Street Legal Sunday - 10 april 2005
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: ma 26 apr 2004 20:57
- Locatie: Waalwijk
Dit kreeg ik vandaag toegezonden van Full Speed.
De RTC zal er niet staan met een stand maar als jullie willen kan ik
eventueel wel paddockkarten regelen voor jullie.
[img]http://www.renault-tuning.com/images/Dodare1.jpg[/img]
Street Legal Sunday, actie op Circuit Park Zandvoort!
17 maart 2005- Zondag 10 april stroomt Circuit Park Zandvoort weer vol met de mooiste en snelste straatauto's. DoDare is 'back to basics' en terug op Zandvoort met Street Legal Sunday! De dag staat bol van de actie. Dragraces, driftcompetities, een burn out contest en zelfs een Nederlandse primeur!
Door de overvolle agenda van Circuit Park Zandvoort zag het er even naar uit dat de liefhebbers van snelle en fraaie straatauto's hun 'DoDare Festival of Speed' dit jaar zouden moeten missen. Uiteindelijk is het toch gelukt een gaatje in de kalender te vinden. Door de uiterst korte voorbereidingstijd maakt DoDare van de nood een deugd en gaat het festival als Street Legal Sunday 'back to basics'! Alles draait waar het om moet gaan, de auto. Geen afleidende randzaken maar 100% pure actie! Racen tot je erbij neervalt. En het publiek? Dat staat er met zijn neus bovenop!
Hoofdprogramma van Street Legal Sunday is het dragracen met streetlegal auto's en motoren. De bolides worden daarbij steeds extremer, zowel onder de motorkap als in het 'spoilergebeuren'. Hoeveel PK's ze ook hebben en hoe wild ze er ook uitzien, één ding hebben ze gemeen, ze moeten streetlegal zijn! Na een 'smoky burn out' wordt zo snel mogelijk de 402 meter lange strip afgelegd. Street Legal Sunday telt mee voor de Dutch Street Power Series, het officieuze Nederlands Kampioenschap Streetlegal Dragracen. Daarmee is meteen zeker dat het sterkst denkbare veld met de snelste streetlegals in Zandvoort aan de start verschijnt. Deelnemers kunnen zich aanmelden via de internetsite http://www.dodare.nl. Het technisch reglement kan worden nagelezen op http://www.oslracing.com.
Maar daarmee is Street Legal Sunday er nog niet. 'Back to basics' betekende immers actie! Tijdens een driftcompetitie kunnen deelnemers hun wagenbeheersing tonen. Hoe dwarser hoe beter! Nog meer rook is te verwachten bij de burn out contest waar deelnemers 'burnen' tot het gillende rubber met een harde knal uiteen spat!
Street Legal Sunday heeft ook een niet te missen Nederlandse primeur. Op Zandvoort is voor het eerst een show te zien van de snelste en spectaculairste schoolbus ter wereld. De van een 17.000PK (!) sterke vliegtuigmotor voorziene Jet Schoolbus zal op Street Legal Sunday een vlammend optreden verzorgen. Verder zal tijdens een demorun een Funny Bike laten zien waartoe een puur voor het dragracen ontworpen motorfiets in staat is. Een motorstuntteam zal met halsbrekende toeren het publiek ongetwijfeld op de banken krijgen.
Heel wat rustiger, maar daarom niet minder spannend en fraai, gaat het eraan toe in de Show & Shine-competitie. Hierin zal de allermooiste auto van het evenement worden gekozen. Op de paddock van Circuit Park Zandvoort zal daarbij een keur aan merkenclubs hun fraaist getunede bolides showen. Tevens is er een uitgebreide bedrijvenmarkt waar bekende leveranciers hun nieuwste snufjes op het gebied van tuning en styling tonen. Ook de kleine (nog) niet-autoliefhebber kan gewoon mee naar Zandvoort en zich vermaken in het kinderdorp.
Street Legal Sunday wordt georganiseerd door de Stichting DoDare in nauwe samenwerking met Circuit Park Zandvoort. DoDare (Dutch Organisation for Drag and Race Events) heeft zich tot doel gesteld mensen die van snelheid houden hun hobby op een legale, veilige en goed georganiseerde manier te laten beoefenen en daarmee de illegale racers van de straat te halen. Gezien de belangstelling en het aantal deelnemers voorziet DoDare daarmee duidelijk in een behoefte.
Street Legal Sunday wordt gehouden op 10 april 2005 op Circuit Park Zandvoort. Het evenement begint om 9.00 uur en duurt tot 19.00 uur. De toegangsprijs, inclusief paddock, bedraagt EURO 12,--. Kinderen tot en met 12 jaar betalen, mits onder begeleiding van een oudere, EURO 6,--. Een parkeerkaart op het circuitterrein direct achter de hoofdtribune kost EURO 5,--. Toegangskaarten zijn uitsluitend te verkrijgen op de dag van het evenement aan de kassa van Circuit Park Zandvoort. Via de internetsite van DoDare kunnen kortingsbonnen worden verkregen die recht geven op een reductie van EURO 2,-- per persoon.
Informatie is ook te lezen op: http://www.dodare.nl.
De RTC zal er niet staan met een stand maar als jullie willen kan ik
eventueel wel paddockkarten regelen voor jullie.
[img]http://www.renault-tuning.com/images/Dodare1.jpg[/img]
Street Legal Sunday, actie op Circuit Park Zandvoort!
17 maart 2005- Zondag 10 april stroomt Circuit Park Zandvoort weer vol met de mooiste en snelste straatauto's. DoDare is 'back to basics' en terug op Zandvoort met Street Legal Sunday! De dag staat bol van de actie. Dragraces, driftcompetities, een burn out contest en zelfs een Nederlandse primeur!
Door de overvolle agenda van Circuit Park Zandvoort zag het er even naar uit dat de liefhebbers van snelle en fraaie straatauto's hun 'DoDare Festival of Speed' dit jaar zouden moeten missen. Uiteindelijk is het toch gelukt een gaatje in de kalender te vinden. Door de uiterst korte voorbereidingstijd maakt DoDare van de nood een deugd en gaat het festival als Street Legal Sunday 'back to basics'! Alles draait waar het om moet gaan, de auto. Geen afleidende randzaken maar 100% pure actie! Racen tot je erbij neervalt. En het publiek? Dat staat er met zijn neus bovenop!
Hoofdprogramma van Street Legal Sunday is het dragracen met streetlegal auto's en motoren. De bolides worden daarbij steeds extremer, zowel onder de motorkap als in het 'spoilergebeuren'. Hoeveel PK's ze ook hebben en hoe wild ze er ook uitzien, één ding hebben ze gemeen, ze moeten streetlegal zijn! Na een 'smoky burn out' wordt zo snel mogelijk de 402 meter lange strip afgelegd. Street Legal Sunday telt mee voor de Dutch Street Power Series, het officieuze Nederlands Kampioenschap Streetlegal Dragracen. Daarmee is meteen zeker dat het sterkst denkbare veld met de snelste streetlegals in Zandvoort aan de start verschijnt. Deelnemers kunnen zich aanmelden via de internetsite http://www.dodare.nl. Het technisch reglement kan worden nagelezen op http://www.oslracing.com.
Maar daarmee is Street Legal Sunday er nog niet. 'Back to basics' betekende immers actie! Tijdens een driftcompetitie kunnen deelnemers hun wagenbeheersing tonen. Hoe dwarser hoe beter! Nog meer rook is te verwachten bij de burn out contest waar deelnemers 'burnen' tot het gillende rubber met een harde knal uiteen spat!
Street Legal Sunday heeft ook een niet te missen Nederlandse primeur. Op Zandvoort is voor het eerst een show te zien van de snelste en spectaculairste schoolbus ter wereld. De van een 17.000PK (!) sterke vliegtuigmotor voorziene Jet Schoolbus zal op Street Legal Sunday een vlammend optreden verzorgen. Verder zal tijdens een demorun een Funny Bike laten zien waartoe een puur voor het dragracen ontworpen motorfiets in staat is. Een motorstuntteam zal met halsbrekende toeren het publiek ongetwijfeld op de banken krijgen.
Heel wat rustiger, maar daarom niet minder spannend en fraai, gaat het eraan toe in de Show & Shine-competitie. Hierin zal de allermooiste auto van het evenement worden gekozen. Op de paddock van Circuit Park Zandvoort zal daarbij een keur aan merkenclubs hun fraaist getunede bolides showen. Tevens is er een uitgebreide bedrijvenmarkt waar bekende leveranciers hun nieuwste snufjes op het gebied van tuning en styling tonen. Ook de kleine (nog) niet-autoliefhebber kan gewoon mee naar Zandvoort en zich vermaken in het kinderdorp.
Street Legal Sunday wordt georganiseerd door de Stichting DoDare in nauwe samenwerking met Circuit Park Zandvoort. DoDare (Dutch Organisation for Drag and Race Events) heeft zich tot doel gesteld mensen die van snelheid houden hun hobby op een legale, veilige en goed georganiseerde manier te laten beoefenen en daarmee de illegale racers van de straat te halen. Gezien de belangstelling en het aantal deelnemers voorziet DoDare daarmee duidelijk in een behoefte.
Street Legal Sunday wordt gehouden op 10 april 2005 op Circuit Park Zandvoort. Het evenement begint om 9.00 uur en duurt tot 19.00 uur. De toegangsprijs, inclusief paddock, bedraagt EURO 12,--. Kinderen tot en met 12 jaar betalen, mits onder begeleiding van een oudere, EURO 6,--. Een parkeerkaart op het circuitterrein direct achter de hoofdtribune kost EURO 5,--. Toegangskaarten zijn uitsluitend te verkrijgen op de dag van het evenement aan de kassa van Circuit Park Zandvoort. Via de internetsite van DoDare kunnen kortingsbonnen worden verkregen die recht geven op een reductie van EURO 2,-- per persoon.
Informatie is ook te lezen op: http://www.dodare.nl.
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 26 mar 2005 10:09
- Locatie: Utrecht-Holland
damn vorig jaar deed ik 1x mee met mijn Impreza maar ik had hem nog niet op tijd afgesteld
zijn er nog mensen die gaan sprinten of vrij rijden??
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: za 26 mar 2005 10:09
- Locatie: Utrecht-Holland
ja ik met mijn oude Impreza en waarschijnlijk ga ik nu meedoen met sprinten ff Crx en andere spul zoek rijden op de 400meter sprint-Ray- schreef:zijn er nog mensen die gaan sprinten of vrij rijden??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dit jaar ook 4x in Drachten, ga er zeker heen om een kijkje te nemen, racen moet nog maar niet 
De andere data's
10 april Street Legal Sunday Zandvoort
15 mei R.A.M. Festival Rotterdam
17 Juni Street Legal Night Vliegveld Drachten
2-3 Juli 400 Full Speed Festival Zandvoort
8 Juli Street Legal Night Vliegveld Drachten
12 Augustus Street Legal Night Vliegveld Drachten
16 September Street Legal Night Vliegveld Drachten

De andere data's
10 april Street Legal Sunday Zandvoort
15 mei R.A.M. Festival Rotterdam
17 Juni Street Legal Night Vliegveld Drachten
2-3 Juli 400 Full Speed Festival Zandvoort
8 Juli Street Legal Night Vliegveld Drachten
12 Augustus Street Legal Night Vliegveld Drachten
16 September Street Legal Night Vliegveld Drachten
Ik wil wel graag vrij rijden, en maybe sprinten.-Ray- schreef:zijn er nog mensen die gaan sprinten of vrij rijden??
Ik zit er alleen een beetje met de koeling. Als ik zo lang sta te wachten wordt de gt veels te warm waardoor ie gewoon niet lekker wegkomt in 1.
En ff een stukje tot 120 en dan uitrollen vlak voor de sprint zit er ws. niet in...
Ik lees trouwens nergens iets over vrij-rijden of moet ik me zondagharses ff losschudde?

yep, samen met me broer. heb al een heat geboekt en betaald, kom jij ook?
op de sprintbaan heb ik niks te zoeken, daarvoor ben ik te standaard.
steve, kijk ff op http://www.dodare.nl, daar kan je je inschrijven. moet je wel snel zijn.
op de sprintbaan heb ik niks te zoeken, daarvoor ben ik te standaard.
steve, kijk ff op http://www.dodare.nl, daar kan je je inschrijven. moet je wel snel zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik ga ook effe kijken en heb mijn opic inmiddels gedelete
had nie gezien dat er al een topic over was
Ook maar effe hier voor de zekerheid. Ik wil graag een paddock kaart voor me wagen
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: ma 26 apr 2004 20:57
- Locatie: Waalwijk
~thijs~ schreef:Ook maar effe hier voor de zekerheid. Ik wil graag een paddock kaart voor me wagen
Je kan hiervoor zelf even naar Dodare bellen.
prima! maar ik zag het hier staan in je eerste post vandaar dat ik het hier vroeg 
slecht weer voorspeld...
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik moet nog 100 km v/d 500 km en dan is het blok v/d Clio weer ingereden, dus morgen ben ik van de partij en als het droog blijft ga ik rijden.
Geheugensteuntje voor de bochten:
Tarzan- bocht: 2/3e versnelling
Gerlach- bocht: 3e versnelling
Hugenholtz: 2e versnelling
Rob slotenmaker- bocht: plank gas
Scheivlak: 3e versnelling
Marlboro- bocht: 3e versnelling
Renault- bocht: 3e versnelling
Vodafone- bocht: 3e versnelling
Audi S bocht: 2e versnelling
Kuhmo- bocht: 3e versnelling
Arie luyendijk- bocht: van 3 op schakelen naar 4
En dan weer plankgas naar de Tarzan bocht.
http://www.circuit-zandvoort.nl/circuit ... -large.jpg
Hou de rempunten (borden 200m, 150m..enz) langs de baan in de gaten, begin eerst bij boord 200 of 150 te remmen en ga dan elk rondje een stuk verder.
Hou er rekening mee dat wanneer je op straat banden rijdt je naar 3 tot 5 ronden drastisch minder grip gaat krijgen omdat je banden te warm worden.
Drive safe!
Zie jullie morgen.
Geheugensteuntje voor de bochten:
Tarzan- bocht: 2/3e versnelling
Gerlach- bocht: 3e versnelling
Hugenholtz: 2e versnelling
Rob slotenmaker- bocht: plank gas
Scheivlak: 3e versnelling
Marlboro- bocht: 3e versnelling
Renault- bocht: 3e versnelling
Vodafone- bocht: 3e versnelling
Audi S bocht: 2e versnelling
Kuhmo- bocht: 3e versnelling
Arie luyendijk- bocht: van 3 op schakelen naar 4
En dan weer plankgas naar de Tarzan bocht.
http://www.circuit-zandvoort.nl/circuit ... -large.jpg
Hou de rempunten (borden 200m, 150m..enz) langs de baan in de gaten, begin eerst bij boord 200 of 150 te remmen en ga dan elk rondje een stuk verder.
Hou er rekening mee dat wanneer je op straat banden rijdt je naar 3 tot 5 ronden drastisch minder grip gaat krijgen omdat je banden te warm worden.
Drive safe!
Zie jullie morgen.

Nee viel echt mee, jah de dikke bakken als lancers, imprezas, supras die komen wel voorbij op het rechte stuk, maarja sommigen rijden ook met een dikke +400 pk. Dus das niet vreemd 
Een S40 T-4 kon ik gewoon bijhouden alleen op rechte stuk boven de 160 liep ie heel langzaam weg. Maja als je tegen de 180 zit moet je alweer op je rem gaan.
En dat terwijl ik de druk nog iets had terug geschroeft

Een S40 T-4 kon ik gewoon bijhouden alleen op rechte stuk boven de 160 liep ie heel langzaam weg. Maja als je tegen de 180 zit moet je alweer op je rem gaan.
En dat terwijl ik de druk nog iets had terug geschroeft

Wachtenachter Ray tot we de baan op en dan richting pits mogen:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1819.jpg[/img]
Wachten in de pits, voor de oplettende kijker: de grille is pleite vanwege extra koeling
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1829.jpg[/img]
Stephan en ik zijn dikke vrienden:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1834.jpg[/img]
Ik haat wachten:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1839.jpg[/img]
Mijn GT straalt zoveel hitte af, dat ze het er warm van kreeg....
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1842.jpg[/img]
Die Alfa en die S40 liet ik er uit beleefdheid voorbij, later heb ik ze beiden toch weer ingehaald
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1850.jpg[/img]
Hier liet ik netjes 2 dikke bakken voorbij, en in de bocht zat er een of andere debiel naast me die dacht ff in te halen. Helaas kon ie het uitaccelereren niet bijhouden
http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1847.AVI
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1819.jpg[/img]
Wachten in de pits, voor de oplettende kijker: de grille is pleite vanwege extra koeling

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1829.jpg[/img]
Stephan en ik zijn dikke vrienden:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1834.jpg[/img]
Ik haat wachten:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1839.jpg[/img]
Mijn GT straalt zoveel hitte af, dat ze het er warm van kreeg....
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1842.jpg[/img]
Die Alfa en die S40 liet ik er uit beleefdheid voorbij, later heb ik ze beiden toch weer ingehaald

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1850.jpg[/img]
Hier liet ik netjes 2 dikke bakken voorbij, en in de bocht zat er een of andere debiel naast me die dacht ff in te halen. Helaas kon ie het uitaccelereren niet bijhouden

http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1847.AVI
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:


Stond te kijken en was nieuwsgierig dus dacht is klokken,
Resultaat
Steven in de 5 GTT
Na de "inlap" per ronde
2.39
2.44
2.34
2.51
2.25
2.34
Ray in de 21 Quadra
2.49
3.01
Een impressie de aanwezige groene Sub Impreza (Met BF goodridge op het raam reed rond de 2.20
Resultaat
Steven in de 5 GTT
Na de "inlap" per ronde
2.39
2.44
2.34
2.51
2.25
2.34
Ray in de 21 Quadra
2.49
3.01
Een impressie de aanwezige groene Sub Impreza (Met BF goodridge op het raam reed rond de 2.20
Alleen dat moment op de film dat die gozer deed alsof ie wilde inhalen (die S40) was ff vaag, maar ik vond het verder heel sportief gaan, viel me reuze mee.
Meeste tijd reed ik gewoon met grote ruimte om me heen, dan gaat het prima.
Meeste tijd reed ik gewoon met grote ruimte om me heen, dan gaat het prima.