R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Volgens mij ook niet nee :)

Het was toen ook maar een ingeving, niet wetende of dit uberhaupt wel mogelijk is/was.....
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Als de waterpomp een beetje op begint te raken wat zijn daar symptomen van???

De laatste paar daagjes komt er een schraapend geluidje bij de dynamo vandaan, daaronder zit de waterpomp toch??

Is het erg als je hiermee doorrijdt??

Binnenkort gaat de dynamo los om te kijken of hij het niet zelf is....het is echt een verrot lager geluid ;) (weet er genoeg van school :P )

Bedankt voor de antwoorden alvast :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zo staat het beestje er nu bij.....zielig he :(

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jakobb ... C00001.JPG[/img]

Dit zand kwam achter het spatscherm vandaan, best bergje :) andere kan ook maar even opschonen ;)
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jakobb ... C00005.JPG[/img]

Ben nu bezig om eindelijk een dat gejank uit de auto te krijgen!! En nog wat andere kleine dingetjes :P

Weet iemand nog een tip om goed het koelsysteem te spoelen? Vanaf waar enz....
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Dat zand is erg bekend, bij mij kwam er ook een "baksteentje" uit...

Koelsysteem doorspoelen is gewoon de thermostaatbehuizing en een hoop van de slangen demonteren en schoonmaken, en de slang met kraan water in elk gat in je motor te stoppen tot het er aan de andere kant weer helder uitkomt. Dit ook met je radiateur (ook even ondersteboven houden) en kachelradiateur.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

daarom heb ik het niet meer zo op skirts
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Dank je Calle (Y)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Tom schreef:daarom heb ik het niet meer zo op skirts
Bij mij zitten er ook geen skirts op, kwam achter het binnenscherm vandaan... Ik ben ook wel blij dat er bij mij niet van de roestmakers en verstoppers opzitten. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij mijn GT kwam er ook een kilootje zand uit hier en daar. :S
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Succes met de wederopbouw. (Y)
Blijft een wijs bakkie.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Merijn schreef:Bij mijn GT kwam er ook een kilootje zand uit hier en daar. :S
Ja ik ga de andere kant ook maar ff uitbaggeren :D Beter nu, als dat je over een jaar roest hebt...het zand was nat ook..
Chris schreef:Succes met de wederopbouw. (Y)
Blijft een wijs bakkie.
Dank je :) Hoop over een week weer te rijden, vindt maar niets dat ding binnen met dit weer ;)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Het ziet er idd maar een beetje sneu uit zo...

Maar gauw weer klaarmaken en de weg op ermee ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wat moet er allemaal gedaan worden?

Succes ermee :) Ik heb de mijne vorige week onder handen genomen.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _2145@.JPG[/img]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Heej dat gaat beter als bij mij :P

Koelsysteem moet gereinigd worder, homokineet is stuk dus wisselen en nog wat elektronische aanpassingen binnen ;)

Binnen moet ook de kachelfan eruit, vermoed dat die niet helemaal goed is omdat daar het gejank vandaan komt....

Kortom valt het best mee, maar voor een leek als mij is dit best veel, en ik leer er weer genoeg van :)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zuuuk6 (Y)

en als je hulp nodig hebt laat dan maar ff weten, ik kan heel goed dingen aan geven enzo :p
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zo vandaag de slangen, cooler, en het blokkie gereinigd zover dat mogelijk was!
Kwamen ong. 5 emmers bruine bende uit :)

Vanavond de ventilator "standaard" een veers zwart kleurte geven, mede met wat carroserie deeltjes :)

Bijna nergens roest te vinden, behalve op boutgaten e.d.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Nieuw en Oud !!
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jakobb ... 000011.JPG[/img]

Wat een verschil zeg, en ik dacht dat het wel meviel met hoe vies hij was :)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Sorry voor de grote foto's, ik verander dit later nog wel ff :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Alleen jammer dat die nieuwe ook weer snel vies zal worden :)
Of je moet al de slangen etc van het hele circuit schoonmaken.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

De grote slangen zijn los geweest en schoongemaakt, de kleintjes alleen doorgespoeld!

Maar er kwam alleen nog maar schoon water uit dus we wachten het wel af ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

welkom bij de club van nieuwe vaatjes! :lol:

valt wel mee hoor, die in me GT heeft het een jaar lang vol gehouden, dat ik m verkocht was ie nog steeds schoon :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Altijd een mooier gezicht. Heb m ook een keer vervangen bij mn 1.4

Enne voortaan ff rustig blijven he, door de telefoon :D :wink:
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:lol:

Heb niets verkeerd gezegt toch :D
Son Boelie
Berichten: 279
Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
Locatie: Geffen - Noord Brabant

R(ay)Si schreef:Nieuw en Oud !!
Wat een verschil zeg, en ik dacht dat het wel meviel met hoe vies hij was :)
Hehe, en ik maar altijd denken dat ie oorspronkelijk deze kleur had...
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/jakobb ... 000051.JPG[/img]

Wie kan mij vertellen hoe ik de bout op de foto weer vast kan krijgen :S

Los ging wel maar vast niet.....
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:up: :smile:
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik had er vast juist geen last van maar los wel. Toen heeft stevie me geholpen met een of ander vork ding die je ertussen slaat, maar dan gaat je rubbertje ook weer nar de klote he

Is het niet mogenlijk om het rubertje op te tillen en er dan een waterpomp tang tussen te rotten
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Ray: met luchtsleutel kan t wel, gewoon flink draaien en hard duwen, dan komt t meestal wel goed. Maar aangezien ik een ratel zie liggen, zal je wel geen lucht hebben daar :s Anders kogeltje helpt ook wel eens, maar ja, moet je net zin in hebben!
Als je een moordenaar hebt, de een knijpen (stuurkogel in fuseestuk) en de ander heel snel draaien met de ratel, zou wel eens kunnen lukken. Kijkwel uit met je stuurstangrubber idd..dies zo kapoet :(

succes
whyler
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004 11:03
Locatie: helmond

gewoon met een krik vanaf onder duwen zodat hij in het conische gedeelte geduwd wordt.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Er zit bovenop het draadeind toch ook een uitsparing voor een imbus sleutel? Dan kan je hem daarmee vasthouden zodat hij niet doordraait.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Het staafje dat omhoog door je fusee steekt loop conisch toe in een conisch gat, dus als je het omhoog duwt zou het klem moeten komen te zitten. Die truuk met de krik eronder heeft de meeste kans van slagen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd de truuk met de krik werkt het beste, zo heb ik het ook al een paar x geflikt.
Ff goed ontvetten met remmenreiniger oid werkt ook, maja nadeel is dattie dan weer zo vastroest.

Anders kun je ook een nieuwe kopen, ze kosten maar 10-15 euro per stuk. Die draai je met gemak erin
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Roy schreef:Er zit bovenop het draadeind toch ook een uitsparing voor een imbus sleutel? Dan kan je hem daarmee vasthouden zodat hij niet doordraait.
Helaas daar zit een kuiltje :( Me broer dacht ook dat er een inbus inkon...

Ik ga morgen de truuk met de krik ff proberen (Y)

We wachten af :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de kriktruuk.... En??

:)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

En....nou hij rolt inmiddels weer :worship: ,ging prima met de kriktruuk! En het blokkie loopt (Y). Had wel wat moeite om te blijven draaien maar hij had een aardig tijdje stil gestaan! Hij staat nu in de regen schoon te worden ;)

FF het koelsysteem onlucht, zit nu trouwens 5 liter koelvloeistof in, Haynes zegt 6.5? :S maja het zal wel goed gaan :D

Neem een kannetje mee voor de zekerheid onderweg :P

Vanavond me broer bellen of de clio morgen naar zijn garage kan, dan hopelijk eind deze week weer rijdend!

En het slechte nieuws......Het gejank is er niet uit :( :(

Volgende wordt nu dus binnen het dashbord eruit en kachelunit zelf eruit en daar verder zoeken, het geluid komt daar immers vandaan...helaas....
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

De ventilator van je kachel zit onder de parafan plaat, niet achter je dashboard!

Ik dacht dat je de fan eruit moeten kunnen halen door de krik, de steunplaat en de computer eruit te halen uit de bak aan de passagiers kant en dan zou de fan los moeten kunnen schroeven en koppelen en verwijderen. Ik zal als ik thuis ben voor de zekerheid nog even in de Haynes kijken of dat de goede procedure is.

Wel altijd je accupolen los maken bij dergelijke dingen, vooral als de computer eraf gaat.
Plaats reactie