wie weet hoeveel toeren je maximaal kan draaien met hydraulische kleppen.
het betreft hier een opel 2,0 seh 8v blok met standaard 130 pk en standaard toeren begrenzing van 6500 toeren.
geen onzin opmerkingen aub ik weet ook wel dat het geen renault is!!
maximum toerental hydr kleppen?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Staat er ergens in het topic van ptrgte over zijn 2.0 motoren niet een berekening van wat het mag wezen?? Ik meen me iets te herinneren dat het probleem was dat de zuigers niet meer als 30? meter per seconde af konden leggen??
Maar misschien heb ik het ook wel mis.En ging dat over de afstand die de zuigers konden hebben voor ze zouden smelten.
GR.Frits
Maar misschien heb ik het ook wel mis.En ging dat over de afstand die de zuigers konden hebben voor ze zouden smelten.

GR.Frits
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
zuigersnelheid heeft hier niet zo veel mee te maken.
Mark vraag hoeveel de klepstoters aankunnen. volgens mijn konden hydr. klepstoters 8k of 9k rpm aan. Maar de replys van de mensen die het wel weten zullen zo wel komen.
@frits: t'was volgens mij 20 m/s
Mark vraag hoeveel de klepstoters aankunnen. volgens mijn konden hydr. klepstoters 8k of 9k rpm aan. Maar de replys van de mensen die het wel weten zullen zo wel komen.
@frits: t'was volgens mij 20 m/s
ja ik heb een snelle nokkenas gemonteerd tesamen met dubbele webers en een spaghetti uitlaat.
ontsteking komt van een gte volgens mij en loopt dus niet meer via de computer waardoor er nu geen begrenzing meer is.
ik rijdt hier mee op het oval race circuit van terapel
ontsteking komt van een gte volgens mij en loopt dus niet meer via de computer waardoor er nu geen begrenzing meer is.
ik rijdt hier mee op het oval race circuit van terapel
up
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
heb gisteren zitten kijken op een site waar ze nokkenassen leveren en handgesmeden krukassen ed
die gaven automatisch aan of de nokkenassen en de motortoeren die daarmee gedraaid konden worden, geschikt waren voor hydr of mech kleppen zal morgen ff zoeken voor je
die gaven automatisch aan of de nokkenassen en de motortoeren die daarmee gedraaid konden worden, geschikt waren voor hydr of mech kleppen zal morgen ff zoeken voor je
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
beste mark, ik had beloofd even te kijken voor je
kijk hier maar eens http://www.catcams.be/index.htm
kijk hier maar eens http://www.catcams.be/index.htm
hee bedankt man ik zal mij er eens even in gaan verdiepen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
your welcome
die hebben echt scherpe nokkenassen, die ben ik in nederland nog niet tegen gekomen
die hebben echt scherpe nokkenassen, die ben ik in nederland nog niet tegen gekomen

laat ik die dingen nou voor een prikkie kunnen leveren...Luco/Alpine-racer schreef:your welcome

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ook die van 303 ???
was ze in nederland nog niet tegengekomen
was ze in nederland nog niet tegengekomen
zo heb vandaag mijn race blok gesloopt en de oorzaak gevonden .
heeft dus waarschijnlijk niets met de hoge compressie te maken maar mat veel te arm lopende motor.
de dubbele webers verpompen compleet niets bij acceleratie.
er is maar 1 sproeoier die wel injecteerd en de rest zit waarschijlijk verstopt of zo.
carbs hebben wel een jaar of 3 op de plank gelegen na 1 keertje gebruikt te zijn geweest op een vermogemstest bank.
heb nu dus een onderblok met 3 gesmolten zuiger koppen en 1 goeie dat is die waar de injector nog wel van werkt dus.
weer veel geleerd dus vandaag.
en mijn nieuwe onderblok alvast weer gemonteerd in de race carrosserie,
heeft dus waarschijnlijk niets met de hoge compressie te maken maar mat veel te arm lopende motor.
de dubbele webers verpompen compleet niets bij acceleratie.
er is maar 1 sproeoier die wel injecteerd en de rest zit waarschijlijk verstopt of zo.
carbs hebben wel een jaar of 3 op de plank gelegen na 1 keertje gebruikt te zijn geweest op een vermogemstest bank.
heb nu dus een onderblok met 3 gesmolten zuiger koppen en 1 goeie dat is die waar de injector nog wel van werkt dus.
weer veel geleerd dus vandaag.
en mijn nieuwe onderblok alvast weer gemonteerd in de race carrosserie,
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oops das zonde zeg
nog naar de nokkenassen gekeken? die site dan en heb je er wat aan?
nog naar de nokkenassen gekeken? die site dan en heb je er wat aan?
ja weet nu wat voor lift ik heb en hoeveel graden ik mijn verstelbare poekie moet verdraaien om de juiste aftelling te verkrijgen
ga rustig verder met het opbouwen van mijn race blokkie .
volgende wedstrijd is namelijk op 5 mei en daar wil ik toch wel graag bij zijn.
ga rustig verder met het opbouwen van mijn race blokkie .
volgende wedstrijd is namelijk op 5 mei en daar wil ik toch wel graag bij zijn.
zo vandaag de eerste meters weer gereden en ik moet zeggen dat het een stuk lekkerder loopt nu de acceleratie sproeiers wel benzine injecteren.
co even gemeten bij diverse gasklepstanden en een proefronde gereden.
,motor klinkt nu echt gezond!!!
het probleem was dus de carbs maar die heb ik vrijdagavond mbv een andere groninger lekker schoongemaakt en afgesteld en ik moet zeggen voor een eerste run echt toppie hoor!!
nu alles nog eens goed afstellen en dan lekker de oval op 5 mei!!
co even gemeten bij diverse gasklepstanden en een proefronde gereden.
,motor klinkt nu echt gezond!!!
het probleem was dus de carbs maar die heb ik vrijdagavond mbv een andere groninger lekker schoongemaakt en afgesteld en ik moet zeggen voor een eerste run echt toppie hoor!!
nu alles nog eens goed afstellen en dan lekker de oval op 5 mei!!
zo heb vandaag even een afspraak gemaakt bij freddy cane gorredijk om de racer eens echt goed te laten afstellen!

als ik 150 pk aan de wielen heb ben ik echt dik tevreden!!!
ja gezelligheid kent geen tijd he!!