gtt racen
wie heeft er nog meer plannen om te gaan racen zag laatst iemand op dit forum met een gtt voor de race.
zelf heb ik vorig jaar enkele races gereden met een ex cup megane 1x in de suppercarchallenge en 4x in de zomeravondcompetitie.
nu ben ik bezig om een gt turbo op te bouwen voor de race.
zelf heb ik vorig jaar enkele races gereden met een ex cup megane 1x in de suppercarchallenge en 4x in de zomeravondcompetitie.
nu ben ik bezig om een gt turbo op te bouwen voor de race.
-
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Nieuwstadt
ik wil proberen volgend jaar samen met marcel(mj) aan de start te staan met een renault 5 gt turbo alleen dan met een clio 2.0 16v blok.
En ik wil in belgie gaan rijden .
dus bij deze weer 2 gekken die in een 5 je willen gaan knallen
En ik wil in belgie gaan rijden .
dus bij deze weer 2 gekken die in een 5 je willen gaan knallen
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ga je op 't circuit rijden , of wil je rally gaan rijden?wilco blue schreef:ik wil proberen volgend jaar samen met marcel(mj) aan de start te staan met een renault 5 gt turbo alleen dan met een clio 2.0 16v blok.
En ik wil in belgie gaan rijden .
dus bij deze weer 2 gekken die in een 5 je willen gaan knallen
Op circuit zolder rijd ,zoals je denk ik wel weet,al een gt met willams motor.Deze neemt deel aan de sprinters cup.
waarom ga je ook niet in de z.a.c rijden kom je ook op zolder spa assen zandvoort en oscherscleben. kijk ff op http://www.z-a-c.nl. is een zeer leuke klasse en alles magwilco blue schreef:ik wil proberen volgend jaar samen met marcel(mj) aan de start te staan met een renault 5 gt turbo alleen dan met een clio 2.0 16v blok.
En ik wil in belgie gaan rijden .
dus bij deze weer 2 gekken die in een 5 je willen gaan knallen
ik werd geroepen lees ik ?
ik doe rustig aan met het opbouwen omdat het mij anders allemaal te kostbaar word.
rijd ook nog op de oval van ter-apel namelijk en ja dat kost ook geld en kan niet alles tegelijk jammergenoeg.
maar goed de opbouw verloopt op het moment wel erg voorspoedig.
zie mijn site hieronder en druk op vernieuwen voor de laatste foto update.
ik doe rustig aan met het opbouwen omdat het mij anders allemaal te kostbaar word.
rijd ook nog op de oval van ter-apel namelijk en ja dat kost ook geld en kan niet alles tegelijk jammergenoeg.
maar goed de opbouw verloopt op het moment wel erg voorspoedig.
zie mijn site hieronder en druk op vernieuwen voor de laatste foto update.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik heb nog geen idee ik moet eerst de auto maar eens klaar hebben en daarna informeer ik wel eens wat in het rond.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
vertel vertel
mischien zal ik me at circuit klaar maken
mischien zal ik me at circuit klaar maken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
okey
het inschrijfgeld is rond de 200 euro met transponderhuur. voor dit bedrag kan de hele dag gereden worden waarin je een vrije training rijdt een tijd training en 2 tot 3 races. je word in een van deze klasses ingedeeld toer sport suppersport.
de klassen waarin je word ingedeeld ligt aan de rondentijden die je rijdt. voor het regelement kijk effe op http://www.z-a-c.nl bij algemeen regelement
het inschrijfgeld is rond de 200 euro met transponderhuur. voor dit bedrag kan de hele dag gereden worden waarin je een vrije training rijdt een tijd training en 2 tot 3 races. je word in een van deze klasses ingedeeld toer sport suppersport.
de klassen waarin je word ingedeeld ligt aan de rondentijden die je rijdt. voor het regelement kijk effe op http://www.z-a-c.nl bij algemeen regelement
klinkt leuk maar word zeker dit jaar niet voor mij.
heb namelijk nog steeds een schouder blessure en mijn auto natuurlijk nog niet klaar

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
voor mij word het ook pas volgend jaar hoor. heb vorige maand me boddy pas op kunnen haalen uit belgie, is daar in een zuurbad geweest inmiddels zit de laskooi er net in en ben nu bezig met de ophanging.
dus wordt denk ik ook volgend jaar pas
dus wordt denk ik ook volgend jaar pas
voor een clublicentie moet je veel meer kunnen/weten/doen. en een club is goedkoper als een eu licentie. het best kan jee eerst een curcus gaan volgen omdat veel mense er te makelijk over denken.
kijk anders eff op http://www.rsz.nl
kijk anders eff op http://www.rsz.nl
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Het is de bedoeling dat ik in september mee ga doen in Assen met m'n GT in de zomeravondcompetitie, kijk eens op http://www.dnrt.nl . Momenteel staat het blok er naast en deze gaat er a.s. zaterdag weer in. dan nog een grotere downpipe en een nieuw uitlaatsysteem met grotere diam. en dan...............GAS met die handel.






Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
maatje van mij heeft afgelopen weekend met zijn zwarte gte meegedaan 2 literblok erin met jc5 bak.
had ingeschreven voor de tourklasse maar ging te hard hahahahaha
werd dus ingedeeld in de sportklass
zijn tijd 2.04,08 met eem vijfje pffffffffffffffffffffff
wel zijn jc5 bak naar de klote
http://www.racefotos.nl/fotos/E05ZAC0204%20(57).JPG
en met een beetje mazzel ga ik ook licentie halen en met een vijf aan de gang met megane turboblokkie erin
had ingeschreven voor de tourklasse maar ging te hard hahahahaha
werd dus ingedeeld in de sportklass

zijn tijd 2.04,08 met eem vijfje pffffffffffffffffffffff
wel zijn jc5 bak naar de klote


en met een beetje mazzel ga ik ook licentie halen en met een vijf aan de gang met megane turboblokkie erin

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Allemaal leuk en aardig, maar er komt een hoop bij kijken voordat je aan de start staat. Bezint eer men begint. Als je zo met een paar gasten gaat praten kom je erachter dat het vaak in het begin fout gaat. Meeste mensen doen het met 2 tot 4 man waarvan de rijder en navigator zorgen voor "het budget". Aan de hand van dit Budget wordt de auto aangeschaft opgebouwd en aangepast. Heel vaak komt de auto niet eens af voordat het budget op is, of de auto is af en het geld is op en kan er nog niet geraced worden.
Dus een goede planning is een heel stuk. Bedenk eerst goed wat je wilt doen. Wil je circuit racen of wil je liever rally rijden. Zodra je dit hebt gedaan, moet je gaan informeren hoe je dit kunt gaan bereiken. Wij willen nog steeds in België rijden, maar de wetgeving laat dat nog steeds niet toe. Dus lees genoeg fora's door, bezoek voldoende pagina's en bel eventueel andere teams of knaf, asaf, ebrt etc etc. Ligt maar net wat je wilt gaan doen.
Nu je weet hoe je aan de start kunt komen, ga je kijken met welke auto je gaat rijden. Wil je net als ons in België rijden, dan kun je de R5 GTT op stal laten staan. Hiermee kun je niet beginnen. Heel vreemd verhaal is dat. Dus vandaar dat je het beste eerst voldoende info kunt opdoen en aan de hand daarvan gaat kijken hoe dit te regelen is. En nu ga je kijken wat voor auto je gaat rijden. Snelle brute auto's zijn natuurlijk leuk. Oogt goed, en met minder inspanning is een betere tijd neer te zetten door het vermogen. Maar verdiep je in de materie. Aan welke eissen moet de auto voldoen. Een R5 GTT met een Clio blok aan de start van een rally zul je niet zien. Is gewoon niet gehomologeerd. Of je moet in een vrije klasse rijden dan zie je ze genoeg.
Kijk daarnaast ook naar de prijzen van onderdelen. Hoe goed zijn deze te krijgen en wat zijn de kosten van deze spulletjes. Een lancia Delta is leuk, maar als je 3000 euro moet dokken voor een revisie van een versnellingsbak, dan hoop ik dat je een sponsor hebt met een gedeelde bankrekening. Is gewoon onzin die prijzen. Dus kijk welke auto goed te onderhouden is en wat dus ook past in je budget.
Zorg ervoor dat je budget groot genoeg is, of je uitgaven effecient genoeg berekend. Is uiteraard leuk om een compleet nieuw remsysteem neer te leggen met flexibele remleidingen en een alu tank met swirlpot en dubbele benzine pompen, maar minder leuk als je daarna geen geld meer hebt voor de inschrijving. Ook hier kun je veel geld besparen door het goed aan te pakken en een hoop zelf te maken. Carter en tank beschermings platen zijn te koop, maar zijn evengoed zelf te maken. Kost slechts een fractie van de nieuwprijs.
Denk ook eraan dat als je echt wedstrijden meedoet dat niet alleen je auto in je budget zit, maar ook je kleding(Helm, Pak, Schoenen etc), banden, benzine, vervoer en alle andere dingen qua onderhoud en ook je inschrijvingsgeld etc. Helaas hoort het daar niet bij op, want op locatie moet je ook slapen(tentje kan ook en scheelt een hoop), eten drinken en andere kleine uitgaven.
Als je dit allemaal bij elkaar optelt kom je uit op een ontzettend hoog bedrag voordat je uberhaupt mee kan doen aan een officiele wedstrijd. Meeste prive teams doen daarom ook 2-3 jaar over het opbouwen van de auto en het aanschaffen van je spullen. Mocht je het op deze manier doen let erop dat je stoelen, gordels en kleding pas op het einde koopt. Deze zijn maar een aantal jaar geldig.
Als het dan eindelijk zover is zul je merken dat je nog een hoop moet leren en dat je auto ook niet onoverwinnelijk is. Meerijden met de top zit er voor prive teams vaak niet in, en je zult ermee moeten leven dat de auto ook eens kapot gaat, of nog erger, je vliegt uit de bocht met alle gevolgen van dien.
Dus bedenk goed wat je wilt doen. Wil je nu alleen maar meedoen voor de fun, dan is het een stuk makkelijker. Hier hoef je niet de hele homologatie in acht te houden en heb je vaak dagen waar je in de morgen heen gaat en 's avonds om 21.00 weer de poten op tafel legt voor de TV. Kosten hiervoor zijn minder, maar ook niet gering. Vaak draai je op deze dagen een hoop benzine erdoorheen en ook je banden willen wel eens goed slijten. Wel zijn er hier en daar genoeg leuke dingen te doen waar je je voor kunt aanmelden en ook geen licentie voor nodig is. Heuvelklims, trainigsdagen, circuitdagen etc etc. En of je nu rally rijdt, circuit rijdt, of gewoon hier en daar een evenementje meepikt, het gaat om de lol.
En voor je het weet krijg je deze taferelen:
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5za ... 7l4565.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5za ... 7l4352.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5zo ... 7l4706.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5zo ... 7l4969.jpg[/img]
Filmpie
En dat was echt heel erg veel fun. Heel weekend
[/url]
Dus een goede planning is een heel stuk. Bedenk eerst goed wat je wilt doen. Wil je circuit racen of wil je liever rally rijden. Zodra je dit hebt gedaan, moet je gaan informeren hoe je dit kunt gaan bereiken. Wij willen nog steeds in België rijden, maar de wetgeving laat dat nog steeds niet toe. Dus lees genoeg fora's door, bezoek voldoende pagina's en bel eventueel andere teams of knaf, asaf, ebrt etc etc. Ligt maar net wat je wilt gaan doen.
Nu je weet hoe je aan de start kunt komen, ga je kijken met welke auto je gaat rijden. Wil je net als ons in België rijden, dan kun je de R5 GTT op stal laten staan. Hiermee kun je niet beginnen. Heel vreemd verhaal is dat. Dus vandaar dat je het beste eerst voldoende info kunt opdoen en aan de hand daarvan gaat kijken hoe dit te regelen is. En nu ga je kijken wat voor auto je gaat rijden. Snelle brute auto's zijn natuurlijk leuk. Oogt goed, en met minder inspanning is een betere tijd neer te zetten door het vermogen. Maar verdiep je in de materie. Aan welke eissen moet de auto voldoen. Een R5 GTT met een Clio blok aan de start van een rally zul je niet zien. Is gewoon niet gehomologeerd. Of je moet in een vrije klasse rijden dan zie je ze genoeg.
Kijk daarnaast ook naar de prijzen van onderdelen. Hoe goed zijn deze te krijgen en wat zijn de kosten van deze spulletjes. Een lancia Delta is leuk, maar als je 3000 euro moet dokken voor een revisie van een versnellingsbak, dan hoop ik dat je een sponsor hebt met een gedeelde bankrekening. Is gewoon onzin die prijzen. Dus kijk welke auto goed te onderhouden is en wat dus ook past in je budget.
Zorg ervoor dat je budget groot genoeg is, of je uitgaven effecient genoeg berekend. Is uiteraard leuk om een compleet nieuw remsysteem neer te leggen met flexibele remleidingen en een alu tank met swirlpot en dubbele benzine pompen, maar minder leuk als je daarna geen geld meer hebt voor de inschrijving. Ook hier kun je veel geld besparen door het goed aan te pakken en een hoop zelf te maken. Carter en tank beschermings platen zijn te koop, maar zijn evengoed zelf te maken. Kost slechts een fractie van de nieuwprijs.
Denk ook eraan dat als je echt wedstrijden meedoet dat niet alleen je auto in je budget zit, maar ook je kleding(Helm, Pak, Schoenen etc), banden, benzine, vervoer en alle andere dingen qua onderhoud en ook je inschrijvingsgeld etc. Helaas hoort het daar niet bij op, want op locatie moet je ook slapen(tentje kan ook en scheelt een hoop), eten drinken en andere kleine uitgaven.
Als je dit allemaal bij elkaar optelt kom je uit op een ontzettend hoog bedrag voordat je uberhaupt mee kan doen aan een officiele wedstrijd. Meeste prive teams doen daarom ook 2-3 jaar over het opbouwen van de auto en het aanschaffen van je spullen. Mocht je het op deze manier doen let erop dat je stoelen, gordels en kleding pas op het einde koopt. Deze zijn maar een aantal jaar geldig.
Als het dan eindelijk zover is zul je merken dat je nog een hoop moet leren en dat je auto ook niet onoverwinnelijk is. Meerijden met de top zit er voor prive teams vaak niet in, en je zult ermee moeten leven dat de auto ook eens kapot gaat, of nog erger, je vliegt uit de bocht met alle gevolgen van dien.
Dus bedenk goed wat je wilt doen. Wil je nu alleen maar meedoen voor de fun, dan is het een stuk makkelijker. Hier hoef je niet de hele homologatie in acht te houden en heb je vaak dagen waar je in de morgen heen gaat en 's avonds om 21.00 weer de poten op tafel legt voor de TV. Kosten hiervoor zijn minder, maar ook niet gering. Vaak draai je op deze dagen een hoop benzine erdoorheen en ook je banden willen wel eens goed slijten. Wel zijn er hier en daar genoeg leuke dingen te doen waar je je voor kunt aanmelden en ook geen licentie voor nodig is. Heuvelklims, trainigsdagen, circuitdagen etc etc. En of je nu rally rijdt, circuit rijdt, of gewoon hier en daar een evenementje meepikt, het gaat om de lol.
En voor je het weet krijg je deze taferelen:
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5za ... 7l4565.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5za ... 7l4352.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5zo ... 7l4706.jpg[/img]
[img]http://www.pacenotes.nl/foto/bitburg5zo ... 7l4969.jpg[/img]
Filmpie
En dat was echt heel erg veel fun. Heel weekend

Gaaf Michel! Je hebt hier overigens nooit gemeld hoe het gegaan is.....
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15980
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15980
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Is de keyboard nu total loss, na zo'n lang verhaal
Maar leuk stukkie! en gaaf filmpje! Je hebt er geen dump op zitten?

Maar leuk stukkie! en gaaf filmpje! Je hebt er geen dump op zitten?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Heb het inderdaad nog niet gemeld. Ben nog bezig met het verslag te tikken. Is nog steeds niet zoals ik het wil hebben. Maar denk dat het na dit weekend wel klaar is. Dan komt het online te staan uiteraard.
Deze fotos en opname waren van het bitburg weekend.
@erik. Dumpvalve zit er wel op. Mooie Baileys. Maar deze opname is gemaakt toen ik een Official in mijn auto had. Dat betekende geen notes op een nog onbekende baan. Dus deze ronde was redelijk rustig. Daarbij was dit meer een afrem stukje, dus dump was hier pas op het einde van de dag goed te horen toen we hier doorheen durfde zonder te lossen
En daarbij is de dumpvalve bijna niet te horen. Schakel ik te snel voor
Deze fotos en opname waren van het bitburg weekend.

@erik. Dumpvalve zit er wel op. Mooie Baileys. Maar deze opname is gemaakt toen ik een Official in mijn auto had. Dat betekende geen notes op een nog onbekende baan. Dus deze ronde was redelijk rustig. Daarbij was dit meer een afrem stukje, dus dump was hier pas op het einde van de dag goed te horen toen we hier doorheen durfde zonder te lossen

En daarbij is de dumpvalve bijna niet te horen. Schakel ik te snel voor

-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Het verhaal van het goed opbouwen klopt perfect, ik ben ook al een jaartje of 2 bezig en ik heb in februari m'n licentie gehaald en uiteraard ging er weer es wat stuk, in september is er zomeravondcompetitie in Assen, lekker dichtbij voor mij, half uurtje rijden en ik ken de baan erg goed. Tuurlijk gaat het puur om de lol want in nederland is echt niks te verdienen met autosport, die illusie heb ik ook echt niet. En vooraan rijden hoeft ook niet, als je maar leuke faire strijd hebt op de baan en het gevoel krijgt dat je het voor jezelf goed doet. Je leeft per slot van rekening maar 1 keer toch?


Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Ik heb er eentje, en rij er rally mee maar wel in België.
[img]http://www.netcom-service.be/images/Waremme1middel.jpg[/img]
[img]http://www.netcom-service.be/images/Waremme1middel.jpg[/img]
gevaalijk ogend achterwieltjeMichel S. schreef:Heb het inderdaad nog niet gemeld. Ben nog bezig met het verslag te tikken. Is nog steeds niet zoals ik het wil hebben. Maar denk dat het na dit weekend wel klaar is. Dan komt het online te staan uiteraard.
Deze fotos en opname waren van het bitburg weekend.
@erik. Dumpvalve zit er wel op. Mooie Baileys. Maar deze opname is gemaakt toen ik een Official in mijn auto had. Dat betekende geen notes op een nog onbekende baan. Dus deze ronde was redelijk rustig. Daarbij was dit meer een afrem stukje, dus dump was hier pas op het einde van de dag goed te horen toen we hier doorheen durfde zonder te lossen
En daarbij is de dumpvalve bijna niet te horen. Schakel ik te snel voor

