Hoi,
zit er een pakking onder de zuigerbussen en zo ja wat voor een en hoe kom ik eraan
mzzl david
<font color=blue>HELE GOEIE VRAAG! 
Wil ik ook wel ZEKER weten. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. Heb wel eens gehoord dat als je kop er af lag en je draaide je wielen (of zoiets dergelijks) zodat er 1 of meerdere zuigerbussen omhoog komen, je een nieuwe cilinderbuspakking moest monteren....
Hoor het wel...

Wil ik ook wel ZEKER weten. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. Heb wel eens gehoord dat als je kop er af lag en je draaide je wielen (of zoiets dergelijks) zodat er 1 of meerdere zuigerbussen omhoog komen, je een nieuwe cilinderbuspakking moest monteren....

Hoor het wel...
In een 5GT blok zitten o-ringen onder de cilinderbussen, dus als de kop er af is en je draaid de krukas vallen de ringen er meestal uit dus kijk uit !!!!
dan ben je wel FF bezig om het weer in elkaar te zetten en die o-ringen kan je gewoon bij de Renault-Dealer kopen ga niet met inmitatie lopen kloten want dat past toch niet lekker en als het dan dicht zit en het is lek kan je weer over nieuw beginnen
Er zitten inderdaad O-ringen onder. Wanneer je de kop eraf haald moet je ervoor zorgen dan je 1 bout zolang in de kop laat zitten(wel losgedraaid uiteraard) en dan met een steel van een hamer of iets dergelijks ertegenaan slaat zodat de kop zijdelings van de bussen worden afgeduwd. Zou je de kop gewoon omhoog trekken heb je een grote kans dan er een bus aan blijft plakken en dan heb je pas str*nt aan de knikker.Wat je kunt doen(heb ik gedaan), je pakte je 2 metalen strippen(lengte van de het blok) en boort hier de gaten in waar de bouten van de kop normaal zitten. Je pakt M10 bouten en draait de strip op het blok aan beide kanten. De bussen zitten nu geklemd en kunnen nergens meer heen. Zo kun je nu dus wel de krukas ronddraaien. Of je gaat het kopen bij renault voor een bedrag waar je niet goed van wordt.
mzzl
mzzl