Beste clubmensen,
Voor de clio 1.8 16v rijders heb ik een website online gezet met mijn verhaal over mijn clio en wat ik er allemaal mee aan het doen ben.
Even in het kort : wij zijn bepaalde onderdelen van mijn clio aan het
reviseren, en hiervoor moet het hele blok eruit. we hebben
tot nu toe een heel verhaal gemaakt met foto`s erbij over
de vorderingen.
de website staat online op een ip adres. wil je hem bezoeken, dan moet je de volgende url in je browser typen http://nforce-it.xs4all.nl (of klik op de url!)
ik zeg er wel bij dat het kan zijn dat de site soms onbereikbaar is vanwege het een linux test machine is, maar s`avonds is de website altijd online.
dus ben je benieuwd hoe de vorderingen lopen met mijn clio`tje, hou dan deze website zeker in de gaten.
Ik wens degenen veel plezier toe met lezen van de website.
Groeten Anthony
Reparatie & Revisie verhaaltje 2 Updates!!!! (20/05/2005
-
Als ik jou was zou ik ook meteen de drijfstanglagers vervangen.
Als je bij dit blok namelijk de kop vlakt moet je de drijfstanglagers ook vervangen! (meer info klik hier )
En als het dan toch open ligt meteen de zuigerveren vervangen.
Succes in elk geval
Gr, Frits.
Als je bij dit blok namelijk de kop vlakt moet je de drijfstanglagers ook vervangen! (meer info klik hier )
Succes in elk geval

Gr, Frits.
-
de website is weer ge-update
het heeft even geduurd maar er staat nu weer voor twee weken werk op
kom dus allen kijken
groetjes rik en anthony
het heeft even geduurd maar er staat nu weer voor twee weken werk op
kom dus allen kijken
groetjes rik en anthony
-
- Moderator
- Car: Megane
mooi project 

-
wel komen kijken he
en als er vragen zijn kunnen we die misschien ook beantwoorden
laterzz
en als er vragen zijn kunnen we die misschien ook beantwoorden
laterzz
Beste mensen,
we zijn gister weer een stap verder gekomen met de clio
http://nforce-it.xs4all.nl kunnen jullie de nieuwe foto`s zien onder de link vervolg 4 (zie onderaan de pagina.
Groeten Anthony en Rik
we zijn gister weer een stap verder gekomen met de clio
http://nforce-it.xs4all.nl kunnen jullie de nieuwe foto`s zien onder de link vervolg 4 (zie onderaan de pagina.
Groeten Anthony en Rik
Idd, dit zou ik zeker ff doen nu het blok er nog uitligt, het zijn niet de kosten en de moeite.Clio Baccara 16v schreef:Als ik jou was zou ik ook meteen de drijfstanglagers vervangen.
Succes in elk geval![]()
Gr, Frits.
Bovendien hoeft de krukas er niet uit zoals velen denken.
Dus doe er verstandig aan om die lagers ff te vervangen, kost hooguit iets van 80 euro en je weet tenminste zeker dattie nog een flink aantal km's meegaat.
beste mensen,
even een vraagje, ik heb mijn reno dealer gebeld en gevraagt hoe duur de drijfstanglagers kosten ze vertelden mij dat er twee maten zijn 48 en 47,75 deze moesten maar 34 incl. btw kosten kan dit kloppen??????
ik heb zelfs even naar novatech gebeld en daar kosten ze 4 duurder.
zit er ergens nog een verschil in / moet ik nog ergens op letten????
voor de mensen die de drijfstanglagers willen bestellen bij de dealer heb ik het artikelnr voor dat is 7711130062
Alvast bedankt
groeten Anthony
even een vraagje, ik heb mijn reno dealer gebeld en gevraagt hoe duur de drijfstanglagers kosten ze vertelden mij dat er twee maten zijn 48 en 47,75 deze moesten maar 34 incl. btw kosten kan dit kloppen??????
ik heb zelfs even naar novatech gebeld en daar kosten ze 4 duurder.
zit er ergens nog een verschil in / moet ik nog ergens op letten????
voor de mensen die de drijfstanglagers willen bestellen bij de dealer heb ik het artikelnr voor dat is 7711130062
Alvast bedankt
groeten Anthony
-
Bestel de lagers NIET bij renault, maar bestel ze rechtstreeks bij Federal Mogule, of bij een revisiebedrijf. De lagers die renault tegenwoordig levert hebben geen borging meer, en kunnen daardoor los gaan ronddraaien over de kruktap. Waarom ze die lagers leveren weet ik niet, weet alleen dat in de praktijk gebleken heeft dat die lagers niet (meer) deugen. Neem altijd je oude lager mee, en vergelijk deze met het nieuwe lager, zowel de afmeting, als de borging, die moet er echt opzitten, zowel voor het centreren als het borgen.
Gr, Frits.
-
Volgens mij kan een willekeurig universeel autobedrijf die dingen wel bestellen.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
Mooi verslag zo met heel veel foto's erbij!