lampje accu knippert onder het rijden??

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
onno123

Hallo,

Heb vorige week een renault clio 1.4 automaat gekocht.

Sinds zaterdag knippert mijn accu lampje. soms ook stukken niet en dan een paar keer en dan weer niet.?
zit nieuwe accu in.
En het is starten en lopen.
Wat kan het zijn?

Kunnen clio 1 modellen ook al gereset worden?

Hoop op antwoord.

mvg
Onno
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hele dikke kans dat je dynamo binnenkort overlijdt... :(

Kijk eerst even naar de aansluitingen van de dynamo en meet de boel even door. Ik denk dat je er snel achter bent.
onno123

Ben niet zo thuis met renault motors.

Waar zit de dynamo dan?

bedankt voor antwoord.

mvg
onno
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Volgens mij zit je dynamo rechts voor je blok (als je voor de auto staat).
Haas
Car: Megane RS

bij een clio 1.4 zit maar 1 ding op de vsnaar en dat is je dynamo :) Hij zit btw linksvoor je als je voor de auto staat ;)

Kan dynamo zelf zijn of de spanningsstabilisator :)
Fleetwood

De laadspanning kun je natuurlijk ook gewoon op je accu meten...
Haas
Car: Megane RS

klopt..maar dat blijft geen garantie geven datie altijd goed is :)
Al vaker meegemaakt dat hij goed laadde zoals op t apparaat te zien was, maar wel onder t rijden soms lampje gaf. Bleek spanninsgregelaar te zijn. :)
~thijs~
Contacteer:

Ik heb dat probleem af en toe ook als het regent of vochtig is. is trouwens alleen als ie stationair loopt. Ik heb me erbij neergelegd en let er niet meer op want de accu en dynamo zijn inmiddels al een keer vervangen
onno123

Hoi,

Fijn voor de snelle reacties.

Gisteren avond op ritje van 25 km heel vaak uit en aan gegaan.
vandaag naar mijn werk 15 km en weer terug 15km geen lampje
zien branden.

Ga volgende week maandag naar garage terug. kijken wat die
zeggen.
Heb de auto bij handelaar gekocht, betekend dus heel beperkte garantie.

Maar we zullen het afwachten.

Groeten Onno

:smile:
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ik heb vorig jaar eind augustus m'n dynamo moeten vervangen (1 dag voor de APK :( (= dubbele kosten, niet leuk) :evil:

Ze vertelden me dat ik geluk had gehad omdat binnenin de dynamo alles al zo'n beetje gesmolten was, m'n lieve 19tje had in de fik kunnen staan met minder geluk!

Heb een weekend lang rondgereden met flikkerend lampje, kleine stukjes in de stad en ook lange stukken > 130 km, nergens last van gehad behalve dan het lampje. Maandag in m'n eigen woonplaats tijdens stationair draaien vond ie het mooi geweest....
Had al een jaar lang soms problemen met de stroomvoorziening als ik iets te veel verbruikers aan had staan, en de accu was leeg getrokken door de defecte dynamo. Ging (als ik het me goed herinner) meer dan 1 liter gedestilleerd water in, dacht iets van anderhalf, voordat ie weer op peil was. Nieuwe accu van precies een jaar oud, stond gewoon droog. Op het laatst: sloeg de motor gewoon uit tijdens stationair draaien, heb ook al eens bij het stoplicht in Emmen stilgestaan, alle parkeerplaatsen vol en dan rij je wat rond met radio aan e.d., laat je de koppeling 'iets' te snel opkomen en hij wilde gewoon niet meer starten. Krijg je reacties van een fietser: KOOP EEN NIEUWE AUTO! Terwijl die kneus geeneens last van me had... :@ Dus dan ga je duwen en word je opeens door een paar mooie vrouwtjes geholpen :worship: Op een gegeven moment had ik zelfs een politiebusje om hulp gevraagd maar die wisten niet waar de accu van die Vito zat >-) dus dan heb je niks aan je dikke startkabels! (N)

Bij doormeten werd er steeds gezegd dat de dynamo gewoon goed was, goed stroom leverde (14 Volt ofzo), vertrouw daar dus niet te veel op.
Laatst gewijzigd door Edward op vr 8 apr 2005 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Jordi - Clio 16V

Koolborstels vervangen, kan ie misschien nog 1 a 2 jaar mee of de dynamo moet echt af zijn
onno123

Hoi

Probleem heb ik nog steeds, maar vind het vreemd dat het lampje pas begint te knipperen en of even blijft branden als de motor warm word na een kilometer of 10.

Als ik een beetje doortrap, heb automaat, en de kickdown gebruik
en hoge toeren maak begint die eerder te knipperen.

vorige week 2 nieuwe bandjes bij kwikfit gehaald en daar hebben ze de dynamo doorgemeten en zou goed zijn, maar ja of dat dan zo is ik weet het niet meer.

Maar ik heb nu een telefoonnr van een 'vertrouwd' beunhaasje gekregen en maak een afspraakje laat die maar kijken. (renault monteur)

mocht ik wat weten laat ik het horen.

bedankt voor de reacties.

groeten

onno
pierre

koolborsteltjes dynamo zijn bijna op, gegarandeerd.

dynamo vervangen of goedkoper laten repareren voor 35 euro.
Edward
Contacteer:

Heb je al eens gewoon contactspray ofzo ingespoten op die kabel naar de dynamo? Gewoon om te kijken wat het effect is.
5gt8vturbo

pierre schreef:koolborsteltjes dynamo zijn bijna op, gegarandeerd.

dynamo vervangen of goedkoper laten repareren voor 35 euro.
het kan ook je motor stekker zijn dat die bij een bepaald toeren tal te veel trilling krijgt en daardoor slecht kontackt maakt. als het de koolborstels waren hadden ze het allang begeven na 2 maanden denk ik
(of je moet bijna niks gereden hebben
Edward
Contacteer:

Precies mijn dynamo (zie verhaal meer naar boven) had het na 3 dagen met een knipperend lampje toch wel gezien.
onno123

het kan ook je motor stekker zijn dat die bij een bepaald toeren tal te veel trilling krijgt en daardoor slecht kontackt maakt. als het de koolborstels waren hadden ze het allang begeven na 2 maanden denk ik
(of je moet bijna niks gereden hebben
Waar kan ik die stekker vinden dan??
heb zeker al weer meer dan 1000 km gereden.

Hoop op antwoord

groeten Onno
5gt8vturbo

aan de bestuurders kant, dan aan de voorkant. bij je koplamp (als het goed is) een grote stekker is het.
Menno

Klinkt simpel, maar kijk ook eens of de snaar wel strak genoeg staat. Dat geeft soortgelijke problemen.
Jan gtt5

Hoi,heb ik ook gehad en tot dat het lampje constant bleef branden kon ik het niet vinden,bij mij was het de stekker achter plastick kap links bij de koppelings pedaal daar zit ook een platte stekker achter.

gr Jan
#Lennard

Bij mij was het de stekker op de dynamo die kapot was. Stekker vervangen en hij doet het weer perfect.
unis

#Lennard schreef:Bij mij was het de stekker op de dynamo die kapot was. Stekker vervangen en hij doet het weer perfect.
heb je gepiep en geknars als je de wagen start?
ik heb dit ook gehad het was gewoon de riem die te hard aangespannen zat.. dan schuift die erover.. Is niet zo een groot werk hoor
Kzou dat eens even nakijken hoor ;)
Plaats reactie