Gopren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Wie heeft er ervaring met Gopren (soort hulpvering, zie http://www.bartolino.nl/index.html )

Ik heb dit een jaar geleden eens bij de Euromaster in Coevorden gezien, is niet echt superduur en het belooft extra stabiliteit enzo. Heb ff ge-googled want gopren.com en gopren.nl bestaan niet... Maar lees de site maar es goed, ook onder de knop Effecten, wat Gopren wel doet en wat het niet doet. (Als het rommel zou zijn, dan zou het volgens de tekst zo'n beetje alles wel doen, en het woordje "niet" er waarschijnlijk niet eens in voorkomen..)

Ook het knopje recensies is interessant. GTI Tuning & Design heeft er al in '97 een stukkie over geschreven, en da's toch een leuk blad. Alleen stom geschreven :@

Edward
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
laguna2
Contacteer:

Ik heb er 2 jaar mee rondgereden onder een twingo. Het is een goedkope manier om de rol van de carrosserie mee te beperken.

Het werkt, maar als je echt een strakkere wagen wil hebben moet je andere schokbrekes/veren monteren. Het is meer bedoeld om een comfortabel geveerde auto een klein beetje sprotiever de hoek om te laten gaan.
Laatst gewijzigd door laguna2 op zo 10 apr 2005 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Ik zou ze nooit monteren. Voor een betere wegligging is het beter lagere veren te monteren.

1) het massamiddelpunt gaat omlaag zodat er sowieso al minder rol gegenereerd wordt
2) de door de fabrikant gewenste veerkarakteristiek blijft behouden

Zulke zgn goedkope oplossingen zijn voor mij geen optie. Strakkere veren + originele hoogte vind ik voor mijn gevoel al een rare combinatie.
Riël
Über-Spammer

kosten tussen de 45 en 180 euro

Even duur als een set verlagingsveren dus ... Die heb je voor 100 euro.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

OK, bedankt.

Maar met verlagingsveren stuiter :lol: je toch over de drempels? (ik had hiervoor een (niet door mij) verlaagde 205 GTI 1.9 en heb nu expliciet gekozen voor een niet-verlaagde auto... schot in de roos dat het een Renaultje 19 werd! :D (Y) )

In de buurt waar ik nu woon (eind 2004 verhuisd) zijn gelukkig wel 10 x minder drempels dan in de vorige, daar kon je nog geen 100 meter rijden zonder een drempel tegen te komen.....
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

verlaag de 19 30mm en je hebt nog steeds geen giga last van drempels
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie