1.4 harder laten trekken

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ik wil mijn 1.4rt blokje iets sneller laten trekken, met 4 of 5 man is het gewoon kut :p
koppeling is verder in orde dus hij slipt niet door maar ik dacht zelf aan de cilinderkoppen te laten vlakken voor meer compressie, weet iemand of dit iets helpt? dit wil ik mischien in combinatie doen met een k&n filter.
iemand tips voor mij anders? :)
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Kost allemaal veel geld en veel sneller zal die niet zijn, beetje zonde dus.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou het geld liever sparen en een ander blok kopen... :) Een 1.4 zal nooit een snelheidsmonster worden, zonder er enorm veel geld in te steken. Misschien is een turbo-conversie nog wel de beste optie, maar als je dat goed wilt doen kost het ook aardig wat geld.
Laatst gewijzigd door Merijn op di 12 apr 2005 6:59, 1 keer totaal gewijzigd.
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ja ik snap dat het geen snelheidsmonster word :)
maar iets meer koppel of pk is dat niet mogenlijk?

een vriend van me heeft een 106je met een 1.4 8v en die heeft 95 pk en is een stuk vlotter :p maar met wat kleine aanpassingen moet ik toch ook iets winst maken?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

95 pk uit een 1.4 8v is nogal veel, denk persoonlijk niet dat dat klopt.

Heb je al gauw een 1.6 8v voor nodig.

en je zal misschien maximaal 5-10% meer motorvermogen krijgen, dus merken doe je het eigenlijk niet.

beter is om door te sparen voor een snellere auto of bijvoorbeeld een GTT blok erin lepelen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

catscan schreef:een vriend van me heeft een 106je met een 1.4 8v en die heeft 95 pk en is een stuk vlotter
Dan heeft hij er ergens 20 pk bij verzonnen, misschien een 10 pk luchtfilter en een 10 pk uitlaatdemper... :p Officieel heeft een 106 1.4 toch 75 pk.

Alleen de 106 rallye met een 1.3 heeft 101 pk. Een 1.4 clio met een E blok zal niet erg veel sneller gaan zonder rigoreuze en dus dure aanpassingen. Lijkt me niet de moeite waard. Dat is ook de reden dat ik niet voor een 1.4 heb gekozen, want je komt er net zo goed mee van A naar B en het kost waarschijnlijk ook minder.

Edit: sorry een XSi heeft wel 95 pk uit een 1.4... Een beetje zoiets als een clio S, al is die weer niet sneller dan standaard.
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Calle schreef:misschien een 10 pk luchtfilter en een 10 pk uitlaatdemper... :p
idd :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Calle schreef:
catscan schreef:een vriend van me heeft een 106je met een 1.4 8v en die heeft 95 pk en is een stuk vlotter
Dan heeft hij er ergens 20 pk bij verzonnen, misschien een 10 pk luchtfilter en een 10 pk uitlaatdemper... :p Officieel heeft een 106 1.4 toch 75 pk.

Alleen de 106 rallye met een 1.3 heeft 101 pk. Een 1.4 clio met een E blok zal niet erg veel sneller gaan zonder rigoreuze en dus dure aanpassingen. Lijkt me niet de moeite waard. Dat is ook de reden dat ik niet voor een 1.4 heb gekozen, want je komt er net zo goed mee van A naar B en het kost waarschijnlijk ook minder.

Edit: sorry een XSi heeft wel 95 pk uit een 1.4... Een beetje zoiets als een clio S, al is die weer niet sneller dan standaard.
106 XSi 95 pk hoor, 1.4 8v.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ow ik had geen zin je hele tekst te lezen :D
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Riël schreef:Ow ik had geen zin je hele tekst te lezen :D
Ik ouwehoer soms ook veel te veel... :lol:
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ja een 106 xsi bedoelde ik :)

maar met cilinderkop vlakken en k&n filter heb ik dan geen merkbaar winst?
of moet ik anders gaan denken aan snellere nokkenassen of power boost valvles ? :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ander blok is goedkoper
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

mijn vebruik is trouwens wel 1:12 met normaal rijden dus af en toe x doortrappen maar het meeste gewoon normaal rijden en warmrijden altijd.

waar kan dat aan liggen?

en als ik mijn kap laat vlakken, haal ik daar echt geen proflijt uit?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

euh, meestal is een motorkap al redelijk vlak hoor :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

sorry :p bedoelde de kop, cilinderkop :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Theoretisch zou je wat kunnen winnen, maar in de praktijk denk ik niet. Je hele motormanagement zou aangepast moeten worden.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Sja ik denk dat dit mierenneuken 1ste klas blijft. Ik heb ook geen snelle bak en dat zal het ook wel nooit worden ook.

Koppen vlakken, filtertje hier, auspufje daar, enz, enz....

Het blijft een hoop gedoe om niks, dus leg je er maar bij neer. Ik heb mijn 1.4 blok van een sportfilter en een andere uitlaat voorzien. Het klinkt leuk en het filter geeft een redelijk merkbaar verschil in verbruik en geluid. Verder blijft het kreng een slak.

Maar boeiend, als ik me echt op me pik getrapt voelde bij elk verkeerslicht dan had ik er echt wel wat aan gedaan :wink:

Dus zeg nou eerlijk, is dat nou echt de reden dat je harder wil...?
Dat je meer personen mee kan nemen? :~

Maargoed, auto weg of ander blok. Dat is gewoon de conclusie (S)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Chris, als je eens in ene GT hebt gezeten begrijp je het wel ;)

Verder is trekken met de(of: een totaal) andere hand ook wel eens lekker :~
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Chris@R5 schreef:
Maar boeiend, als ik me echt op me pik getrapt voelde bij elk verkeerslicht...
Wat zei je Steven :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ik doel ergewoon op dat als je 1x GTT hebt gereden je gelijk boostjunk 4 life bent 8)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

daar behoed ik mezelf liever voor :lol:

Die fout heb ik vroeger bij vrouwen ook gemaakt en nu zit ik er ook mee :wink: >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

te laat...... :~
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
StyxX
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 17:46

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

Dat was mijn eerste topic van al bijna een jaar geleden.
Ben nu in t bezit van een Williams >-) een aanrader :worship:
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

Chris@R5 schreef:Sja ik denk dat dit mierenneuken 1ste klas blijft. Ik heb ook geen snelle bak en dat zal het ook wel nooit worden ook.

Koppen vlakken, filtertje hier, auspufje daar, enz, enz....

Het blijft een hoop gedoe om niks, dus leg je er maar bij neer. Ik heb mijn 1.4 blok van een sportfilter en een andere uitlaat voorzien. Het klinkt leuk en het filter geeft een redelijk merkbaar verschil in verbruik en geluid. Verder blijft het kreng een slak.

Maar boeiend, als ik me echt op me pik getrapt voelde bij elk verkeerslicht dan had ik er echt wel wat aan gedaan :wink:

Dus zeg nou eerlijk, is dat nou echt de reden dat je harder wil...?
Dat je meer personen mee kan nemen? :~

Maargoed, auto weg of ander blok. Dat is gewoon de conclusie (S)
had je met het filter meer of minder verbruik? als het minder is dan is dat ook mooi meegenomen :)

maar ik vind mijn 1.4 niet zo vlot gewoon, ik wil heus niet de bink uithangen bij de stoplichten :wink: en hij heeft al wat grotere velgen dan std. dus die maken het nog erger :p maar ik leg me het er maar bij neer :( sparen voor een andere bak ofzo.. :p
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ach je 1.4 zal vast niet de langzaamste zijn hoor. Maar wil je echt veel sneller dan doe je er idd goed aan om door te sparen (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mijn S verbruikt ook 1:11/12/13 hoor.. Met mazzel en veel snelweg 1:14
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

kan dat verbruik wat lager worden met een k&n filter?

is opzich best veel voor een trage 1.4 :P
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zal niet echt lager worden hoor...

En tsja, je verbruik wordt mede bepaald door je rijgedrag he...heb je zelf in de hand...

Ik had een 1.0 die 1 op 10 liep...moet je eens raden waar dat aan lag >-)
Plaats reactie