dus mensen in afrika hebben ook geen kraan aan huis nodig omdat ze 40 km verderop een emmetje schoon water kunnen halen??Merijn schreef:Nou, laat ik het anders stellen. Zolang studenten gesponsord worden door de staat (en dus door de belastingbetaler), zal ik er geen traan om laten als zij geen auto kunnen betalen.
Het is puur luxe, onnodige luxe, want je hebt gratis vervoersmogelijkheden. En ik snap best dat je liever een uur in de auto zit, dan 2 uur in de trein en bus. Sterker nog, ik zou het ook begrijpen als je liever 2 uur in de auto zit dan 1 uur in de trein en bus. Maar eigenlijk heeft geen enkele student die in het bezit is van een OV-jaarkaart een auto nodig.
Tis ook zeker wel nuttig, al die studisten maar het is gewoon een feit: je word gesponsoord door de staat. Niet compleet maar je ontvangt och maar mooi ff elke maand die stufi.~Haas~ schreef:@Ploegah: klopt, maar oppmerkingen als: studenten gesponsord door de staat...Weet niet of je doorhebt hoeveel schoolgeld ik in t jaar betaal en hoeveel boekengeld? Me dunkt dat je dan gesponsord wordt, anders werd iedereen maar putjesschepper, aangezien t voor de gewone burger dan onbetaalbaar wordt. Het is geen sponsoren, het is investeren in goed opgeleidde burgers die de economie in stand kunnen houden of verbeteren.
Merijn schreef:Zolang studenten gesponsord worden door de staat (en dus door de belastingbetaler), zal ik er geen traan om laten als zij geen auto kunnen betalen.
klopt, maar van die 71 eu/maand kan ik mijn school niet van betalen. Laat staan als je op kamers moet omdat je in arnhem op school zit en uit hoogeveen komt. Dan krijg je 225 eu en daar kan je t mee doen. En reken er maar niet op dat je daar je kamer van kunt betalen, tenzij je een pand kraakt.. Laat staan dat je wat te eten hebt...Ploegah schreef: Tis ook zeker wel nuttig, al die studisten maar het is gewoon een feit: je word gesponsoord door de staat. Niet compleet maar je ontvangt och maar mooi ff elke maand die stufi.
Nou, de belastingbetaler moet wel onderhouden worden als ze oud en grijs zijn door de toenmalige studenten. Dus wie sponsort nou wie?Ploegah schreef: Ik ben het hier helemaal mee eens:Merijn schreef:Zolang studenten gesponsord worden door de staat (en dus door de belastingbetaler), zal ik er geen traan om laten als zij geen auto kunnen betalen.
Nou, mede dankzij mijn stagen ben ik zes dagen in de week onderweg van 6.15u tot 19.00ur. Op zondag mag ik blij zijn een dagje vrij te hebben. En dat allemaal voor het megabedrag van 550euro. En daar kan ik ook nog benzine van betalen om naar mijn stage heen en weer te tuffen. Dus wanneer moet ik nou nog meer gaan werken?Clio Baccara 16v schreef: Dus als je geen auto kunt betalen moet je meer werken, tis maar net wat je ervoor over hebt.
PciesErik Olijnsma schreef:daarom,![]()
als je het als student kunt en wilt betalen, niets mis mee toch?
Niet alleen de afgestudeerden betalen AOW premie, maak je geen zorgen.~Haas~ schreef:Nou, de belastingbetaler moet wel onderhouden worden als ze oud en grijs zijn door de toenmalige studenten. Dus wie sponsort nou wie?
Helemaal NIEMAND dwingt jou om met de auto te gaan, Haasie.~Haas~ schreef:Nou, mede dankzij mijn stagen ben ik zes dagen in de week onderweg van 6.15u tot 19.00ur. Op zondag mag ik blij zijn een dagje vrij te hebben. En dat allemaal voor het megabedrag van 550euro. En daar kan ik ook nog benzine van betalen om naar mijn stage heen en weer te tuffen. Dus wanneer moet ik nou nog meer gaan werken?
Ik heb ook nooit beweerd dat ik een auto NODIG heb! Jij stelde alleen dat je geen traan zou laten als studenten die studiefinanciering kregen, t financieel moeilijk kregen om hun hobby te blijven behouden, namelijk auto rijden. Ook buiten de grote hoeveelheid km's die ik rijd voor mijn stage, is t moeilijk je hoofd boven water te houden door de hoge benzineprijzen en daar zijn we uiteindelijk over begonnen.Merijn schreef:Ik heb wel begrip voor je situatie, Haas... Zeker wel! En ik weet ook best wel dat het OV k#t is. Ik heb het heel wat jaartjes moeten gebruiken. Tegen mijn zin...
Ik wil alleen maar zeggen dat je een auto EIGENLIJK niet nodig hebt. Hoe je het ook wend of keert, je kunt altijd met het gratis OV. And that shuts you right up. Daar is gewoon niets tussen te krijgen.
Dat je, door omstandigheden, geen gebruik wilt maken van het gratis vervoer wat je aangeboden wordt, dat is dan effe vette pech. Mensen die écht geen auto kunnen betalen, zullen het ook zo moeten doen.
Je gaat me niet vertellen dat je voor je hobby dagelijks naar je werk rijdt met de auto, Haas. Dat is puur gemak, dus dat argument gaat absoluut niet op. Ik heb ook helemaal niet gesteld dat ik er geen traan om zou laten als studenten hun hobby niet meer konden uitvoeren! Helemaal niet... Maar als studenten genoeg geld hebben om met hun auto naar school of stage te kunnen, dan vind ik het nogal vreemd dat ik heel veel studenten hoor zeuren over het hoge collegegeld, hoge huurprijzen en dure boeken.~Haas~ schreef:Ik heb ook nooit beweerd dat ik een auto NODIG heb! Jij stelde alleen dat je geen traan zou laten als studenten die studiefinanciering kregen, t financieel moeilijk kregen om hun hobby te blijven behouden, namelijk auto rijden. Ook buiten de grote hoeveelheid km's die ik rijd voor mijn stage, is t moeilijk je hoofd boven water te houden door de hoge benzineprijzen en daar zijn we uiteindelijk over begonnen.
Trouwens, volgens mij is de stufi er om je school te betalen, niet als vergoeding voor je auto en zo hoort t ook. Ik werk hard voor elke cent die ik aan mijn auto besteed, of ik nou stufi ontvang of niet. Dat zijn twee verschillende dingen. Stufi gebruik ik voor school, net als iedereen, elke student, met of zonder auto, met of zonder brommer, met of zonder eigen huis... Daar heeft mijn auto helemaal nix mee te maken voor de belastingbetalende burger!!!