Achterwiel scheef onder auto

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
richard26

Bij mij Laguna Break van '99 staat het LA wiel een beetje scheef (camber) na een aanrijding. Wil het zelf gaan repareren want ik was hiervoor dus niet verzekerd. Op het eerste oog was er niets te zien aan de as en de asstomp en het wiel loopt niet zwaar. Alleen stuurt de auto nogal tricky met een (snelle) bocht naar rechts, er klopt iets niet meer. Daarom wilde ik een as van de sloop gaan halen en de hele bende vervangen. Heeft iemand ervaring met zo'n klusje en misschien wat tips voor me?
MarcoG
Contacteer:

Voor je begint, zorg ook dat je een klein flesje remvloeistof hebt omdat je de remleidingen los moet halen. Kijk uit dat je die leidingen niet verdraaid bij het losdraaien!
Je auto heeft waarschijnlijk ook ABS, is makkelijk als je donorwagen ook ABS heeft (ik denk in 1999 dat toch wel alle renoŽs ABS hadden). Veel verschil in as zit er niet in, behalve dat in de buurt van de remklauw een klein armpje zit die je ABS sensor vasthoudt.
Misschien kun je bij de dealer ook nog eens een paar nieuwe bouten en moeren halen voor het geval je de oude verneukt, dan heb je die wel nieuw. Zijn denk ik niet hysterisch duur.

Tips...ehh, auto goed opkrikken, links en rechts van de grond achter, boel los halen (een achteras weegt vervloekte veel zwaarder dan hij lijkt!!).
Misschien even naar een doe het zelf garage waar je een fijne brug hebt en rustig kunt werken, is het geld niet (5 of 10 euro per uur).
Een moeilijke klus is het in elk geval niet. (Y)
richard26

Bedankt voor de tips! Het asje is geregeld, een goede 4 gaats met ABS achteras voor 125 euri bij de sloop. Dus dat wordt sleutelen voor het weekend! Stom, ik rij er al 2 maand mee rond en erger me er rot aan. Telkens maar uitstel omdat ik er zo tegenop zie maar dan zal het nu eindelijk gebeuren.
MarcoG
Contacteer:

Hulp is handig bij dit klusje.
Haas
Car: Megane RS

hoe is t afgelopen?? alles gelukt??
Riël
Über-Spammer

Het moet wel te doen zijn, ook voor mindere techneuten. Als je oplet wat je losdraait, en hoe je het weer goed vastzet, kan er weinig misgaan.
Steven
Car: M536

Hehe optimist... we praten wel over renault hoor :D
pierre

de twee oo's van renoolt.

onvoorziene omstandigheden
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Hehe optimist... we praten wel over renault hoor :D
He hallo. Als een iemand met 2 linkerhanden, ( ik zelf dus) het ook voor elkaar krijg. Waarom een ander dan niet 8)
Plaats reactie