja, ook al is dit wellicht niet het probleem, aan die 10 euro kun je natuurlijk geen buil vallen. Dus ik zou dat gewoon proberen.
willow

Madmaus schreef:
Calle schreef:Hij spuit alleen maar zolang je de hendel naar achteren (of voren voor de achterruit) houdt -> los = stoppen met sproeien.

Nee toch, als ik maar een klein tikje eraan geef dan spuit ie zeg maar 1 seconde en gaan me ruitenwissers 3 x heen en weer. Zelfde als ik hem iets langer in hou.

@willow denk toch echt dat het je schakelaar is. Want die regelt dat. Je motor van je ruitewisser gaat alleen maar aan als ie daarvoor opdracht krijgt. En dat krijgt ie van de schakelaar.
Bij mij was het probleem verholpen met een nieuwe schakelaar van 10 eurotjes!
ja idd, heb ik ook.... een bepaalde hoeveelheid..

en idd ik kijk het nog ff aan.... en als die weer een keer blijft hangen dan ga ik wel ff op zoek naar zo'm schakelaar
Calle

Madmaus schreef:

Ik zeg toch ook stoppen met sproeien, niet met wissen, dat is altijd een vast aantal keer heen en weer vanaf het moment dat je de hendel los laat... :~
MarcoG
Contacteer:

Jonge jonge...je ruitenwisser, en die van alle andere redelijk moderne autos op deze wereld wissen nog 3 keer door nadat je hebt losgelaten. Heb je nooit bij je pa in de auto opgelet? :wink:
Dat 3 x wissen is om je ruit schoon te vegen van het water wat er nog op zit. Alles prima hoor. (Y)
willow

tuurlijk, ruitenwissers meedere keren automatisch is logisch...

ik heb het hier ook niet over de ruitenwissers, maar over de ruitenwisservloeistof die die er per x uitspuit.... :)
Plaats reactie