Tijd voor nieuwe versnellingsbak?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
StyxX

Hier de zoveelste versn.bak topic :beer:

Ik heb de indruk dat mn versnellingsbak niet lang meer te leven heeft.
Dit komt omdat de druklager gigantisch veel lawaai maakt bij stationair lopen en ik m voel als ik de koppel intrap, mn bak veel olie verliest op t moment, hij pieptonen maakt bij schakelen naar hogere versnelling, schakelen van 1 naar 2 niet erg soepel gaat en naar zn 5 regelmatig stroef verloopt. (N) :@

Nou heb ik me laten vertellen dat er onder mn Williams ook andere type vernsnellingsbakken kunnen. Zover ik weet moet er orgineel een JC5 bak onder. Heeft iemand ervaringen daarmee? En kent iemand nog een persoon of goed bedrijf dat tegen niet al te veel geld gereviseerde/nieuwe bakken verkoopt?

Thx in advance (Y) :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De symptomen duiden op slijtage, ja... :) Dat druklager is even niet echt van belang. Heeft in principe niets met de staat van je bak te maken. Wel is het olieverlies een probleem. Waar lekt 'ie precies olie? En wat voor pieptonen zijn het? Giert de bak, als je rijdt of piept ie alleen bij overschakelen? En waar komt die piep dan vandaan? Van de pook of echt vanaf de bak?

Mocht de bak echt aan vervanging toe zijn, dan zou ik Reinier (Canonballman op het forum) eens een belletje geven. Die heeft 2 jaar geleden de bak van mijn Williams naar alle tevredenheid gereviseerd.
StyxX

Het olieverlies komt van een hoes. Als ik t me goed herinner de ashoes of iets dergelijks. Toen ik achter de lekkage kwam is de olie bijgevuld. Er ging een liter in. Die liter is in 10.000 km uit gelekt, +/- 3 maanden tijd.
De piep komt echt uit de bak, hoor het duidelijk van linksvoor komen. T is ook trouwens niet hard hoorbaar, in de bijrijdersstoel hoor je t niet. Ook was duidelijk zichtbaar toen mn willi op de brug stond dat er was gelast in de bak. Hij is dus naar alle waarschijnlijkheid al eens onder handen genomen.
T is zover ik weet ook nog de orginele bak die eronder zit, die is nu dus zo'n 110.000 kmtjes meegegaan.
Merijn
Über-Spammer

Hmm... Dan zou hij, bij fatsoenlijk gebruik, toch nog wel even mee moeten kunnen, lijkt mij. :S

Is het bakolie of motorolie wat eruit komt?
StyxX

bakolie.
Als ik m laat reviseren hoe lang zou ie dan gemiddeld mee gaan??
Heb me laten adviseren door de garage om maar eens rustig op zoek te gaan naar een nieuw/gereviseerd bakkie.
Toen ik ben gaan informeren naar de prijs van een nieuwe bak barste ik in tranen uit :smoke: toen maar besloten dat als t nodig is m te vervangen maar voor een gereviseerde te gaan.
Merijn
Über-Spammer

Wat kost een nieuwe bak ongeveer? Ben wel benieuwd. :)
StyxX

als ik t me goed herinner rond de 1300 euro. Heb t bedrag in iedergeval zo snel mogelijk uit mn geheugen gedronken :lol: :beer:
PatrickG

nieuwe bak is toch 1200 euro of zo?
StyxX

In iedergeval een misselijkmakend bedrag voor de werkende mensch :D
MarcoG
Contacteer:

yep...1200 euries maar dat was voor een JB3, misschien voor een JC5 een honderdje meer. Voor 2400 euro kon het zaakje compleet gemonteerd worden bij de dielert :lol:

Je kunt Canonbalman eens vragen wat hij voor je kan doen. Hij reviseert die dingen, heb ik mijnes ook laten doen en voor zover geen problemen.
Xabre
Car: 19 16V

MarcoG schreef:yep...1200 euries maar dat was voor een JB3, misschien voor een JC5 een honderdje meer. Voor 2400 euro kon het zaakje compleet gemonteerd worden bij de dielert :lol:

Je kunt Canonbalman eens vragen wat hij voor je kan doen. Hij reviseert die dingen, heb ik mijnes ook laten doen en voor zover geen problemen.
Hoeveel was je daarvoor kwijt? (reviseren en monteren)
Merijn
Über-Spammer

Alleen revisie zal rond de 600 liggen, verwacht ik.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

StyxX schreef:bakolie.
Als ik m laat reviseren hoe lang zou ie dan gemiddeld mee gaan??
Heb me laten adviseren door de garage om maar eens rustig op zoek te gaan naar een nieuw/gereviseerd bakkie.
Toen ik ben gaan informeren naar de prijs van een nieuwe bak barste ik in tranen uit :smoke: toen maar besloten dat als t nodig is m te vervangen maar voor een gereviseerde te gaan.
ja schrikken he een jc5 :( :( :( :( :(
misschien in belgie goedkoper nieuw, of in dieppe
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:yep...1200 euries maar dat was voor een JB3, misschien voor een JC5 een honderdje meer. Voor 2400 euro kon het zaakje compleet gemonteerd worden bij de dielert :lol:

een jc5 is volgens mij stukken duurder dan een jb3
StyxX

Zat eens met mn Pa te praten; een ritje op en neer naar frankrijk kost hem een tankje benzine. Zijn die dingen daar niet veel goedkoper? of in Belgie? maar ja hoe kom je daar weer achter????
Xabre

Maar is die gescheurde aandrijfashoes nu dan al wel gerepareerd ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

StyxX schreef:Zat eens met mn Pa te praten; een ritje op en neer naar frankrijk kost hem een tankje benzine. Zijn die dingen daar niet veel goedkoper? of in Belgie? maar ja hoe kom je daar weer achter????
belgie bij benny rapers, nu via verhulst renault of dieppe
ik dacht een jc5 rond de 1100 en hier geloof ik rond de 1600
Madmaus

een gereviseerde bij cannonballman halen voor 600 euro misschien iets meer omdat het een williams bak is. Laten monteren. Ik weet dat Veban Rijswijk er 600 voor vraagt voor montage. Dus dan zou je rond de 1200 misschien iets meer kwijt zijn. Anders zelf proberen erop te zetten scheelt je heel veel geld.

Gr,
Maurice
Abel
Über-Spammer

Cannonball is echt een aanraader.. hij modificeerd de bak zelfs iets zo dat hij sterker er van word..

als nieuwe bak, sterker en voor de helft van het geld
StyxX

Nee die ashoes is nog niet gefixed.
Denk dat t dan toch t slimst is om mn bak te laten reviseren.
Word even diep in de portomonee voelen, moet m ook nog zo snel mogelijk aan de achterkant laten behandelen voor roest!!
dat word een maand op droog brood en water :( :wink:
Xabre

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij met mijn 19, behalve dan die enorme herrie uit de bak. Mijn (binnenste, bakzijde) aandrijfashoes wordt volgende week gefixt, mij werd verteld dat door die gescheurde hoes het oliepijl van je bak snel zakt en dat ie dan wat houterig kan gaan schakelen.
StyxX

Ja hij schakeld dan denk ik slechter omdat je steeds minder olie in de bak hebt en dus minder smering. Als ik bij de garage die hoes zou laten fixen koste t me al zo'n 3 tot 400 euries, waarschijnlijk omdat dan dat hele kloteblok er dan ook uit moet. Bij mij schakelde de bak sowieso al wat minder, vooral 1 naar 2
Xabre

3 tot 400 voor die hoes (N) ?? Ik iets van 175, en de bak hoeft er niet uit. Ik zal het je volgende week even laten weten als 't gerepareerd is.
StyxX

(Y) (Y) (Y)
pierre

StyxX schreef:In iedergeval een misselijkmakend bedrag voor de werkende mensch :D
hoe bedoel je, ik zat 18 jaar in de bijstand
Haas
Car: Megane RS

Loopt het aandrijfashoes ook door als afdichting dan? Weet nl niet zeker hoe dit zit. Als je je aandrijfas uit de bak trekt, looptie leeg, dat weet ik. Maar is t niet een losse afdichtring?
StyxX

nee weet bijna wel zeker dat t die hoes is, die monteur zag t gelijk
Florus

pierre schreef: hoe bedoel je, ik zat 18 jaar in de bijstand
Wat deed je daar dan? :p
pierre

5gt turbo rijden natuurlijk en tanken zonder te betalen, geen geld.
Florus

(S)
RO 16v

StyxX schreef:Ja hij schakeld dan denk ik slechter omdat je steeds minder olie in de bak hebt en dus minder smering. Als ik bij de garage die hoes zou laten fixen koste t me al zo'n 3 tot 400 euries, waarschijnlijk omdat dan dat hele kloteblok er dan ook uit moet. Bij mij schakelde de bak sowieso al wat minder, vooral 1 naar 2
3-400 eurie's?? hoes kost iets van 35 euro, 1/2 uurtje werk en bakolie, ze zijn helemaal gek geworden.

Trouwens bij Renault dealer in Aalsmeer haal ik een JC5 v/d Williams voor iets van 925 euro en een JC5 v/d Megane 1121 euro.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dit is de hoes met de keering erin hij zal wel langs de keering lekken
StyxX

Weet iemand of de bak van een Clio RS dezelfde is als die van een Williams???
Merijn
Über-Spammer

Nee, is niet hetzelfde. :)
StyxX

Zeker weten? t zijn wel JC5 bakken. Waar vind ik de rest van die cijfers wat achter mijn versnellingsbak hoort? JC5.....
Plaats reactie